Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MERDEKA DAN BERSATU

Salam,

Semperna dengan menyambut kemerdekaan baru-baru ini rakyat di minta bersatu dalam satu Malaysia konsef satu Malaysia sebenarnya bukanlah dasar perjuangan yang di perjuangkan oleh UMNO dan bukan juga ia satu cita-cita yang di harapkan oleh raja, akan tetapi ia satu yang menyakitkan hati orang UMNO dan Raja kerana konsef satu Malaysia akan melenyapkan ketuanan melayu dan hanya sekadar hendak memulihkan UBN juga untuk menyaingi Pakatan Rakyat, sejauh mana ia akan berjaya kita akan lihat nanti

Semperna Kemerdekaan juga di harapkan orang melayu bersatu, rasanya itu tiada masalah, orang melayu bersatu dalam UMNO dan orang islam bersatu dalam PAS jika orang melayu nak bersatu dalam PAS pun tak apa tapi kenalah daftar, sementara jika orang islam bersatu dalam UMNO rasanya itu tidak akan berlaku meliankan jika ada di antara orang islam yang telah di asobiyahkan ertinya telah di sesatkan

Para pucuk pimpinan UMNO dan cendikiawan melayu di katakan mengharapkan sangat supaya melayu bersatu padu, Pak Karamu rasa untuk apa bersatu padu jika saban hari dan waktu UMNO menghajab Orang lain terutama PAS kemudia selepas UMNO pukul PAS kemudian UMNO hulur tangan untuk berdamai dan bersatu, lepas itu dia belasah lagi kemudian dia ajak bersatu lagi, jika macam itu lebih baik berkawan dengan orang cina dengan India

UMNO jangan banyak sangat muslihat berpolitik kerana politik UMNO sebenarnya telah berada di dalam poket orang PAS, setiap perkataan yang keluar daripada mulut orang UMNO kita boleh tahu sama ada ia benar ataupun palsu, demikian juga dengan senyuman orang UMNO kita tahu senyuman itu ada mengandungi racun ataupun tidak, demikian perangai UMNO yang telah masak di nilai oleh orang yang telah banyak kali terkena

Sebab itu jika orang UMNO nak berbaik dengan orang PAS eloklah mereka jadi mualap terlebih dahul


PERAK BAKAL KECOH LAGI

Salam,

Perak bakal akan kecoh lagi ekoran kenyataan Dato R.Ganesan yang menafikan sidang DUN Perak akan di adakan besok, ini kerana kuasa speaker negeri Perak masih di pegang olehnya, kenyataan ini ekoran berita sidang DUN akan di adakan pada 2 September 09, semalam Muhammad Nizar Jamaluddin yang menjadi menteri Besar PR Perak menyatakan pada 2 sept 09 iaitu pada hari rabu ini bakal akan di adakan sidang DUN Perak telah di nafikan oleh Dato R Ganesan, ini bererti jika sidang di adakan juga maka kekecohan akan berlaku

Persoalannya sekarang siapa speaker kerajaan negeri Perak yang sah sekarang ? V. Sivakumar ataupun G Ganesan ?

MERDEKA ?

Salam,

Yang merdeka di Malaysia semua bangsa, Cuma bangsa-bangsa yang memelok islam belum merdeka untuk mengamalkan agamanya

Di Malaysia islam daripada Allah tidak boleh di amalkan dengan bebas kerana ia terlarang

Di Malaysia anda hanya akan boleh melaksanakan islam ala Malaysia

Orang islam boleh beribadat tanpa larangan akan tetapi tidak boleh mengmalkan maksud ibadat kerana terlarang

Orang islam boleh beriman akan tetapi tidak boleh beramal dengan apa yang mereka imankan

SUDAH MERDEKAKAH KITA ?

UMNO ADALAH PARTI CELAKA !

Salam,

CELAKA UMNO SATU ANALISA

UMNO ADALAH PARTI CELAKA ! Oleh Perak Bangkit

Di dalam al Quran banyak ayat yang di muatkan oleh Allah bagi golongan celaka dan celaka adalah golongan yang akan pengisi neraka jahannam, perkataan celaka tak payah hendak di perkenalkan lagi kepada umat islam yang membaca al Quran mereka faham siapa golongan yang di katakan celaka itu

Di negara kita UMNO di katakan oleh orang UMNO sendiri sebagai golongan yang celaka ! demikian tuduhan yang di lemparkan oleh seorang blogger UMNO yang berbama PERAK BANGKIT, dan Perak bangkit ini barangkali semua blogger faham siapa dia walaupun batang tubuhnya kurang di kenali

Berbagai kata-kata kotor dan kesat bahasa Perak bangkit ini terhadap kumpulan UMNO terutama kepada pucuk pimpinannya sendiri gara-gara sering kalah pada setiap pilihanraya di adakan di negara ini, tak sanggup Pak Karamu nak sebut perkataan maki hamunnya tuan-tuan pergilah melawat ke blog pengisi neraka tersebut

Perak Bangkit juga menyeru kepada rakan-rakan UMNO nya supaya meluahkan maki hamun seperti apa yang di lakukannya terhadap UMNO dengan harapan UMNO akan terjaga daripada tidur lena dengan harapan UMNO akan sedar akan kesalahannya, saya tersangat yakin bahawa golongan yang tersangat di marahinya ialah semua pucuk pimpinannya

Andainya keputusan pilihanraya yang telah lalu tidak menyebelahi UMNO rasanya tidaklah semarah pada keputusan pilihanraya di Permatang Pasir baru-baru ini yang mana sebelum keputusannya dia masih mengharapkan supaya melayu bersatu akan tetapi apabila keputusan di ketahui barulah dia merasa bagai nak pengsan memarahi UMNO dan bagaikan halilintar membelah bumi layaknya

Saya kira Perak Bangkit perlu melihat UMNO dari sudut penilaian agama kerana agama akan bercerita tentang semangat kebangsaan dengan jelas dan terang dalam perkara dasar agama terhadap dasar UMNO, apa-apa yang UMNO buat sepatutnya hendaklah di rujuk terlebih dahulu sama ada boleh di buat ataupun tidak ini kerana rata-rata orang UMNO mengaku sebagai orang islam

Bagi saya UMNO yang berdasarkan kebangsaan tidak boleh bertahan lama bagi memperjuangkan bangsanya kerana ia bercanggah dengan islam dan fitrah kehidupan manusia itu sendiri kerana itu umur UMNO akan sampai masanya apabila tempuh yang di berikan oleh Allah tamat melainkan UMNO perlu kembali kepada dasar islam

Selagi UMNO terus dengan perjuangannya maka selagi itulah UMNO tiada jaminan daripada Allah ia akan kekal, saya bersetuju dengan saranan Perak Bangkit supaya UMNO perlu di bangunkan dari tidur namun apabila ia sudah bangun kemana ia akan melangkah ? Adakah ia akan melangkah ke arah satu Malaysia ? Sanggupkah UMNO meninggalkan semangat kebangsaan dan ketuanan melayu, ini kerana semangat ketuanan melayu dan satu Malaysiapun rasanya UMNO tetap tidak akan mengambil islam sebagai dasarnya

SEMANGAT SATU MALAYSIA ?

Salam,

Semangat satu Malaysia? Hilang sudah semangat Kebangsaan ? Semangat ketuanan melayu bertukar kepada semangat ketuanan Malaysia ? Atau adakah semangat ini kerana nak menyatu padukan rakyat Malaysia sementara menunggu semangat ketuanan melayu belum lagi subur setelah perpecahan UMNO ?

Jika semangat satu Malaysia ini bersifat sementara maka berapa lamakah ia akan bertahan atau adakah semangat satu Malaysia ini boleh di jadikan amalan yang kekal dan sepatutnya di amalkan di Malaysia jika jawapannya ya ! maka ketuanan melayu akan terhapus dan bergantilah dengan ketuanan Malaysia (Malaysian Malaysia)

Hilang sudah keris sebagai lambang ketuanan melayu, orang UMNO tak marah ke ? Kalau di singapore orang kat sana kata I am Singaporean ? tak kira mereka melayu,cina,india yahudi, dan sebagainya dan kalau tak silap telinga saya mendengat TV 3 ada sebut tentang Kad Pengenalan akan di hapuskan perkataan bangsa di sana, kalau cam tu sahlah I am Malaysian

Dato' Najib sudah nampak jelas bahawa konsef satu Malaysia tak dapat di elakkan lagi kerana melayu sudah tidak dapat di pertahankan lagi sebab itu orang UMNO janganlah harap nak tegakkan ketuanan melayau melainkan mereka kena bersunat lagi sekali dan masuk PAS pula


SEMUANYA BOLEH JADI NYATA ?

Salam,

RAMALAN TERKINI

Satu kerusi DUN kedah menunggu pengesahan dari SPR, Perak selepas 2 September 09 mungkin juga DUN bubar, di Trengganu apabila 9 ADUN UMNO lompat PKR dan PAS maka DUN Trengganu terpaksa bubar bagi mendapatkan mandat rakyat, jika SMS datang dari Trengganu maka berita itu memang boleh jadi kenyataan

HUDUD SEBAT TIDAK BOLEH CEDERA !

Salam,

Hukum hudud bermaksud hukum yang di hadkan kepada umat islam yang melakukan jenayah, hukuman jenayah had (hudud) ini di terangkan oleh ayat Allah (Ai Baqarah 187,229) Hukuman ini terus dari Allah, kekuasaan manusia TIDAK boleh campur tangan untuk mema'afkan atau mengurangkan hukuman orang yang bersalah dengan apa cara sekalipun, sekalipun dari penguasa negara

Jarimah (Jenayah) hudud ini terbahagi kepada 7 perkara iaitu yang berkait dengan Zina, Qazaf, (hukuman 80 rotan kepada mereka yang menuduh orang lain berzina) minum arak, mencuri, mengganggu keamanan, murtad dan menderhaka, hukuman ini tidak boleh berpilih kasih kepada siapa yang melakukannya sekalipun mereka yang berpangkat tinggi dalam sesebuah negara

Hukuman hudud di perkenalkan oleh Allah bukan untuk menyiksa ataupun mendera akan tetapi ia di lakukan adalah berbentuk mencegah dan tidak juga hukuman tersebut mencederakan pesalah, tidak juga boleh menghukum di satu tempat di bahagian badan sehingga mendatangkan kecederaan dan pesalah hendaklah lengkap memakai yang menutup aurah dan demikian juga alat dan cara melaksanakannya wajib mengikut aturan yang di tetapkan

Apa yang menjadi persoalannya sekarang ialah hukuman yang telah kita dengar dan di gambarkan oleh mereka yang memusuhi islam ialah hukuman tersebut menunjukkan suatu hukuman yang merupakan penyiksaan dan penginayaan terhadap manusia sehinggakan ia menakutkan siapa yang mendengar hukuman tersebut dan tidak kurang juga yang menakut-nakutkan manusia seolah-olah hukuman tersebut tersangat zalim


2 SEPTEMBER SIDANG DUN PERAK

Salam,

Sidang Dewan Undangan negeri Perak akan di adakan pada 2hb September 09 demikian di jelaskan oleh Muhammad Nizar bekas Menteri Besar Perak, Sidang ini di jangka akan membincangkan kedudukan penggantungan Muhamad Zambry menteri besar yang ada

Persidangan itu nanti juga akan melihat V.Sivakumar akan menjadi speaker yang sah dan PR akan membuat Injuksi terhadap speaker yang di katakan tidak sah iaitu Dato' M. Ganesan sekali gus memberikan laluan terhadap V.Sivakumar sebagai speaker yang sah mengikut perlembagaan negeri untuk mengendalikan sidang dewan tersebut

Sidang yang akan di adakan nanti adalah sebagai membahaskan titah ucapan sultan pada 7 May 09 yang lalu dan di harapkan tiada perkara yang tidak di ingini berlaku

PGSM KATA ADA TUKANG SEBAT SYARIAH

Salam,

Maka berkatalah Presiden Persatuan Peguam Syarai'e Malaysia (PGSM) Mohamad Isa Abdul Ralip bahawa tukang sebat syara'ie memang terdapat di Malaysia dan pernah menghukum sebat pesalahnya, oleh itu tidak timbul kenyataan Menteri Dalam Negeri yang mengatakan bahawa tiada hukum sebat, apa yang berlaku ialah kelemahan Menteri itu sendiri

ARAK DAN KARTIKA SARI DEWI ....

Salam,

AGAK HEBOH TENTANG HUKUMAN YANG TIDK DAPAT DI JALANKAN KE ATAS PESALAH MEMINUM ARAK IAITU PUAN KARTIKA SARI DEWI SHUKARNO, PAK KARAMU RASA ISU INI SUDAH MENJADI ISU POLITIK APABILA PARA PUCUK PIMPINAN MASUK CAMPUR MEMBUAT KENYATAAN

ISUNYA SANGAT KECIL TETAPI BILA ADA YANG GATAL MULUT MAKA IA MENJADI ISU POLITIK DAN JADI MEMBESAR. PAK KARAMU SEBUT BEGITU KERANA HUKUMAN 6 ROTAN SEPATUTNYA JANGAN DI KAITKAN DENGAN SYARI'AT KERANA HUKUM SYARI'AT SABIT DENGAN KESALAHN TIADA DI PERUNTUKAN 6 ROTAN DAN BERCANGGAH DENGAN SYARIAH

DALAM ISLAM BILA KITA SEBUT ARAK MAKA IA PUNCA KEJAHATAN, PESALAH YANG MENGAKU MELAKUKANNYA BOLEH DI HUKUM 40 HINGGA 80 ROTAN INILAH HUKUM SYARAK, DAN BAB INI DI SEBUT OLEH ALLAH DALAM SURAH AL MAIDAH AYAT 90 DAN DI PERJELASKAN PULA OLEH BANYAK HADIS RASULLULLAH s.a.w

DALAM KES PUAN KARTIKA SARI DEWI SHUKARNO

Apabila dia di jatuhkan hukuman 6 sebatan oleh mahkamah syariah Pahang sabit kesalahannya maka pandangan Pak Karamu ianya bukanlah hukuman syarak dari Allah sekalipun mahkamah yang menjatuhkan hukumannya bernama mahkamah syariah, penyelewengan hukum atas kesalahan minum arak ini jelas menyimpang dengan hukuman syariah daripada Allah, kerana itu Puan Kartika sari Dewi berhak menolak hukuman 6 sebatan atas nama hukum syariah dan dia juga berhak memohon hukuman yang sebenar mengikut syariah supaya dia tidak lagi menerima hukumannya di akhirat atas kesalahan meminum arak

APAKAH YANG DI MAKSUDKAN SYARIAH ?

Syariah bermaksud perundangan atau hukuman yang wajib di patuhi oleh setiap orang islam, baik yang berhubung dengan Allah atau di antara manusia dengan manusia, sumber hukumnya adalah daripada Allah yang di sampaikan kepada manusia melalui perantaran RasulNya, hukumnya dari Allah yang benar semata-mata dan ia adalah hukuman yang kata'i tiada kelemahan atau pertentangan dengan hukum yang di laksanakan oleh penguatkuasaan JIKA ada pertentangan atau kelemahan maka itu bukanlah syari'ah namanya, oleh itu jika ada mana-mana hukuman selain dari apa yang telah di tetapkan oleh Allah dan RasulNya maka itu jelas telah di sesatkan oleh manusia dan tidak boleh di namakan syari'ah

HUKUM SEBAT MENGIKUT SYARAK

Andaikata jika Puan Kartika Sari Dewi Shukarno menerima hukuman 6 sebat atas sabit kesalahannya oleh mahkamah yang di katakan syariah dan enggan pula memohon keampunan dari pehak yang berwajib maka Puan Sari Dewi Kartika Shukarno ini akan mererima lagi hukuman yang sebenar daripada Allah di akhirat nanti ertinya dia telah di zalimi oleh orang yang meminda hukuman Tuhan dan dia boleh di anggap di inayai oleh hukuman dari manusia Pak Karamu rasa ini tidak adil

Berhubung dengan alasan penangguhan hukuman oleh pehak yang berwajib yang di katakan kerana menghormati bulan puasa atau penangguhan kerana tiada tukang sebat maka Pak Karamu fikir ia tidak timbul sama sekali kerana setiap kelemahan perundangan dan hukuman sepatutnya wajib di pikul oleh mereka yang bertanggungjawab dan jangan memperbodoh dan menganiaya sesama manusia

Pemerintah terutamanya telah mempertontonkan kelemahan perundangan islam pada mata kaum yang bukan islam dalam peristiwa ini menyebabkan kaum lain melihat islam tidak bersikap konsisten dalam perjuangan mereka untuk menegakkan islam for all dan tidak salah lagi jika saya katakan bahawa kaum yang bukan islam memperlekeh islam, salahnya adalah dari kelemahan penganut islam itu sendiri






UMNO TERUS BERSIKAP EGO

Salam,

UMNO TERUS BERSIKAP EGO SEKALIPUN DIA KALAH, HIRAN SUNGGUH !

Sungguh tidak faham dengan sikap orang UMNO yang terus bersikap ego sekalipun rakyat mengajarnya dalam pilihanraya kecil di Permatang Pasir dengan kekalahan teruk akan tetapi para pemimpin dan pengikutnya terus bersikap ego dengan dakwaan rakyat masih tidak berubah dari memberikan sokongan kepada parti itu

UMNO dengan menggerakkan kebendaan dan bala tentera, polis, seluruh kekuatan jentera Barisan Nasional ke Permatang Pasir untuk memikat dan menakutkan hati rakyat di sana namun rakyat tetap juga menolaknya hanya orang yang berumur 50 tahun ke atas sahaja yang tinggal menyokong mereka itupun letih memujuk mereka supaya mengundi UMNO

Sikap rakyat sudah jauh berubah dari bodoh kepada pandai, dari bersubahat kepada sikap terbuka dan mereka sekarang sudah letih dengan tipu daya UMNO yang terus memperbodoh dan mempergunakan mereka sebagai rakyat yang menjadi pak turut dan rakyat nampaknya sudah faham dan jemu dengan kerenah UMNO yang mahukan rakyat berkelas bawah sepanjang masa supaya mereka terus di pergunakan

Di Permatang Pasir sebagai contoh tidak mungkin UMNO boleh kalah jika di lihat kepada gerak gempur UMNO dengan tenaga bukan sahaja dari kekuatan parti akan tetapi kekuatan kerajaan Malaysia di kerah di sana termasuklah propaganda media TV, surat khabar tenaga blogger yang baru di ujudkan namun semuanya itu kecundang di tangan rakyat yang semakin sedar dengan mainan politik kotor UMNO dan BN

Berbagai isu di ketengahkan oleh UMNO termasuk isu perkauman, di masa yang sama Perdana menteri Malaysia memperkenalkan pula konsef satu Malaysia, sesungguhnya UMNO sudah menjadi kelamkabut dengan berbagai isu yang tidak menentu dan tidak tentu hala menyebabkan sikap UMNO mudah di nilai oleh rakyat yang semakin bijak menilai yang mana pemimpin bodoh dan pemimpin yang cerdik

UMNO semakin bongkak dan sombong apabila ada golongan agama yang yang mahu diri mereka dapat di pergunakan oleh UMNO maka bergeraklah golongan agama ini menjadi penggerak dakwah bagi UMNO yang dapat pula golongan agama ini menggunakan segala alat penyiaran tanpa had dan demikian juga dengan penggunaan akhbar milik parti UMNO, dan golongan agama inilah selalunya di minta fatua supaya mengecap golongan lain sebagai pelampau dan pengganas

UMNO tetap tidak mahu menyelamatkan diri mereka dan parti mereka dengan kembali kepada dasar islam sebagaimana yang di tuntut oleh Allah dan Rasulnya, mereka terus mahu menjadi pejuang untuk membela nasib bangsa mereka dengan dasar yang busuk mengikut akal mereka sekalipun dasar perjuangan mereka itu bercanggah dengan dasar islam, sebenarnya mereka hendak menempelak dan memperleceh hukum syari'at sekalipun syari'at yang tidak tepat

UMNO dan sekutunya dalam BN semakin di tolak oleh rakyat dan rakyat pula sudah bersikap mahal untuk di nilai dan di beli oleh UMNO, sementara itu UMNO sendiri mengajar ahlinya menjadi golongan bongkak,sombong,penipu dan memperbudakkan bangsanya sendiri dalam soal ekonomi dan pelajaran, semua ini telah dapat di nilai oleh rakyat di negara ini dengan melihat perangai orang UMNO yang bongkak dan sombong lagi penipu

UMNO tidak akan bertahan lama memerintah bersama BN di negara ini, mereka akan lenyap pada PRU 13 nanti sekiranya mereka tidak mahu kembali kepada dasar islam




PR BERTAMBAH KUAT DAN AMPUH

Salam,

PR atau pakatan Rakyat semakin kuat jika di bandingkan dengan UMNO dan BN, sekalipun keluar mengundi di pilihanraya kecil di Permatang Pasir hanya 73.1 % akan tetapi PR mampu meraih majority besar iaitu 4,551 undi, sekiranya peratusan pengundi tinggi maka majority lebih tinggi lagi pasti akan di perolehi oleh PR

PR yang di wakili oleh PAS dan UMNO yang mewakili BN ternyata tidak mampu menyaingi PR sekalipun UMNO/BN menggerakkan tenaga tentera,polis, para menteri dan seluruh tenaga BN ternyata mereka sudah tidak lagi termampu untuk melawan PR atas penghakimi rakyat Malaysia terhadap keangkuhan UMNO/BN

Penggunaan begitu banyak wang ringgit ternyata tidak mampu membeli keyakinan rakyat terhadap PR di samping itu PR yang serba kekurangan dari segi penerangan jika di bandingkan dengan UMNO/BN yang menggunakan radio dan TV dan akhbar negara namun kesedaran rakyat buat muta akhir ini sukar untuk di bendung

Memutar belitkan kenyataan ulamak adalah faktor UMNO kalah teruk pada pilihanraya kali ini, rakyat begitu benci dengan UMNO/BN kerana begitu celupar membidas Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat Mursyidul 'am PAS tak kurang juga cendikiawan juga tidak ketinggalam mempelupuh ulamak atas arahan UMNO dan Barisan Nasional

Sikap provokasi sekumpulan UMNO di lihat oleh rakyat sebagai samseng jalanan juga menjadi faktor rakyat membenci UMNO/BN dan sikap UMNO yang suka mengata orang kemudian menuding jari pada PR di lihat sebagai tektik yang memakan diri mereka sendiri dan yang lebih membenci UMNO/BN ialah sikap Zahid anak Hamidi yang melibatkan tentera dalam pilihanraya di Permatang Pasir buat pertama kali

KEPUTUSAN MUKTAMAT N 11

Salam,

KEPUTUSAN AKHIR PILIHANRAYA PERMATANG PASIR

BN 5067 UNDI

PAS 9618 UNDI

MAJORITY 4551 UNDI

KELUAR MENGUNDI 14,768 UNDI BERSAMAAN 73 %

UNDI ROSAK 83 UNDI

PAS MENANG UMNO KALAH DI PERMATANG PASIR

KEPUTUSAN AKHIR TAK RASMI

Salam

CALON UMNO/BN 4941

CALON PAS 9616

MAJORITY 6675

UNDI ROSAK 43

KEKALAHAN UMNO TERSANGAT TINGGI, DAN PERTANDA RAKYAT DAH TAK TERIMA UNMO

KEPUTUSAN TAK RASMI

Salam,

KEPUTUSAN AWAL TAK RASMI

PAS 5646
BN 2272

MAJORITY 3374

ROHAIZAT CALON UMNO KALAH TERUK, LEPAS INI KITA BERALIH KAT DUN KOTA DALAM BAHAGIAN JERLUN PULAK

Keputusan Malam Ni Mungkin Gempar

Pusat Pengundian Tutup Kurang Dari Satu Jam

Setakat ini hampir 72 % telah keluar mengundi

POLIS KENA SIASAT

Salam,

ADAKAH TENTERA TERLIBAT ?

POLIS KENA SIASAT ADAKAH GENG BAJU KUNING JUGA TERDAPAT DARI KALANGAN ANGGOTA TENTERA ? KERANA KITA KETAHUI BAHAWA ZAHID ANAK HAMIDI TELAH MEMBAWA TENTERA MEMBANTU UMNO BERKEMPEN DI SANA

GENG BAJU KUNING ADALAH UMNO

Salam,

Kubang Semang nama di beri, tempat sarang kumpulan berbaju kuning, daerah Kepala Batas tempat Pak Lah Baduwi, depa ni memulakan provokasi baling batu dan telah ada yang cedera depa ni adalah ahli UMNO depa ni di katakan samseng jalanan, geng depa ni memang ramai dan polis kena tangkap mereka yang membaling batu, kumpulan ini ada sebab berbuat demikian sekalipun sebab itu adalah sebab yang batal atau mereka nak tunjuk yang mereka adalah samseng UMNO

GENG BAJU KUNING PAKAI MOTOR ?

Salam,

TERKINI !

GENG BAJU KUNING PAKAI MOTOR telah memulakan suasana tegang di Permatang Pasir, kumpulan ini mungkin di upah berbuat demikian dengan tujuan tertentu, mereka mungkin terdiri dari orang luar dan bercampur dengan student, tak mungkin mereka tetiba saja membuat kacau di sana, polis bertambah ramai dan mat motor yang berbaju kuning ini masih lagi ada dan memerhatikan perjalanan pilihanraya ATAU ada tujuan mereka berbuat demikian, kepada petugas PR tolong perhatikan PETI UNDI nanti leka dengan kumpulan baju kuning tetiba ada kertas undi berlebih dalam peti tersebut

SETAKAT INI SEORANG CEDERA KENA BALING BATU DAN SEBUAH KERETA ROSAK

TERKINI, TETIBA SAJA NAK GADUH

Salam,

Ada yang cedera dan ada kereta yang rosak !

Tetiba saja di Permatang Pasir dah nak jadi bergaduh, huh inilah akibat provokasi awal yang saya katakan tadi, ni pemuda BN yang berpakaian kuning yang memulakan semua angkara, ini mungkin mereka sudah merancang awal, atau mereka ini telah di upah supaya membuat kacau, mula tenang tetiba menjadi kacau ! kita tunggu apa sebenarnya berlaku

BN mulakan provokasi ?

Salam,

Pengundian berjalan dengan baik, tak da apa-apa yang tak baik berlaku akan tetapi BN yang merasakan mereka akan kalah cuba nak buat kacau dengan memulakan berteriak mengatakan "Anuar Pengkhianat " memungkinan boleh mendatangkan pergaduhan di Permatang Pasir, nampaknya mereka dah memulakannya

Di Permatang Pasir terdapat 20,290 pengundi dan di jangka keluar mengundi akan meningkat sehingga 80 % dan setakat ini baru hanya di sekitar 48 % yang telah keluar mengundi dan nampaknya ada kemungkinan PAS akan menang dengan majority di sekitar 3 ribu lebih sedikit

TIBA-TIBA ADA PEKIKAN AWAL MENGATAKAN BN AKAN MENANG TIPIS..... PULAAAAK !

Pengundian di Sebelah Petang

Salam,
Pengundian di sebelah petang di jangkakan akan bertambah rancak, setakat ini hampir 45 % yang telah keluar mengundi, orang UMNO yang banyak mencuri perhatian orang ramai kerana sudah pandai bertakbir, mereka bertakbir mungkin kerana bulan ramadan atau menyamar, tak pe la bagi lah depa chan, kalau tidak mereka sebok dengan HIDUP MELAYU ! HIDUP MERAYU ! TIPU MELAYU ! sesekali hendak juga buat pahala lepas tu maka turun lah BALA

Di Permatang Pasir ni ....

Salam,

Walaupun di sesetengah tempat saluran pengundi sekejab tegang dan kendur namun pada keseluruhannya pengundian berjalan dengan lancar INI SEMUA SEBAB PERUT LAPAR, JADI NAK MAKAN ORANG SAJA KERJA MEREKA NIH

Pengundian berjalan rancak

Salam,

Setakat ini sudah hampir 40 % sudah keluar mengundi di Permatang Pasir

TENTERA MALAYSIA MASUK UMNO

Salam,

NAMPAKNYA SEMUA TENTERA MALAYSIA TELAH DI UMNOKAN OLEH ZAHID ANAK HAMIDI, DIA NI MENTERI YANG PERNAH BELASAH ORANG (SAMSENG DIA NIH) ORANG KAMPUNG AKU !

Pakai lambang Pas buat kacau

DAH MULA DAH !!!

Ada yang pakai lambang Pas kemudian buat kacau dan tiada akhlak supaya imej Pas luntur di Permatang Pauh, semua pehak perlu hindarkan kerja sabotaj kerana bulan puasa ni cepat panas hati nanti tak pasal-pasal mata jadi lebam

UMNO pagi-pagi dah tipu ......

Salam,

La hangpa jaga ! Umno pagi-pagi lagi dah cuba perdaya pengundi dengan memakai lambang bulan kemudian depa merayu undi burukkan calon Peh, depa kata " Mak cik saya heran ada orang Peh dah tipu saya pagi-pagi nih, kata mak cik " la awat la Peh buat lagu ni ! mak cik ingat pagi ni nak la undi Peh ! Ish ! tak jadi lah !

Pengundi berjalan rancak se awal pagi, sehingga kini sudah hampir 15 % kekuar mengundi

BERITA DARI PERMATANG PASIAQ

Salam,

Berita dari Permatang Pasir pada sebelah pagi hari mengundi

Awal pagi kelihatan sedikit tenang, nun di hujung sana ada kelihatan kecuh sikit mungkin sebab wang minyak untuk membawa pengundi tak cukup bagi " Hang boleh befgapa ? Aku RM 100, laa ! awat aku depa bagi RM 50 aje ! Ala hang tu pakai motor cupcai je

Macam-macam mungkin berlaku sebelah pagi nih ! Teruskan mengikuti berita dari Permatang Pauh

SELAMAT MENGUNDI

Salam,

Selamat mengundi pengundi di Permatang Pasir, Ingat ! kita sedang berada di bulan ibadat, memilih calon yang memperjuangkan agama Allah adalah ibadat dan memperoleh pahala di sisi Allah

PENGUNDI HANTU MAKAN TUAN

Salam,

SPR TELAH SAHKAN TIADA PENGUNDI HANTU DI PERMATANG PASIR, DAKWAAN KHAIRY JAMALUDDIN TERDAPAT BERIBU-RIBU PENGUNDI HANTU ADALAH TIDAK BENAR, MENGIKUT BANCIAN SPR HANYA TERDAPAT 14 PENGUNDI YANG BERDAFTAR PADA TAHUN 98 YANG BERALAMAT LUAR ADALAH DI BENARKAN MENGUNDI KERANA KUATKUASA PENGUNDI SAH MENGIKUT ALAMAT HANYA TELAH DI KUATKUASAKAN PADA TAHUN 2002 OLEH KERANA ITU PENGUNDI YANG BERALAMAT LUAR BOLEH MENGNDI SEBAB MEREKA MENDAFTAR PADA TAHUN 98

PADA PANDANGAN PAK KARAMU PENGUNDI YANG 14 ORANG YANG BERALAMAT DI LUAR INI PADA ASALNYA ADALAH HANTU UMNO KEMUDIAN MEREKA MENYOKONG PR, INILAH YANG MENGHANTUI KETUA PEMUDA UMNO SEKARANG DAN DENGAN BUKTI INI MAKA KHAIRY MENJANGKAKAN MESTI ADA BERIBU-RIBU, PADA DASARNYA MENGAPA MEREKA TAHU ADA PENGUNDI HANTU MELAINKAN MEREKALAH YANG MEMBAWA HANTU-HANTU INI UNTUK DI DAFTARKAN PADA SEBELUM 2002 DAN MEREKA INI BOLEH MENGUNDI SEBAB MEREKA DAFTARKAN PADA TAHUN 98

INILAH MAKSUD HANTU SUDAH MAKAN TUANNYA KERANA LUPA NAK JAMU, DULU MEREKA HANTU JAHAT TAPI SEKARANG SUDAH JADI HANTU YANG BAIK, MEREKA DAH BERTAUBAT DAN UNDI PR

KEDAH&SELANGOR PERLU BUBAR DUN

Salam,

NAK TENGOK UMNO TINGGAL BATU NESAN

NAK MENGAJAR UMNO DAN BARISAN NASIONAL MAKA DUN KEDAH DAN SELANGOR PERLU BUBAR SEGERA, JANGAN MAIN TARIK TALI DENGAN UBN MEREKA PERLU DI POTONG DAN DI TANAM

Kerajaan PR Kedah dan Selangor perlu bubarkan DUN mereka demi mengajar UBN dan melantik rakyat untuk jadi hakim, PR jangan main tarik tali dengan UBN kecuali majoriti PR ada 2/3 di dalam DUN negeri masing-masing

ALANG-ALANG MENYELOK PEKASAM BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN, pr BELUM PANDAI MENJADI PENYAMUN DAN PENCURI, BIAR YANG JADI KATAK-KATAK ITU TERUS MENJADI BABI DAN MELUKUT

RAMAL PAS MENANG BESAR

Salam

Selepas membuat tinjauan maka Pak Karamu yakin UMNO kalah besar di Permatang Pasir, walau apapun nanti malam selepas tengah malam akan buat munajat lagi ........

PAS UMNO WAJIB DEBAT

Salam,

PAS dan UMNO wajib debat soal akidah, soal batal syahadah, soal kafir dan islam kerana selagi tak ada debat maka selagi itu masalah islam dan melayu tidak akan selesai di negara ini dan selagi itulah orang melayu tak faham melayu dan orang islam tak faham islam, debat wajib di adakan bukan muzakarah, kalau muzakarah mereka tidak akan mengambil berat akan kebenaran dan kepalsuannya kerana sikap manusia banyak yang munafik

Kalau nak lihat pada segi akidah maka UMNO sudah rosak akidah kerana amalkan fahaman kebangsaan dan barang siapa yang berada di dalamnya akan turut hancur binasa dan tak masuk syurga walau apapun perkara ini perlu di debatkan dengan cara ilmiah bukan pakai akal ataupun otak, jika UMNO tak mahu maka "Lakum dinukum waliyadin" (kamu ikut agama kamu dan aku ikut agama aku)

Agama apa ? Agama melayu dan agama islam ! agama orang melayu adalah agama islam dan agama orang islam adalah melayu ? sama saja ? Tolong jawab wahai baghal-baghal bahasa, bagi saya kalau nak tahu kafir atau tidaknya atau neraka atau syurganya maka adakanlah debat dan mufti yang di katakan bijak pandai tolong hadhirkan diri dan menjadi sebahagian dari ahli panel

Dulu dan baru-baru ini Nik Aziz mahu adakan debat dengan UMNO tapi UMNO takut sebab UMNO akan kalah dan UMNO akan jadi satu perjuangan yang bathil sebab itu di Permatang Pauh nanti Orang melayu yang mengakui beragama islam kena tolak UMNO jika tidak mereka akan di laknat oleh Allah

GRMPAR ,BAPA RAFIZAH KENA KIDNAP KAAA !

Gemparrrrrr ! bapa rafizah kena culik ?

Kehilangan bapa Rafizah Mohd Ali di katakan hilang serta merta, huh ! macam Jin sambaq diaaaaa ! Muhd Ali adalah bapa mentua kepada calon UMNO Permatang Pasiaq belah isteri kedua dia, tetiba saja dia jadi hilang, empat hari lepeh dia ada buat kenyataan yang dialah yang kahwinkan anak dia dengan calon UMNO tu, dia pernah pergi buat ziarah tok besan lalu dia kena halau ! laaaa ! malunya dia !

Mohd Ali La ni dah hilang, dah tak da apa ada kena mengena dengan pilihanraya Permatang Pasiaq kaa !

BERBOHONG KERANA ADA BAU UMNO

Salam,

Orang UMNO yang mengaji agama, mereka tidak sesuai berkecimpung dalam politik tapi mungkin mereka sesuai dalam perniagaan akan tetapi nantinya mereka juga akan membiayai orang politik dalam UMNO yang melakukan politik bohong,tipu,inaya,ugut dan sebagainya kerana itulah amalan berpolitik di dalam UMNO tidak satupun yang boleh di percayai langsung, mereka menghalal semua cara yang haram asalkan kuasa politik dapat di kuasai

Orang PKR yang sering menjadikan kerajaan PR bermasalah kerana mereka masih lagi ada bau UMNO sebab itu mereka masih suka merajuk dan tidak tetap berpendirian kerana sesuatu kepentingan pribadi, golongan ini sentiasa mahu hidup mewah setelah di pujuk rayu kemudian mereka di tipu begitu saja, lalu mereka hidup berkecuali namun apabila habuan dapat di penuhi oleh kuasa syaitan dan iblis maka mereka akan terus menjadi syaitan

Orang PAS yang berjuang di dalam harakah islam dan berdasarkan asas perjuangan yang di tentukan oleh Allah mereka kebanyakannya kurang berilmu dan kurang berani menghadapi kemungkaran kerana takut hilang sesuatu yang melibatkan kepentingan diri dan keluarga, daya juang mereka terlalu rendah jika di bandingkan dengan pejuang islam terdahulu dan mereka kadangkala berjuang membabi buta tanpa rancangan yang kemas dan kadangkala memakan diri

PEMIMPIN

Mana-mana manusia yang berketurunan melayu yang mahu jadi pemimpin mereka wajib bersih dan berilmu, jika berilmu tanpa bersih mereka wajib di tendang lebih awal dalam kumpulan kerana dengan al Amin yang di gelar kepada Rasullullahlah maka dia akhirnya di pelihara oleh Allah dan di hormati oleh manusia, kerana itu jika mana-mana manusia yang tidak berakhlak baik maka dia tak boleh jadi pemimpin tak kira dia dari golongan yang tiga di atas

GOLONGAN UMNO,PAS DAN PKR YANG BERKETURUNAN MELAYU DAN BERAGAMA ISLAM (Tak kiralah islam betul atau islam munafik) YANG BERSEMANGAT INGIN BERJUANG MEREKA TENTUKANLAH AKHLAK YANG BAIK, TAK SAMSENG PUKUL ORANG,PENIPU,PERASUAH,PEMBELIT,PENGINAYA,PEMBUNUH BANGSA SENDIRI DAN SEBAGAINYA JIKA PERKARA DI ATAS MASIH LAGI DI AMALKAN MAKA MEREKA WAJIB DI KETEPIKAN SAJA ATAU DI PULAUKAN SEUMUR HIDUP

ROHAIZAT NAMA YANG AGONG ....

Salam,

ROHAIZAT NAMA YANG AGONG DI SEPANJANG PILIHANRAYA DI PERMATANG PASIR

TETIBA NURFAEZAH @ RAFIZAH @ HAFIZAH MENJADI POPULAR DI PMTNG PASIAQ !

TETIBA KHAIRUL NIZA BT: ABDUL RAZAK JUGA MENJADI POLULAR DI PMTNG PASIAQ

TETIBA MOHD ALI DAN EMBON ISTERI MOHD ALI MENJADI POLULAR PAHANG MARI

Kesalahan Rohaizat sebab dia tipu koperasi peladang getah dan kesalahan Rohaizat sebab dia tipu tak kahwin dua, kalau dia ngaku ada buat silap tipu koperasi dan mengakui ada dua bini rasanya masalah dia akan jadi klear

Orang perempuan memang tak suka laki dia kahwin 2,3 dan 4 tapi itu semua depa punya pasal selagi hukum munakahat orang lelaki tak langgar ok lah, yang kita takut hanya apabila kita cakap bohong, kita yang tipu kemudian kita tuduh orang lain, kita kahwin dua kemudian kita kata tak dak (kecuali ada uzur syarak)

Berbohong sebab uzur syarak misalnya kalau isteri kita ada lemah jantung kemudian kita kata " Yang !!!!!!!! abang sebenaqnya dah kahwin dengan budak Izah tu ! tetiba si isteri tua yang ada lemah jantung tu jatuh gedebuuuuuuk ! lalu matilah dia maka itu bermaksud suami jadi pembunuh namanya, so kena tahulah semua itu

Awat la hang Rohaizat oiii ! tak pandai nak hidup secara selesa sebagai seorang lelaki dan sebagai seorang bakal wakil rakyat, itu pasai la saya ghasa hang memang tak layak jadi wakil ghakyat, Ok lah apakah yang akan terjadi kiranya hang kalah dalam pilihanghaya ni ?

"Itu la abang ! pasai abang berbohong kat ghakyat la abang kalah ^&%$#*&%@ ? Abang cakap Mai ^%$#&^*#@^ Jawab bang jawab !

"Aku kahwin bukan pasai apaaaaa ! pasai aku nak baleh jasa dia ! tu jaaaaa !

Oooooo ! baleh jasa ya ! puk, pek, puk, pek hissss ! huhhh ! Hekk ? Dummmm? dan peristiwa ini akan jadi kenyataan nanti, so hang lelaki kenalah guna pakai sikap sebagai sorang lelaki !




TEMBELANG ROHAIZAT PECAH LAGI ....

Salam,

PEMIMPIN UMNO SUDAH TIDAK BOLEH MEMPERTAHANKAN ROHAIZAT LAGI .....


TEMBELANG ROHAIZAT CALON UMNO DI PERMTANG PASIR PECAH LAGI

Kali ini tembelang Rohaizat pecah lagi, tembelangnya ialah kerana dia menafikan kahwin dua, segala buktinya telah terdedah kepada umum dan untuk menafikannya adalah terlalu sukar kerana ada bukti percakapan dari bapa Rafizah perempuan yang di nikahinya

Pokok persoalannya bukan kerana dia kahwin dua jika dia benar-benar sudah kahwin akan tetapi dia tidak layak sebagai mewakili rakyat kerana berbuat bohong dengan menafikan bahawa dia berkahwin dua, ini bererti dia telah mengkhianati dua keping hati perempuan

Kesalahan Rohaizat ialah kerana dia BERBOHONG ! ertinya dia telah membuat khianat kepada umum dan dia menyerlahkan sikapnya yang tidak jujur kepada rakyat, sikapnya ini tidak membantu dia supaya rakyat menyukainya dan sekali gus menolaknya dari menang

Orang perempuan atau pengundi perempuan sangat benci jika orang lelaki berbini dua dan bercakap bohong, yang bermadu dan di madu mereka boleh hilang pertimbangan, jika di takdirkan Tuhan Rohaizat menang maka keamanan rumah tangganya akan terjejas juga

Rohaizat hari-hari akan mendengar leteran isterinya " Abang kata %^$#@&*^$%@ .com.my......
dulu abang kata &^%****&^#$@*&^ Huh ,Huh aw,aw,aw ..... tak guna punya laki Grrrrrr &*^%$*# .com .my tak guna punya wakil rakyat Grrrrrr !....... sabaq ! sabaq ! So kalau cam ni bila nak buat kerja rakyat, sebab itu orang di Permatang Pasir ada alasan tolak Rohaizat jadi wakil rakyat sebab dia tidak amanah dan suka buat bohong dan tipu rakyat

DI MALAYSIA JUGA ADA FIR'AUN !

Salam,

Dalam surah Yunus ayat 88 hingga 89 Allah berfirman yang bermaksud:

Dan nabi Musa pula (merayu) kepada Tuhan Yang mafhumnya:

"Wahai Tuhan kami, sesungguhnya Kamu telah memberikan harta kepada Fir'aun, dan ketua-ketua kaumnya barang-barang perhiasan, dan harta benda yang mewah dalam kehidupan dunia ini, Wahai Tuhan kami (kemewahan yang Kamu berikan kepada mereka) akibatnya menyesatkan mereka dari jalanMu. Wahai Tuhan kami, binasakan harta benda mereka dan menteraikanlah hati mereka (sehingga keras membatu) maka dengan itu mereka tidak dapat beriman sehingga mereka melihat 'azab yang tidak terperi sakitnya"

Allah berfirman:

"Sesungguhnya telah di kabulkan do'a kamu berdua, oleh itu hendaklah kamu tetap (menjalankan perintahKu seterusnya jangan kamu menurut jalan orang-orang yang tidak mengetahui (peraturan janjiKu)
(S. Yunus 88-89)

Demikianlah cemasnya nabi Musa yang jahiliyah dan zalim yang menggunakan kekayaan dan harta bendanya untuk membeli manusia yang lemah dan miskin supaya mengikutinya untuk melakukan kejahatan dan menyebar fitnah untuk kepentingan dirinya yang sesat dan batil

Perbuatan Fir'aun itu menyebabkan nabi Musa mengadu kepada Tuhannya " Wahai TuhanKu mengapakah Kamu berikan harta benda,perhiasan dan kemewahan yang banyak kepada Fir'aun sdangkan Fir'aun telah menyalahgunakan hartabendanya untuk menyesatkan manusia dan bukan untuk keredhaanMu Ya Tuhan "

Ayat yang di atas mengingatkan kita kepada perkara yang berulang di sepanjang zaman dan itulah yang berlaku pada saban pilihanraya di bumi Malaysia dan di sinilah kita wajib mengikut jejak langkah nabi Musa yang mengadu kepada Tuhan tentang jahatnya sikap manusia yang membeli manusia kerana hendakkan kemenangan secara yang batil

Pengikut Fir'aun telah di hapuskan oleh Allah dengan menenggelamkan mereka ke dalam laui dan pengikut Fir'aun di Malaysia kita harapkan mereka di tenggelamkan oleh Allah dengan cara yang di pohon oleh mereka yang di inaya dengan solat hajat beramai-ramai insya Allah Allah akan mendengarkannya

ADUHAI !!! DUIT RM 300 MULA DI EDAR ...

Salam,

Permatang Pasir mula edar pitih, nak edar pitih besok takut pula dosa rasuah pada bulan ramadan

MASUK DUIT DALAM ENVELPOE RM 300 BERSAMA SECEBIS SURAT BERTULIS "JANGAN LUPA UNDI BN" LEPAS TU LETAK (LEMPAR BAWAH PINTU)

KHABARNYA WANG TU WANG PALSU PULAKKKKKKK!!!

TERKINI SPR AKAN MEMBUAT PENGESAHAN ADUN KOTA SEPUTIH JERLUN

GEMPAR BERITA DUN KOTA SIPUTIH ....

Salam,

KEDAH PILIHANRAYA KECIL DUN SEPUTIH PULAK ?

Pegawai pilihanraya SPR Kedah Faizal Abidin Zakaria telah mengutus surat kepada SPR pusat meminta pengesahan status ADUN kOTA SEPUTIH Dato' Abu Hassan sebagai ADUN setelah dia di katakan hilang kerusi tersebut dua hari lalu, Abu Hassan yang juga ketua UMNO Jerlun yang telah menjadi ADUN di kOTA SEPUTIH empat penggal akan di ketahui cerita sebenar beliau sedikit masa lagi apabila SPR akan meneliti statusnya

TERKINI UMNO TERJERAT LAGI ?

Salam,

TERJERAT LAGI UMNO DI PERMATANG PASIR, TEMBELANG PECAH LAGI !

Apa sudah jadi di Permatang Pasir ! nampaknya menteri berbohong, berbohong, berbohong ! mari kita lihat ketentuan islam " BENAR ADALAH AMANAH, BOHONG ADALAH KHIANAT" Inilah gara-gara hendak menutup bau tembelang yang amat busuk yang ada pada diri calon UMNO di Permatang Pasir, pada mulanya di nafikan bahawa akhlak calon itu busuk, lepas tu di tuduh pula orang yang lain melakukannya semata-mata nak bersihkan nama calon, kemudian apa ?

Ya bener ! Rakan kongsi Rohaizat yang di tuduh oleh Pak Menteri sebagai yang punya angkara akan mendedahkan perkara ini dan sekali gus untuk menafikannya, siapa orang nya ? Ha Orangnya ialah Sdr Yusri Ishak, nah sekarang apa UMNO nak buat ? nasi sudah jadi bubur ! So nak tuduh siapa lagi ? So Khairy apa nak kata ? Zahid anak hamidi apa nak kata ? Muhiiden apa nak kata ? wanita UMNO dan Putri apa pula nak nafikan ?

Mengapa orang UMNO ni suka sangat buat khianat ? Kata Pak Muhiiden UMNO tak boleh bohong dan tak boleh buat salah, nah sekarang nafikanlah ! So penduduk Permatang Pasir nak kata apa ? nak sokong jugakah parti yang berbohong ? Ingat hangpa akan berpuasa pada esok hari ! lagi satu Tok Mufti nak kata apa-apakah ?

AKUILAH UMNO SEMAKIN LUNTUR !

Salam,

UMNO di Permatang Pasir tersangat lemah dan sokongan rakyat kepadanya semakin luntur akibat perselisihan dalaman UMNO sudah sekian lama masih belum pulih sekalipun mereka kelihatan bersatu dan bersatu itu ibarat di dalam sebuah rumah yang penuh ranjau yang berduri

Di Permatang Pasir sepatutnya ketua pemuda UMNO yang menjadi calon di sana akan tetapi di sebabkan masalah kroni maka melepaslah dia, dan apabila calon yang ada sekarang mempunyai akhlak yang rendah maka pimpinan veteran UMNO mula mempertikaikan calon di sana tapi tidak boleh berbuat apa-apa kerana suara mereka tidak di perlukan lagi

Di Permatang Pasir sekarang bukan saja UMNO bertambah kecut dan bimbang akan tetapi mereka terlalu takut kerana hidup dan matinya UMNO adalah atas keputusan pilihanraya kecil ini sebab ada di kalangan veteran UMNO mengatakan " kalau UMNO kalah juga kali ini eloklah hangpa pindah parti, coba tengok dalam PAS"

Sebentar tadi ada berita dari Permatang Pasir yang mengatakan UMNO terpaksa menggunakan tenaga tentera dan polis untuk membantu UMNO supaya jangan terus kalah dan seboleh mungkin mereka terpaksa mahu menang juga kali ini bagi menaikkan imej UMNO yang terus di tolak oleh rakyat

Nampaknya jika tenaga UMNO,Tentera dan polispun nantinya akan kalah juga maka kita tak tahulah apa yang akan terjadi dengan parti melayu kebangsaan ini buat masa yang akan datang, ada pehak yang meramalkan bahawa UMNO akan mengubah dasarnya kepada islam seperti dasar PAS Wallahu A'alam

UNTUK SIAPA SYURGA DAN NERAKA (sambungan)

Salam

S. Apakah yang di maksudkan akidah ?

J. Suatu keyakinan ataupun kepercayaan tentang ujudnya Allah yang maha Esa yang tiada bersekutu bgi ZatNya,AsmakNya, SifatNya dan juga Af'alNya dan Dia juga memiliki sifat keagungan dan kebesaran bagi ZatNya

S. Apakah yang kita boleh jadikan panduan daripadaNya ?

J. Kita boleh ambil dan di perintah mengambil panduan daripadaNya ialah kalamNya (kalamullah) iaitu Al Quran yang wajib di jadikan panduan dan di dalamnya tiada masalah yang tidak di sentuh termasuklah undang-undang mentadbir bumi dan seluruh isinya

S. Apakah hukumnya jika kita tidak mengambil Al Quran sebagai dasar kehidupan ?

J. Hukumnya berdosa besar kerana membelakangkannya boleh menjadi kafir yang nyata

S. Apakah yang sepatutnya ada pada fikiran manusia tentang kehidupan ?

J. Manusia biarkanlah kekal sebagai makhluk yang berakal dan mereka manusia sepatutnya berfikir dengan terbuka tentang kehidupan mereka, manusia di jadikan Tuhan, kemudian di sediakan pula oleh Allah panduan untuk mereka hidup bernegara dan mentadbir, tidak cukup dengan panduan Tuhan Allah utuskan pula nabi dan rasulNya, selepas nabi dan rasul tidak lagi di utus oleh Allah di gantikan pula ulama sebagai pewaris nabi, semuanya untuk manusia, itupun di tolak juga, so manusia sekarang mahu apa sebenarnya ? Mahu mala petaka ?

S. Bagaimana keadaan darjat manusia zaman sekarang ?

J. Setelah ada di kalangan manusia yang telah menolak Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qias maka kelahiran golongan semangat kebangsaanlah yang menolak perkara asas akidah di atas dan inilah yang berlaku dan sedang berlaku di Palastin sehinggakan ujud golongan Fatah dan Hamas dan dua golongan inilah menjadi contoh bagi umat islam di dunia ini

S. Golongan kedua-dua ini islamkah mereka itu ?

J. Satu islam tulin dan satu lagi golongan "Islam minan nas kufur minallah" islam pada penilaian manusia akan tetapi pada penilaian Allah mereka kufur, inilah bahasa yang paling rengan

S. Ada berapa darjatkah manusia yang engkar kepada hukum Tuhan ?

J. Di dalam al Quran Allah telah menyebut darjat manusia terbahagi kepada empat, satu yang berdajrat syaitan jenis manusia, kedua yang berdarjat babi, yang ketiga yang berdarjat seburuk haiwan yang melata dan yang keempat yang berdarjat anjing, sila cari sendiri di dalam al quran

S. Apakah yang menyebabkan manusia takut kembali kepada islam ?

J. Mereka daripada golongan empat ini sebenarnya takut kepada kuasa syaitan dari barat yang mana pada perengkat awalnya dulu mengambil ilmu islam dari Andalusia, orang barat yang bertaraf syaitan ini suka jika ada di kalangan manusia tunduk dengan tekanan mereka, lalu mereka tidak membenarkan islam sebagai dasar perjuangan, namun mereka mencadangkan supaya manusia melaksanakan dasar kebangsaan atau semangat kebangsaan, sedangkan mereka (orang barat) tahu bahawa semangat kebangsaan itu nabi Muhammad tidak mengaku sebagai umatnya, ertinya barat tahu akan tetapi orang lain tidak tahu sebab mereka sudah menjadi sebagai hamba abdi barat

S. Di negara Malaysia adakah golongan ini ?

J. Ada,


GEMPAR TERKINI DI PERMATANG PASIR

salam,

TENTERA MASUK CAMPUR BUAT KERJA HARAM !!!

MENTERI PERTAHANAN ZAHID ANAK HAMIDI TELAH MEMPERHAMBAKAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA MEMBANTU CALON UMNO DI PERMATANG PASIR, KERJA HARAM INI PERLU DI HENTIKAN SERTA MERTA, KEADAAN CEMAS YANG MENIMPA UMNO DI PERMATANG PASIR MEMBUATKAN TENTERA MASUK CAMPUR DI SANA

UMNO CUKUP TERDESAK DI SANA GARA-GARA CALON UMNO YANG MEMBUNYAI TEMBELANG YANG SUDAH PECAH DAN BUSUL MELANTONG

UNTUK SIAPA SYURGA DAN NERAKA ?

Salam,

SUSAH SANGATKAH NAK FAHAM SIAPA PENGISI SYURGA DAN NERAKA SEHINGGA KELUAR KENYATAAN BERBELIT LIKU ?

S. Siapa penghuni Syurga ?

J. Orang muslim yang mukmin,bidadari yang menunggu, yang shahid kejalan Allah, orang yang benar akidahnya dan lain-lainnya dari zuriat Adam dan Hawa (jenerasi pertama dan Noh jenerasi kedua)

S. Siapa penghuni Neraka ?

J. Kebanyakan penghuni Neraka ialah dari bangsa jin dan manusia

S. Di kalangan manusia dari golongan apa yang menjadi penghuni neraka ?

J. Di kalangan manusia yang menjadi penghuni neraka ialah kafir zimmi, kafir harbi, golongan yang memperjuangkan semangat bangsa yang tidak berasaskan Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan qias (Islam) seperti bapa saudara nabi Abu Thalib

S. Apakah asas dasar islam itu ?

J. Asas dasar islam itu ialah LA ILLAHA ILLALLAH MUHAMMADARRASULLULLAH iaitu Al Quran dan Hadis Nabi

S. Selain daripada Al Quran dan Hadis nabi ?

J. Selain Al Quran dan hadis nabi semuanya tidak ada, ertinya semuanya sesat, mafhum hadis Rasullullah s.a.w "Telah aku tinggalkan dua pusaka abadi, apabila kamu berpegang kepadanya kamu tidak akan sesat selama-lamanya iaitu Quran dan Hadis nabi "

S. Bagaimana jika ada kelompok manusia yang berjuang membela bangsanya mengikut semangat bangsa ?

J. Golongan itu tetap senasib sebagaimana bapa saudara nabi iaitu Abu Thalib yang kekal dalam neraka

S. Apakah manusia tidak boleh memperjuangkan bangsanya ?

J. Manusia di tuntut memperjuangkan bangsanya sendiri TAPI dasar memperjuangkan bangsa itu wajib berdasarkan islam iaitu al Quran dan hadis, selain dari itu sesat sekalipun golongan itu melakukan berbagai jenis ibadat sebagaimana yang di tuntut oleh agama

S. Adakah golongan yang bersemangat kebangsaan ini boleh menyelamatkan diri mereka ?

J. Golongan ini masih boleh menyelamatkan diri mereka dari menjadi seperti Abu Thalib sekiranya mereka menjadikan dasar perjuangan mereka kepada islam yang berpandukan kepada Quran dan hadis nabi

S. Akan tetapi golongan kebangsaan ini masih tegas mengatakan akidah mereka tetap benar ?

J. Yang menentukan benar atau tidaknya bukan manusia akan tetapi ialah Allah yang di terajui oleh panduan Al Quran dan hadis nabi

S. Boleh atau tidak bangsa,agama dan negara itu selamat jika berdasarkan semangat kebangsaan ?

J. Tidak boleh ! Kerana yang menyelamatkan bangsa,agama dan negara itu ialah islam dan telah terbukti di seluruh dunia ini mana-mana suku kaum dan puak yang memperjuangkan bangsa,agama dan negara yang tidak berasaskan kepada islam semuanya hancur musnah dan itulah yang sedang dan akan berlaku di negara umat islam

S. Apakah terlalu sukar bagi manusia mahu kembali kepada dasar islam ?

J. Kembali kepada dasar islam tidaklah terlalu sukar cuma kebanyakan manusia mahu mencoba apakah dasar dari akal mereka itu lebih baik dari dasar yang telah di sediakan oleh Allah kepada mereka, ini bererti mereka mahu melawan dasar dari Tuhan seperti Firaun dan di sinilah puncanya manusia itu menjadi sesat yang nyata akan tetapi masih mengakui sebagai islam kerana sangkaan mereka apabila beribadat maka mereka masuk syurga, sedangkan masuk atau tidaknya seseorang itu ke syurga ataupun neraka adalah kerana akidah

bersambung .....




TEMBELANG YANG PECAH

Salam,

APABILA TEMBELANG PECAH MAKA BAUNYA TIDAK BOLEH DI TUTUP LAGI ...

Apabila tembelang sudah pecah maka baunya tak mungkin di tutup lagi, demikianlah akhlak peguam syara'i yang bertanding di Permatang Pasir bagi pehak UMNO, Zahid anak Hamidi yang menjadi menteri Pertahanan cuba nak harumkan balik nama dan akhlak calon UBN di Permatang Pasir nampaknya menjadi sia-sia apabila semua pehak telah memaklumi cerita sebenar dan waktu yang sama Timbalan Presiden UMNO melarang orang UMNO berbohong

Sekarang UMNO jadi gelabah di Permatang Pasir sebab nak tangkis cerita sebenar itu hendak di palsukan, maka keluarlah cerita tak pasal-pasal orang yang tidak terlibat hendak di libatkan sama semata-mata hendak menyelamatkan imej calon UMNO yang telah tercemar dan menzalimi amanah yang di pikulnya sendiri, persoalannya mengapa Zahid anak Hamidi yang di katakan faham agama cuba nak tutup tembelang yang amat busuk

SPR telahpun memberi laluan kepada Rohaizat untuk bertanding, itu bukan satu persoalan dan bukan satu keputusan yang anih bagi rakyat Malaysia, apa yang menjadi persoalannya ialah bagaimana pucuk pimpinan UMNO hendak berhadapan dengan mahkamah rakyart nanti kerana ada di antara individu yang telah maklum tentang kesalahan Rohaizat yang telah bersedia dan bercita-cita hendak menjadi calon turut menjadi keciwa dan mungkin akan turut memboikot calon UMNO

UMNO memang terlalu sukar untuk mendapat kepercayaan rakyat tentang calonnya ini, walau apapun adalah di jangka lebih banyak kenyataan membela diri oleh pucuk pimpinan UMNO terhadap calonnya maka ada kemungkinan ada cerita yang buruk akan keluar terhadap imej calon UMNO itu






CALON BN TIDAK TEPAT

Salam,

CALON BN TIADA AMANAH ?

Calon BN dari UMNO di Permatng Pasir merupakan seorang Peguam yang memiliki pekong di dada yang membolehkan rakyat di sana tiada pilihan melainkan terpaksa menolaknya kerana calon UMNO itu di katakan tiada amanah KERANA MENIPU yang melibatkan wang sejumlah RM 140,000 ringgit hak orang kampung dalam koperasi pekebun kecil getah

Calon UMNO itu telah di pecat pada 7 Mac dari majlis peguam dan telah merayu ke Mahkamah Tinggi, namun Mahkamah Tinggi telah menolaknya pada 12 Ogos 09 ertinya kelakuannya masih kotor dan TIDAK DAPAT DI PUTIHKAN kerana itu dia tidak layak menjadi wakil rakyat di mana-mana juga di negara ini, cuba kita bayangkan bagaimana seorang yang akan menjadi wakil rakyat akan tetapi dia sendiri telah membuat penipuan terhadap rakyat ?

Saya pernah menulis tentang calon ini supaya di tukar kepada orang yang berhati rakyat namun tiada respon dan secara tepatnya bukanlah mudah untuk mencari calon yang bersih di dalam UMNO kerana orang yang berwibawa di dalam UMNO sendiri banyak mempunyai pekong di dada, inilah kelohan yang di ucapkan oleh bekas Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahadzir Muhammad (Rujuk kenyataan penuh pada blog penarik beca)

Mula-mula kita tersentak juga dengan calon di Permatang Pasir sebagai seorang yang bijak dalam undang-undang bukan sekadar undang-undang biasa tapi undang-undang syara'i, ertinya orang yang mempunyai akhlak yang ada di dalam islam yang tahu dengan hukum benar dan salah akan tetapi dia sendiri telah melanggar undang-undang dan membuat dosa terhadap rakyat yang miskin yang di inayanya

Di Permatang Pasir UMNO tiada pilihn lain selain mencalonkan orang yang tiada amanah menjadi wakil rakyat dan di Permatang Pasir juga tiada orang UMNO yang lebih layak selain darinya sebab itu tiada calon yang lain selain darinya yang menjadi pilihan, menyedari akan latar belakang calon ini maka UMNO terpaksa menepis segala tohmahan dari segala penjuru sebagai menghalalkan perkara yang mungkar

UMNO terpaksa mencari helah dan perancangan supaya parti lawan melakukan segala kesalahan moral termasuklah melakukan berbagai provokasi awal pada hari penamaan calon supaya rakyat di pertontonkan bahawa parti lawan dapat di persalahkan namun setakat ini mereka gagal berbuat demikian melalui agen-agennya, ertinya mereka hendak membandingkan adab ahli PAS dan UMNO hendak di seimbangkan

Rakyat di Permatang Pasir yang akan melakukan ibadat puasa pada bulan ini juga terpaksa menolak calon UMNO supaya mengajar mereka erti amanah dan kebenaran dalam bulan ibadat dan rakyat di Permatang Pasir juga terpaksa menolak calon UMNO kerana mereka beribadat pada bulan ini dan secara kebetulam hari memilih nanti adalah hari dan masa beribadat ertinya TERPAKSA MENOLAK CALON UMNO

Kerana itu "Saya menolak calon UMNO kerana Allah !


LAGI KELUAR UMNO SERTAI PKR

Salam,

Dato Alimudin Bin Shawal telah keluar UMNO dan Menyertai PKR, awat ramai sangat Dato keluar UMNO dan menyertai PKR, apakah mereka mahu menyertai kumpulan pengkhianat melayu sebagai yang di dakwa oleh UMNO ? sepatutnya PKR yang menyertai UMNO, kalau macam ni UMNO lama-lama jadi pupus

MANA MAHU PILIH

Salam,

MANA MAHU PILIH DI PERMATANG PASIR ?

KALAU ORANG ISLAM WAJIB PILIH PARTI ISLAM, ORANG BUKAN ISLAM DAH JANJI PILIH PARTI ISLAM JUGA, AL HAMDULILLAH ITU TANDA ISLAM DI IKTIRAF SEBAGAI YANG TERBAIK, KALAU ORANG MELAYU MAKA PILIHLAH PARTI ORANG MELAYU YANG BERSEMANGAT KEBANGSAAN, NAK GADUH-GADUH BUAT APA KAN, KAN, KAN !

AHLI PAS PAK TURUT ?

Salam,

KAHAIRY KATA "AHLI PAS JANGAN HANYA JADI PAK TURUT "

KHAIRY JAMALUDDIN SELAKU KETUA PEMUADA UMNO JANGAN JADI BANGANG !

Rakyat seluruh Malaysia termasuklah ahli anggota UBN sendiri telah maklum bahawa yang hidup sentiasa menjadi PAK TURUT ialah ahli UMNO sendiri, mereka jika tak jadi pak turut naka mereka akan kena pancung dari jawatan atau ahli parti, ini semua orang di negara ini telah maklum, tetiba Khairy Jamaludin kata ahli PAS jangan jadi Pak Turut ?

Pada pandangan Pak Karamu tiada sebab ahli PAS jadi Pak turut sebagaimana amalan ahli UMNO dan orang UMNO sendiri yang istilahkan bahawa orang UMNO ini sebagai YES MAN ! Lainlah jika orang PAS yang menggelar orang UMNO sebagai YES MAN, ini menunjukkan bahawa ketua pemuda UMNO ini sebagai seorang yang bangang lagi bebal

Apa kita nak gelarkan dengan Ketua Pemuda UMNO ini ? orang dia yang amalkan hidup sebagai Pak Turut maka dia pula tuduh orang lain yang jadi Pak Turut, Ai Yo Kau Jang ! ketuo Pemudo tak Bulih Jadi Bangang Tapi Ekau Bangang Bona Kenapo Jang !

PAS selagi dasarnya mengikut islam maka tiada sebab mereka menjadi panik dan boleh di pecah belahkan oleh orang UMNO yang mempunyai dasar yang Nabi tak akui sebagai umatnya, Khairy tak payah nak nasihatkan orang PAS sebagai Pak Turur, orang PAS faham maksud seluruh Pucuk pimpinan UMNO terus melakukan dasar PECAH DAN PERINTAH

Sejak bila orang UMNO pandai bercakap tentang ISLAM ? Sedangkan mereka sendiri menolak hukum ISLAM yang di tentukan oleh ALLAH, sepatutnya orang UMNO semuanya kena BERTAUBAT NASUHA kepada Allah s.w.t dan menjadikan dasar agama islam sebagai dasar perjuangannya maka barulah mereka berhak bercakap tentang ISLAM, Nak jadi Abdullah Bin Ubai ke ?

BN DAH KEPEN AWAL

Salam

BN dah kempen awal di Permatang Pasir, pada perengkat awalnya di lakukan oleh SB

MUHYIDDIN VS ANUAR IBRAHIM

Salan,

Perang mulut tercetus apabila Muhiddin Yasin sebut Anuar pengkhianat bangsa, tuduhan itu menyebabkan Anuar pitam sekejab, kemudian Anuar Ibrahim serang balik Muhiddin dengan mengatakan bahawa UMNO pengkhianat bangsa, ini bererti sapa saja yang jadi ahli UMNO maka mereka pengkhianat bangsa

PAK KARAMU KATA ?

Nak pinjam kata-kata Anuar Ibrahim yang menggunakan perkataan UMNO Pengkhianat bangsa, Anuar tak kata Muhiddin sorang tapi dia kata UMNO, ertinya selagi ada UMNO dan yang menaiki kapal UMNO semua menjadi pengkhianat bangsa, sementara Muhiddin kata Anuar saja, dia tak kata PKR Pengkhianat, ini bererti PKR masih utuh dan masih baik

APA SEBAB KHIANAT ?

UMNO menjadi pengkhianat bangsanya kerana tarik royalti minyak Trengganu, ertinya UMNO khianati bangsa melayu, bangsa dia sendiri, dan menghalau orang melayu P.Pinang keluar Pulau dengan kaedah bena rumah berharga mahal

UMNO khianati agama islam dengan menarik balik bantuan sekolah agama rakyat kesannya banyak sekolah agama rakyat yang jadi mangsa, dan UMNO menolak dasar agama menjadi dasar pentadbiran negara

UMNO dan konco-konconya mengkhianati institusi beraja agar pemikiran rakyat menjadi beserabut dan menghina institusi beraja pada tahun 1983 dan pada tahun 1993 mereka hina islam dengan mengeluarkan banyak lesen judi

UMNO telah menggadaikan kepentingan petani dan peraih kecil melayu, dan yang terkini saham bernas pula di jual kepada syarikat asing dan banyak lagi

Ok Boleh ataupun tidak saya pinjam istilah mufti Perak dengan menggunakan perkataan Ekstrimis kepada UMNO ? Kalau boleh maka UMNO yang Ekstrimis (pengkhianat) kepada bangsa,negara,agama dan keadilan di dalam negara ini

UMNO juga pengamal amalan rasuah di negara ini, oleh itu UMNO akan lenyap pada PRU !# nanti bersama KONCO_KONCO neh ! bajingan temen

EKSTRIMIIIIIIIS !!! KATA MUFTI ....

Salam,

Kata Bung Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria " Ekstrimis tiada tempat di negara ini dan kalau tak ada Raja maka negara ini akan huruhara dan golongan majoriti melayu akan menjadi tidak menentu" demikian lebih kurang kenyataan ammarah beliau kepada setengah golongan rakyat di negara ini yang suka buat riot

Ekstrimis ? Mengapa Ekstrimistus ? Apa itu Ekstrimis ? Sepatutnya Tan Sri Mufti mengkaji mengapa ada manusia menjadi Ekstrimistus ? bukankah kerana undang-undang dan perlembagaan negeri dan negara yang tidak seimbang maka berlakunya Ekstrimis ? Siapakah yang mencipta undang-undang negeri dan negara yang membolehkan seseorang itu menjadi tidak puas hati lalu terjadinya Ekstrimis ?

Sepatutnya Tan Sri Mufti kena tutup mulut dulu sebelum mengeluarkan kenyataan yang berupa cucuk dan bodek terhadap golongan yang boleh berikan sedikit faedah pada diri sendiri, apakah Mufti tidak tahu bahawa ada ruang undang--undang dan perlembagaan yang membolehkan rakyat untuk membela diri lalu di katakan Ekstrimis ?

Dalam negara Malaysia ini mike sorang saja yang bertaraf mufti yang suka buka mulut terlalu besar, mufti yang lain tak pulak, ada ape-ape ke ? Bagaimana dengan Ekstrimis arak ? Judi ? pijak tengkok bangsa sendiri ? melumpuhkan usha niaga bangsa sendiri kerana tak dapat di suap ? merompak harta rakyat ? membenar dan mengekalkan kemiskinan rakyat supaya bangsa terus kekal menjadi bangsa yang meminta-minta kerana kepentingan politik ? Ini bukan Ekstrim ?

Saya secara pribadi tidak menafikan jasa raja yang bersemangat kebangsaan yang tinggi dan memelihara kedaulatan rakyat akan tetapi sedarkah raja bahawa ada peruntukan undang-undang dan perlembagaan negeri dan negara yang membolehkan rakyat bertindak tanpa raja? contohnya 13 May 69, waktu saya sebagai tentera menggadai nyawa untuk keamanan dan masa itu di mana raja ? di mana mufti ?

Udah le tok mufti oiiii ! fikir dulu sebelum berbicara, jangan melulu apabila membuat kenyataan yang membolehkan rakyat benci kat hang dan kembalikanlah kepercayaan rakyat terutama orang melayu terhadap anda

TAWAKKAL KEPADA ALLAH ....

Salam,

Berikhtiar dan bertawakal

UBAT H1 N1 RENDAM BUAH KURMA 13 BIJI DALAM AIR KELAPA DAN MINUM, UNTUK SE ISI KELUARGA INSYA ALLAH

ISLAM SAJA PERLU MENGALAH ?

Salam,

INGAT !!!

APAKATA KARPAL SINGH "LANGKAH MAYAT JIKA NAK TEGAKKAN NEGARA ISLAM "

Di sebabkan PAS berada di dalam PR bersama DAP sepatutnya DAP melihat dahulu apa pantang larang agama islam yang di bawa oleh PAS demi menjaga keharmonian perpaduan, dan PAS pula sepatutnya dari awal lagi menerangkan dakwah dengan kawan sekutunya supaya jangan menyentuh soal agama dan kepercayaan

Seingat Pak Karamu PAS tidak pernah menyentuh sensitiviti DAP akan tetapi DAP lah yang memulakan sensitiviti agama yang di dokong oleh PAS, mengapa DAP suka kacau masalah agama kawan sekutunya ? Apa tujuan kamu ? Tak bolehkah kamu tutup mulut dari menghina agama kami ? Apakah kamu mahu cuba lunturkan kepercayaan agama kami ?

Sangat mustahil kamu tidak tahu perkara pantang larang asas agama kami, jika tidak masakan kamu bermatian berjumpa pemerintah di negara ini yang berkait dengan agama islam yang di perjuangkan oleh orang melayu dalam negara ini, ini menunjukkan bahawa kamu faham tentang pantang larang agama kami namun mengapa kamu lakukan juga ?

Kamu dan parti serta anggota parti kamu sepatutnya fahan tentang pantang larang agama kami dan kamu bukannya baru lahir di bumi Malaysia ini bahkan ada di antara jenerasi kamu yang telah lenyap di bumi ini silih berganti ini menunjukkan kamu fahan dan maklum kerana itu tiada sebab kamu terus lakukan perkara yang sensitiv terhadap kami

Sementara umat islam di negara ini tersangat bertolak ansur tentang penghinaan yang di lakukan oleh orang bukan islam, ini bererti orang islam lebih mengutamakan perjuangan dari masalah agama Allah sedangkan Allahlah yang menjadikan kamu dan Allah memerintahkan kamu supaya menjaga agamaNya atau kita tersilap langkah ?

Umat islam tidak boleh jadi syaitan bisu di sepanjang zaman, apa yang tidak kena maka bertanggungjawab bagi kita menerangkannya kerana agama adalah hak Tuhan kita bukan ciptaan kita sendiri dan di mana kedudukan kita sebagai hamba kepadaNya ? Dan patutkah kita mema'afkan mereka kerana mereka bukan islam sedangkan mereka tinggal di negara kita yang di katakan negara islam sekalipun islam celup

Tidakkah mempertahankan agama islam itu adalah jihad akbar ! Dan tidakkah membela agama dari di cemari itu membolehkan hukum shahid ! Jika kita katakan bahawa muslihat untuk menang bagi sesuatu perjuangan itu perlu memaafkan kesalahan menghina agama Allah yang kita anuti sendiri maka itu saya tidak percaya kecuali kita sendiri yang menyebabkan agama Allah itu di hinakan










APA HALNYA NIK AZIZ NIH !

Salam,

APA HALNYA NIK AZIZ NIH ! ADUUUYAI !

Saya bersetuju dengan Penarik beca, apabila beliau mengulas kenyataan bernama yang memetik kenyataan Nik Abdul Aziz yang mengatakan bahawa " Kalau DAP hina islam, sebab DAP bukan islam, yang orang islan yang tolak islam tu lebih hina lagi " kenyataan sebegini memang boleh mendatangkan kemarahan umat islam di negara ini, saya merasakan kenyataan ini sebagai memuakan sikap DAP lebih kerap menghina islam dan mengujudkan suasana tegang di dalam negara

Kalau sekiranya DAP tidak di tegah maka ini suatu peluang bagi mereka menghina agama Allah dan kita sebagai umat islam tidak patut berdiam diri tanpa pembelaan, kepada umat islam sanggupkah mereka menutup telinga jika orang kafir menghina islam ?

Tentang orang islam yang menolak islam saya rasa ia suatu yang menghina agama Allah yang nyata ini saya bersetuju seperti UMNO dan parti orang islam yang lain, jika nak di ambil kira tiada apa perbezaan kedua parti ini masing-masing menghina islam namun DAP ini telah menampakkan mereka cuba menunjukkan belang mereka sejak lama dulu

PAS sebagai parti yang masih bersifat dakwah wajar menegur orang-orang DAP supaya mereka tidak mengulang sikap biadap mereka terhadap islam dan menegur mereka adalah satu dari sikap dakwah tersebut, Nik Aziz perlu berhati-hati dalam membuat kenyataannya terutama masalah sensitive umat di negara ini

Kenyataan ini adalah dari hasil n3 Penarik Beca dan tentukan kenyataan Nik Aziz tersebut benar demikian, jika tidk maka Nik Aziz perlu membuat penafiannya

BERITA TERBAIK 7 NOV DUN PERAK BUBAR

Salam,

BERITA TERKINI INI DI JANGKA TEPAT

DUN PERAK AKAN BUBAR SELEWAT 7 NOV 09

Sudah muak dan jelek berita DUN Perak bila hendak di bubarkan ? Akhirnya Menteri Besar Pakatan Rakyat muhammad Nizar mengeluarkan kenyatan bahawa DUN Perak akan bubar selewatnya 7 Nov 09

Beliau berkata DUN Perak tiada pilihan melainkan terpaksa membubarkan DUN nya kerana mengikut perlembagaan negeri Perak jika lebih 6 bulan tiada bersidang maka Perak adalah seperti negeri yang tiada berperlembagaan dan BN tiada pilihan melainkan membubarkan DUN

Sementara Menteri Besar UBN Muhammad Zamry sebuk membuat lawatan mendampingi pegawai kerajaan dan rakyat di seluruh negeri Perak, hari ini saja tidak kurang 3 atau 4 tempat beliau membuat lawatan termasuklah ke Bagan Datok

Pakatan rakyat juga telah memulakan persediaan bagi menghadapi pilihanraya dan mengenalpasti calon yang akan bertanding bersemangat rakyat dan tidak mudah untuk di jual beli dan kursus asasnya juga akan di berikan kepada setiap daerah di negeri Perak

RAMADHAN MENGELAK RASUAH

Salam,

Bulan Ramadhan adalah bulan beribadat, seboleh mungkin jangan buat kerja yang boleh mendatangkan perbuatan yang keji seperti rasuah,pembohongan,menipu,berdkwah secara haram,putar belit kenyataan dan sebagainya

Sebelum kita memasukki bulan ramadhan yang tidak berapa lama lagi maka suka saya ingat mengingati kepada yang mahu ingat dan kepada diri saya juga supaya membuang jauh-jauh kerja syaitan yang suka memperdaya manusia

Pekerjaan syaitan yang berada di dalam diri sendiri perlulah di tinjau dengan serius kerana syaitan dari leturunan JIN insya Allah tidak akan mengganggu manusia sehingga ramadhan tamat dan manusia wajib perhatikan kedalam dirinya

Di Permatang Pasir yang akan di adakan pilihanraya di sana adalah tempat menguji manusia supaya menahan diri dari pekerjaan rasuah yang lazimnya di taburkan kepada rakyat secara haram hendaklah di berhentikan bagi menghormati Tuhan

Pahala puasa terus datang dari Tuhan dan Tuhan sendirilah yang mengendalikan bulan Ramadhan ini tanpa malaikat dan syaitan, jika kita masih juga melakukan yang mungkar maka tempat itu akan di balakan Tuhan dengan ke'azaban mungkin akan menular juga keseluruh negara seperti selsema babi dan lebih teruk lagi dari itu

VIRUS LEBIH BAHAYA

Di jangkakan bahawa jika sepanjang kita sedang menghadapi virus selsema babi maka kita berharap pada bulan ramadhan nanti virus itu akan hilang dengan kita melakukan ibadat puasa di dalamnya akan tetapi jika kita tidak mempedulikan bulan ibadat ini dengan melakukan perkara yang terlarang oleh agama maka ALLAH AKAN TAMBAH BAHAYA KAN selsema babi itu menjadi suatu penyakit yang lebih dahsyat kepada yang melakukan perbuatan rasuah dan ia akan kekal menjadi penyakit warisah kepada yang melakukannya sehingga ke anak cucunya (keturunannya) dan juga kepada orang yang menerimanya juga kepada yang bersubahat

TIADA SEBAB PAS KALAH ....

Salam,

TIADA SEBAB PAS AKAN KALAH DI PERMATANG PASIR !

Penduduk di Permatang pasir akan membuang undi pada bulan Ramadhan iaitu bulan ibadah, pada bulan ini umat islam di perintah oleh Allah memelihara agama dari membuat dosa dan MENGELAKAN DARI BERBUAT DOSA, PAS yang berjuang untuk menegakkan islam melalui dasarnya wajib di bantu dengan memberikan bai'ah kepadanya iaitu memilih calon yang berjuang kepada jalan Allah dan hukumnya adalah berpahala

Pada bulan Ramadhan ini umat islam tiada pilihan melainkan mengundi PAS di Permatang Pasir, mengundi UMNO dari BN bererti melakukan dosa kerana UMNO dasarnya semangat Kebangsaan yang mana Nabi tidak mengakui umatnya, dalil :

ليس منا من دعا اتي عصبية وليس منا من قاتل علي عصبية وليس منا من مات على عصبية

Maksudnya: Bukan dari kalangan umatku mereka yang menyeru ke jalan kebangsaan, dan bukan dari kalangan umatku mereka yang berjuang ke jalan kebangsaan, dan bukan dari kalangan umatku mereka yang mati di atas dasar kebangsaan

(Riwayat Muslim, Abu Daud)

Pada pandangan Pak Karamu umat islam tiada pilihan lagi dan tiada alasan lagi untuk berhujah walaupun UMNO mengatakan mereka juga memperjuangkan islam akan tetapi tanpa dasar yang di halalkan oleh Allah, jika UMNO berjuang dan memperjuangkan dasar islam maka DASAR perjuangannya wajib Al Quran,Hadis, Ijmak Ulama dan juga qias, selain dasar ini bererti bukanlah islam, maka di sinilah terperangkapnya hujah UMNO mati dan kelu dan tidak boleh melakukan alasan bertakliq lagi

Islam atau tidaknya iktikad seseorang itu bukanlah berdasarkan mereka itu melakukan ibadat atau mereka melakukan syi'ar kepada tamadun islam seperti yang di banggakan oleh UMNO akan tetapi ia bergantung kepada akidah dan dasar keimanan sebagai beribadat, jika UMNO berhujah kerana ibadat dan memperjuangkan islam maka ABDULLAH BIN UBAI lagilah mempunyai hujah yang kokoh sehingga dia bersembahyang di belakang Nabi akan tetapi dia tetap munafik dan kekal dalam neraka yang paling bawah dari neraka orang kafir dan demikian juga dengan Abu Thalib paman Nabi yang mati dalam keadaan kafir

Dengan hujah ini Pak Karamu tidak nampak umat islam tidak berusha untuk menyelamatkan akidah, keimanan dan diri mereka dari bakaran Api Neraka tambahan lagi mengundi itu di adakan pada bulan Ramadhan iaitu bulan ibadat, seolah-olah membuat maksiat di bulan ramadhan jika tidak membantu pejuang islam atas dasar pati itu, oleh itu pengundi di Permatang Pasir tiada pilihan melainkan mengundi jama'ah yang DASAR nya adalah islam dan bukan semangat kebangsaan

Pak Karamu juga yakin bahawa pengundi bukan melayu dan bukan beragama islam juga akan membuat pilihan tetpat dengan mengundi PAS pada bulan ramadhan ini kerana mereka juga tahu dengan dosa dan pahala pada bulan tersebut

RAMADHAN AL MUBARAK (sambungan)

Salam,

Ramadhan seperti yang kita ketahui adalah bulan yang tersangat panas dan bulan ini adalah kemuncak bagi umat islam melakukan ibadat setelah memulakannya dari bulan rejab dan Sa'aban, bulan ini adalah bulan terujinya manusia zahir dan batin, ia bererti juga mempertahankan diri dari perkara yang terlarang mengikut hukum agama yang mana perkara yang halal sebelumnya akan menjadi haram jika kita lakukan pada bulan ibadat ini mengikut waktu yang di tetapkan

PUASA JASMANI

Puasa jasmani adalah menjaga anggota zahir dari perkara yang terlarang oleh agama bagi kita melakukannya seperti menjaga kaki jangan pergi ketempat yang boleh mendatangkan maksiat, menjaga tangan jangan mengambil atau memegang perkara yang terlarang, menjaga mata jangan di gunakan untuk mendatangkan maksiat, menjaga telinga jangan di gunakan untuk maksiat,menjaga lidah (mulut) jangan membuat fitnah dan menjaga telingaa supaya jangan mendengar fitnah

PUASA ROHANI

Puasa Rohani menjaga aktiviti Rohani yang terdiri dari Roh,Akal,Nafsu dan nyawa yang menjadi sumber bergeraknya anggota zahir perlu di pelihara dengan memahami ilmu tersebut di samping mempraktikkannya dengan melakukan ibadat solat fardhu,solat tarawih,zikir munajat, amalan syuhud, mujahadah,muraqabah,muqabalah,tadarus satu juzu' satu hari di sepanjang bulan panas ini

PASAR RAMADHAN

Di negara Malaysia dan di sekitar negara timur tengah dan negara umat islam yang lain akan di adakan pasar Ramadhan, ertinya pasar panas yang mana pasar tersebut banyak perkara terujinya manusia apabila pergi di sana kerana berbagai hidangan terdapat di situ seperti bermacam jenis makanan, minuman dan lagak pakaian manusia penjual dan pembeli yang kadangkala boleh melunturkan pahala puasa apabila mata kita memandangnya

RAMADHAN AL MUBARAK

Salam,

RAMADHAN AL MUBARAK

Ramadhan Al Mubarak bermaksud bulan ramadhan yang berkat, bulan ini Allah s.w.t memberikan bayak keberkatan jika umat islam menurut apa yang di perintahkan oleh Allah dan meninggalkan segala laranganNya dan secara kebetulan pada bulan ini juga terlalu banyak ibadat yang dapat di lakukan untuk mendapatkan segala jenis pahala

RAMADHAN BERERTI TERLALU PANAS

Ramadhan adalah bulan kesembilan dalam kalender hijrah, ertinya terlalu panas, pada bulan ini orang arab jahiliyah akan memanaskan senjata-senjata mereka pada panas matahari bagi persediaan peperangan pada bulan syawal sebelum masuk bulan haram, dalam sejarah islam di antara peristiwa yang berlaku sepanjang bulan ini ialah Peperangan Badar Al Kubra pada tahu kedua hijrah, permulaannya turunnya Al Quran (Nuzul Al Quran) Pembukaan Kota Mekah pada tahun ke lapan hijrah dan trajidi pembunuhan Saidina Ali r.a pada tahun ke empat puluh hijrah

RAMADHAN BULAN IBADAT

Dalam islam bulan ibadat bermula dari bulan rejab, Sa'aban dan Ramadhan dan Ramadhan adalah kemuncak bulan ibadat dari bulan-bulan yang lain, bulan ini Allah mengkhususkan kepada umat islam berpuasa selama sebulan mengikut syarat dan rukunnya

Berpuasa bererti mempertahankan diri dari perkara yang merosakkan puasa dan puasa hendaklah di lakukan zahir dan batin supaya ibadat itu di redhai oleh Allah, berpuasa dapat mengurangkan menularnya penyakit dan bertambah beratnya penyakit darah tinggi, kencing manis, gaut dan sebagainya

Bersambung........


BABI DAN JIN BAIK

Salam,

BABI DAN JIN ADALAH MAKHLUK TUHAN, TUHANLAH YANG MENCIPTA DUA MAKHLUK ITU UNTUK MANUSIA, MAKA AMBILLAH KEDUA MAKHLUK ITU SEBAGAI UJIAN DARI ALLAH

JIKA MANUSIA MARAHKAN KEDUA JENIS MAKHLUK ITU SEOLAH-OLAH MANUSIA MARAHKAN CIPTAAN TUHAN, MAKA HUKUMNYA BERDOSA, INI BERERTI MANUSIA KENA SUKA BABI

BABI ADALAH ALAT TUHAN UNTUK MENGUJI MANUSIA DEMIKIAN JUGA SYAITAN, UJUDNYA BABI DAN SYAITAN SUPAYA MANUSIA JANGAN BERPERANGAI SEPERTI BABI DAN SYAITAN

SEKARANG RAMAI MANUSIA BERPERANGAI MACAM BABI DAN SYAITAN, ERTINYA MEREKA INI MEMBELAKANGKAN HUKUM TUHAN DAN VIRUS DARI BABI DAN SYAITAN INILAH UNTUK MANUSIA DAN KETURUNANNYA SELSEMA BABI INI, DAN LEPAS INI KITA TUNGGU VIRUS YANG LEBIH BAHAYA LAHI IAITU SELSEMA JIN (SYAITAN)

SELSEMA BABI

Salam,

SELSEMA BABI ADALAH BALA DARI ALLAH, DAN SEKARANG BARU PM AKUI BAHAWA SELSEMA BABI INI ADALAH ANCAMAN YANG SERIUS. ADA PULA SYORKAN KEPADA KERAJAAN SUPAYA BABI DI NEGARA INI DI HAPUSKAN

BAGI PAK KARAMU BABI TAK PERLU DI HAPUSKAN KERANA IA ADALAH ALAT TUHAN UNTUK MENGHAPUSKAN MANUSIA YANG BERPERANGAI BABI DAN APA YANG PERLU IALAH ORANG YANG BERPERANGAI BABI MESTILAH DI HAPUSKAN DARI KALANGAN ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM

ORANG-ORANG MELAYU YANG MENJADI AGENCY KERAJAAN YANG BERPERANGAI BABI JUGA WAJIB DI HAPUSKAN SEHINGGA KE ANAK CUCUNYA ATAUPUN KETURUNANNYA

"YA ALLAH HAPUSKANLAH MEREKA KERANA MEREKA MENGKHIANATI BANGSA DAN AGAMAMU YA ALLAH YA RABBAL 'ALAMIIIIIN ! "

POLITIK ORANG MELAYU

Salam

Dasar politik orang melayu ialah mencari dan mengkaji bagaimana hendak memijak tengkok bangsanya sendiri

Dasar politik orang melayu juga bagaimana hendak mengukuhkan ekonomi orang bukan melayu supaya bukan melayu ini boleh kekal membantu kewangan kepada politik melayu

Dasar politik orang melayu juga terpaksa mengikuti arahan orang bukan melayu supaya apa-apa perniagan orang melayu di kuburkan melalui agen kerajaan yang ada

Dasar politik orang melayu juga mesti mengenalpasti syarikat perniagaan orang melayu yang cuba mahu menandingi syarikat orang cina mestilah di kuburkan lebih awal

Dasar politik orang melayu mesti mengekalkan dasar korapsi supaya perniagaan haram menjadi halal dan yang halal menjadi haram

Dasar politik orang melayu yang bersemangatkan bangsa mestilah mencari jalan bagaimana sesebuah perniagaan orang melayu mesti di sertai oleh orang yang berkuasa dalam politik pemerintah supaya sokongan kewangan di perolehi dari syarikat orang melayu

Pak Karamu fikir dengan dasar yang ada sekarang maka wajiblah Pak Karamu memohon kepada Allah supaya negara di turunkan bala sebesar-besarnya kepada mana-mana agency kerajaan orang melayu yang kufur menerima balasan dari Allah

HINI ADALAH SENJATA ALLAH ...

Salam,

Allah s.w.t telah mengingatkan Adam semasa dia hendak di turunkan oleh Allah dari syurga khuldi (Jannatul Khuld) tempat dia di cipta Tuhan, "turunlah kamu kebumi dan zuriat kamu akan bermusuh -musuhan di kalangan mereka ...." ingatan ini telah dinyatakan oleh Allah sebelum kita dari keturunan Adan ini ujud

Ternyata benarlah apa yang di katakan Allah ini dan kita telah saksikan kenyataannya, pada hari ini manusia sering berbalah dan bergaduh sesama manusia kerana nak berkuasa dan berebut-rebut harta, kadang-kadang yang menjadi punca kerakusan permusuhan itu adalah berpunca dari hasutan syaitan

Di antara manusia ada yang telah sesat dan ada yang benar, yang benar ialah mereka yang mengikuti amanah Allah untuk menjadi khalifah di bumi mengikut panduan Allah dan yang telah sesat ialah mereka yang membelakangkan amanah Allah dengan mengikut perkiraan akal mereka sebagai panduan untuk menjadi khalifah

Kebanyakan manusia zuriat Adam di bumi ini tidak mahu kepada amanah Allah, hanya sedikit saja yang bercita-cita untuk kekal kembali kepada hendak melaksanakan amanah tersebut maka bertempurlah manusia sesama manusia menjadi golongan sesat dan golongan yang benar, masing-masing menyatakan kebenaran masing-masing

Allah melihat kedua-dua golongan ini tidak putus-putus menyatakan pendirian masing-masing, di antara mereka jika terbuka hijab hatinya maka mereka akan kembali kepada kitab Allah dan mereka akan dapat melihat kebenarannya yang menjadi masalahnya ialah mereka membelakangkan kitab Allah, kemudian Allah murka

Apabila Allah murka maka Allah menurunkan senjatanya yang apabila manusia terkena peluru Allah maka sukarlah untuk di ubati, rata-rata manusia apabila Allah turunkan bala sedemikian maka manusia masih lagi belum sedar, maka rasakanlah bala Allah tersebut dan ALLAH AKAN TURUNKAN LAGI BALA YANG TIADA UBATNYA SEDIKIT MASA LAGI UNTUK MANUSIA YANG DEGIL

Ingatan:

Pada tahun 50 an apabila penduduk negara ini de serang malaria maka mereka beratib saman dan sembahyang hajat beramai-ramai memohon restu Allah supaya di jauhkan bala tersebut, akan tetapi zaman sekarang manusia tidak berbuat demikian kerana mereka tidak percaya bala itu dari Allah dan mereka lebih percaya bala itu datang dari BABI, maka hiduplah manusia macam BABI

SATU MALAYSIA NAJIB GAGAL

Salam,

Konsep yang di perkenalkan oleh Perdana Menteri Malaysia Dato' Sri Najib Tun Razak satu Malaysia gagal mendapat perhatian rakyat dan UMNO sendiri seolah-olah ada puak-puak di dalam UMNO sendiri yang mahukan konsep itu terkubur ini menunjukkan idea Dato' Najib untuk mengembalikan keyakinan kaum cina dan India terus terkubur dan dalam waktu yang sama melayu terus meninggalkan UMNO

Pandangan Utusan Malaysia yang di terajui oleh UMNO sendiri menunjukkan konsep Dato' Najib ini gagal. Tajuk yang mengapi-apikan sikap perkauman yang di hembuskan oleh UMNO dalam Utusan Malaysia yang bertajuk "MELAYU JANGAN JADI BACUL" sudah cukup untuk membuktikan bahawa konsep Dato' Najib ini gagal dan sia-sia atau Dato' Najib sengaja ada tujuan politik untuk memikat kaum lain sebab UBN sudah hampir lumpuh

UMNO yang menerajui kerajaan BN hanya ada kuasa dan kekuatan pada kakitangan kerajaan yang membantu tugas semangat sahaja sementara rakyat sudah begitu loya dengan UBN ini bererti kekuatan rakyat sudah pupus dengan mereka, andaikata sekarang di bubarkan DUN dan Parlimen maka UBN akan kecundang dan UMNO akan hapus, sementara parti-parti yang bukan melayu akan menyeberang kepada PR tanpa ragu-ragu lagi

Parti yang ada dalam BN jika kita perhatikan mereka tidak banyak bercakap tentang perpaduan di dalam BN, ini menunjukkan bahawa mereka sudah begitu bosan dengan UMNO yang menerajui BN, yang beria=ia memekik dan melolong ialah orang melayu UMNO supaya melayu kembali bersatu setelah mereka lemah, siapa yang mahu bersatu dengan UMNO buat masa kebelakangan ini sedangkan merekapun hidup tetap berpuak-puak dan berkroni-kroni

Semangat orang melayu UMNO semasa ia kuat maka mereka tidakpun memperdulikan orang melayu PAS,PKR atau mana-mana kumpulan melayu lain di dalam negara ini termasuklah hajat mereka yang nak melumpuhkan perniagaan yang di ushakan oleh orang melayu dengan tujuan yang tertentu melalui agen-agen mereka sendiri, sikap ini sebenarnya sudah terukir di dalam hati sinobari orang-orang UMNO yang kemudiannya mereka sendiri yang mengambil alih

Cuba kita imbas kembali api perkauman yang sungguh tinggi dan tebal dan sangat bahaya dalam hati sinobari orang UMNO melalui kenyataan mereka di dalam akhbar Utusan Malaysia pada minggu ini dengan mengimbas kembali antaranya:

1. Ketuanan melayu tercabar - 13 April 2008

2. Henti guris melayu - Peringatan Sultan Azlan Shah kepada semua pehak 6 November 08

3. Jangan persoal ketuanan melayu bukan jenaka yang boleh di permainkan 30 Nov 08

4. Bangkitlah melayu- Bersatu hadapi tuntutan kaum lain .....15 April 09

5. Peringatan Sultan Azlan Shah-Tindakan cemar institusi raja seperti menyalakan api dalam sekam 20 April 09

6. Jangan melampau- Pakatan Pembangkang di desak hentikan tuduhan terhadap SPRM - 20 April 09 dan banyak lagi

Liputan di atas sepatutnya orang UMNO jangan melihat berdasarkan semangat bangsa dan ketuanan melayu saja, apa yang mereka wajib tengok ialah kebenaran dari sisi undang-undang yang kumpulan mereka cipta sendiri yang akhirnya di jadikan undang-undang yang wajib di patuhi oleh semua pehak bukan apabila sudah terkena rugi maka mereka melenting dan apabila untung maka mereka menikus ini semua bukan salah ibu yang mengandung tapi salah badan yang buruk pinta, maka UMNO perlu berfikir secara matang

UMNO tersangat suka menyalahkan orang lain apabila ia sudah hampir hilang kuasa ketuanan melayu, apa yang UMNO kena lihat ialah ruang-ruang yang membolehkan orang lain yang menjadi ketuanan mengikut undang-undang dan perlembagaan yang mereka sendiri yang menciptanya, apa yang Pak Karamu lihat undang-undang dan perlembagaan sudah makan tuan , ini adalah sebab kebodohan mereka sendiri

Sebab itulah hinanya melayu kerana perbuatan melayu sendiri, mundurnya melayu kerana melayu sendiri, jangan salahkan orang lain


GEMPAR ! UMNO BERTAMBAH PANIK ?

Salam,

UMNO bertambah panik ura-ura Tengku Razali, Dato' Azmi Khalid, Rohanie Ahmad dan Dato' Sahrir Samad akan menyertai PKR, mereka yang akan menyertai PR ini tidak perlu mengiakan ataupun menafikannya

Mereka yang akan menyertai PKR ini sebenarnya sudah lama di dengar akan tetapi mereka belum cukup konfiden bersama PR sebab mereka lihat PR belum cukup kuat hinggalah mereka mendengar Jui Meng dan Subramaniam menyertai PKR dan mereka juga mendengar Gerakan juga akan menyertai PR apabila hampir PRU 13 nanti

Ada juga sumber yang mengatakan bahawa Dato' Hamid juga akan menyertai PKR dan 10 pemimpin yang lain akan tetapi kita hanya tunggu dan lihat sahaja termasik juga bekas menteri kesihatan yang kontrovesi dahulu

Apa pula berita selepas ini ?


HALLO IJN ADA YB TAK .....

Salam,

HALLO IJN ADA YB MASUK TAK ?
SERIUS KE TAK ?

IJN adalah markas maklumat yang sangat di perlukan oleh orang politik. sepatutnya setiap parti politik menempatkan agen mereka di sana supaya impormasi dari sana boleh di perolehi tentang status wakil rakyat yang masuk di sana mudah di perolehi dan persediaan pilihanraya mudah di sediakan oleh parti-parti politik

Tidak mustahil ada wakil parti tertentu yang telah menempatkan wakilnya di sana kerana ada usha telah di buat untuk mengemaskini kawasan /bahagian bagi persiapan pilihanraya yang baru apabila ada wakil rakyat yang di masukkan di IJN tersebut, kadangkala sikap setengah pehak dari parti tertentu agak menyinggung perasaan kekuatga YB tersebut

Apabila ada di antara orang politik yang mabuk untuk menjadi wakil rakyat mereka kadangkala sangat menyinggung perasaan orang ramai kerana seolah-olah mendo'akan YB itu cepat padam dan mereka beria-ia untuk menonjolkan diri bagi tujuan mendapat perhatian terhadap dirinya untuk menjadi calon

Ada peristiwa yang sangat memalukan berlaku dimana seorang wakil rakyat apabila di masukkan di IJN maka orang tertentu akan berkata " Ha apa lagi tunggu, rapatkan diri dengan masyarakat, berbaik-baiklah dengan orang atas dan ajk parti untum memperlihatkan kamu bekerja kuat, kamu tak mahu jadi YB ke ?

Demikian lagak dan kerenah orang gilakan jawatan YB tersebut malah ada yang telah menempah bush jacket dan ada pula yang telah terserempak dengan sesama member mereka yang sama-sama menempah bush jacket kemudian mereka akhirnya bermasam muka sesama mereka dan YB belum lagi tentu matinya

UBN SEDANG KETAKUTAN ....

Salam,

UMNO yang menerajui BN dan masih menerajui kerajaan pusat sedang dalam keadaan gelisah dan takut kerana kekuatan yang ada pada mereka sekarang sedang luntur dan terhakis sedikit demi sedikit, tiada tanda-tanda yang UBN akan pulih malah mereka bertambah takut dan gentar setiap hari apabila mereka menghadapi kerenah rakyat yang terus bosan dengan sikap kerajaa

Semangat kekuatan UBN sebenarnya berpusat kepada sokongan suku kaum yang besar di Malaysia iaitu melayu,Cina dan kaum India, ketiga-tiga kaun ini sudah di ketahui umum bahawa mereka kebanyakannya sudah menyebelahi Pakatan Rakyat, buktinya kita telah lihat pada keputusan pilihanraya umum ke 12 yang telah lalu yang mana UBN telah hilang 5 buah negeri

BN khususnya UMNO menjadi panik kesan dari keputusan pilihanraya tersebut, sejak dari tarikh tersebut maka mulalha kita mendengar gendang perang yang baru daripada UMNO yang mahukan orang melayu jangan berpecah belah kerana jika berpecah belah maka orang melayu akan merempat di negara sendiri, lalu di ushakanlah perpaduan melayu islam dengan PAS dan ini tidak pula termasuk melayu di dalam PKR

Saranan melayu supaya bersatu ini kelihatan di ushakan dengan cara bersunguh-sunguh namun ianya gagal kerana sikap UMNO yang kelihatan cuba bermain api dan politik, ini kerana mereka cuba menyingkirkan melayu dalam PKR, ini menunjukkan niat UMNO ini sebenarnya tidak jujur terhadap perpaduan orang melayu dan niat jahat mereka mudah di hidu oleh Tuan guru Nik Aziz lalu ianya terbengkalai dan terus gagal

Dalam masa yang sama banyak pilihanraya kecil pada peringkat Parlimen dan negeri telah di adakan dan hasilnya memperlihatkan bahawa rakyat benar-benar telah menolak UMNO dan BN sekalipun kawasan pilihanraya kecil itu di wakili oleh UMNO sendiri, sebagaimana biasa maka berbagai-bagai alasan pula di buat atas kekalahan mereka itu sehinggakan alasan yang di berikan semacam alasan yang tersangat bodoh di utarakan

UMNO yang masih lagi belum pulih dari perpecahan sesama sendiri terus lemah dan cemas kerana ada pemimpin rakan kongsi mereka dari MCA dan MIC telah keluar parti meninggalkan BN dan menyertai PKR, pemimpin ini rupanya mempunyai penyokong yang agak ramai sebab itu kita boleh selidik mereka sekarang sedang berkempen untuk membawa penyokong mereka menyertai PKR demikian juga dengan Gerakan

UMNO bertambah cemas apabila Tengku Razaligh menyeru supaya melayu bersatu, saya rasa seruan Tengku Razali ini adalah seruan yang terakhir sebelum dia akan menyertai PKR sedikit masa lagi dan UMNO akan bertambah hancur, nampaknya UMNO hanya mengharapkan orang melayu Sabah sahaja kerana hanya di Sabah sahaja yang ada UMNO sedangkan Sarawak UMNO telah di tolak oleh rakyat di sana walaupun mereka masih berada di dalam BN

Sekarang para pemimpin UMNO terpaksa bercakap lantang kerana mahu menunjukkan dia masih ada semangat dan semangat inilah yang di harapkan agar rakyat masih meletakkan tempat bergantung kepada mereka namun rakyat pula telah faham bahawa mereka sedang bergantung pada dahan yang sangat rapuh akan tetapi bagi mereka sebenarnya masih lagi ada masa untuk mengaut membuat harta sebelum UMNO benar-benar tumbang

AWAK MULIA KERANA ISLAM

Salam,

Saudara Redhuan Tee,

Apabila awak menulis tentang "Nasib melayu di bumi melayu " maka saya dapati awak mengambil pendekatan kepada fahaman bahawa islam itu melayu dan melayu itu islam dan mengikut perlembagaan, pada hal jika awak mahu menulis sesuatu tentang melayu sepatutnya awak jangan kaitkan dengan islam, jika awak berbuat demikian maka awak akan berjumpa dengan golongan yang tidak mengikut istilah perlembagaan negara akan tetapi awak akan berjumpa dengan kefahaman pernilaian bangsa-bangsa sebagai ta'arrofu dan islam Ad-din

Saya sebagai penulis blog tidak keliru maksud penulisan awak sama ada tersurat ataupun tersirat, ianya cukup jelas dengan apa yang awak jelaskan, awak menulis tidak mencerminkan natural dalam hujah awak tentang melayu sebab itu saya tegur

Bagi saya tidak timbul soal awak sokong pembangkang atau sokong kerajaan, yang penting keikhlasan awak tentang hujah yang tepat tentang penulisan yang bermatlamatkan rasa isi hati yang menjurus kepada matlamat apa yang sebenarnya yang mahu awak hendak sampaikan kepada para pembaca, keikhlasan ? kekeciwaan ? Dakwah ?

Awak perlu terus menulis mengikut kacamata awak, para pembaca berhak menilai mengikut kacamata mereka dengan menyesuaikan dengan suasana polittik semasa ataupun mengikut keadaan semasa negara atau mengikut suasana trand pemikiran semasa rakyat di dalam negara ini

Sekali pandang awak kelihatan mahu menjadi wira golongan tertentu, kemudian awak kelihatan mahu menjadi wira yang berkecuali akan tetapi jika nak nilai pada suasana semasa maka awak seolah-olah takut menerima kritikan atau awak takut-takut berani

Saya memandang penulisan awak ada mesej yang awak cuba hendak sampaikan namun ia tidak cukup kuat untuk di pertahankan dari sebarang kecaman sebab orang sekarang mudah mencium baunya

Teruskan menulis

MASJID NEGARA PULA DI HUJANI DENGAN TEMBAKAN AIR ACID

TUNJUK PERASAAN ANTI ISA GAGAL ......

Salam,

Perancangan tunjuk perasaan anti ISA adalah gagal setakat ini, mereka bagaikan anak ayam hilang ibu apabila tembakan demi tembakan di lepaskan oleh pehak polis dengan gas pemedih mata, Polis tidak boleh di persalahkan kerana mereka di arahkan begitu dan tugas mereka memang macam itu

Keadaan sebenar ialah sama seperti kita tidak boleh salahkan syaitan kerana mengacau manusia sebab syaitan memang kerja mereka memang menyesatkan manusia, dan demikian juga polis yang mana itu adalah kerja mereka dan mereka di berikan gaji untuk tugas mereka, dan mereka lakukannya

Yang bodoh dan bangang ialah manusia, yang mana manusia sudah tahu syaitan itu musuh mereka maka sepatutnya mereka perlu bersiap sedia menghadapi syaitan tersebut, namun mereka gagal berbuat demikian kerana KEBODOHAN PENGANJURNYA
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.