Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LIMAU LELANG, LIMAU BUNIAN....



Salam

Limau ni Pak Karamu ambil dari perkampungan bunian di hutan bakau di persisiran pantai Selangor, hutannya agak tebal, berjalan macam nak pengsan menempuh selut dalam, perkampungan ni macam-macam mistrinya, kadangkala ada terdengar orang main kompang, azan dan membaca Al Quran, jika bercakap dan ketawa ni biasalah !

Hari ni Pak Karamu masuk hutan seorang diri sebab  ada hajat dari orang yang hendakkan limau tu, mula-mula masuk bulu roma dah berdiri, rasanya kali ni agak luar biasa sikit, sesampai saja kat gigi hutan sudah mendengar anak-anak mereka ketawa macam perli Pak Karamu aje, kemudian terdengar suara orang bercakap dan boleh faham ! " Jaga-jaga ! berundur ! ada orang nak ambil limau tanaman kita, nak buat ubat agaknya !


Huh ! bulu ruma berdiri lagi ! Pak Karamu beranikan diri,  kemudian duduk sebentar sambil memerhatikan pokok limau tu, bila nampak saja limau tu hilang ! nak ambil saja limau tu hilang ! huh ! lagilah berdiri bulu  roma, akhirnya tawakkal aje la ! Bila sudah dapat secukup yang hendak di gunakan Pak Karamupun hendak beredar pulang tetiba saja rasa tak nak pulang, rasa macam seronok pulak kat hutan tu, nampak macam pokok limau tu macam di minta belas kasihan, kemudian dengar suara datang lagi ya ! huh ! suara perempuan la !

Dalam keadaan lemah Pak Karamu melangkah pulang ! Rasanya macam ada orang menghantar  pulak ! tapi sesekali tulih kat belakang tak ada sesiapa, kemudian Pak Karamu memberanikan diri sambil menyanyikan lagu untuk  melekakan ketakutan, Indah nian putri buuunian ! (lagu P.Ramli) dalam masa yang sama bulu rupa tegak jugak ! Huh ! cukup la setakat tu ! badanpun rasa nak demam nih ! 

Pulaaak ! Blogger UMNO Kata PAS Berciri Wahabi !

Salam,

Nampaknya UMNO ni suka cari pasal ! depa kata PAS pula berciri wahabi, depa suruh ahli PAS bertobat ! Nampaknya UMNO ni serba tak jadi, sudahlah depa tipu ulama muda, kini depa cari pasal nak reka cerita pulak ! Sepatutnya UMNO la yang patut bertaubat sebab membelakangkan dasar yang Allah tetapkan, sepatutnya depalah yang sesat kerana mengamalkan dasar asobiyah yang nabi tidak akui sebagai umatnya, tapi masih sayang Allah dan rasulnya, pelik betullah spesis UMNO ni

Kesian depa ni, sudahlah jahil murakap pula, rasanya tidak layak bagi ahli UMNO mengatakan wahabi itu sesat, yang sepatutnya ulama UMNO duduk semeja dengan ulama PAS bermuzakarah dan carilah penyelesaian, buka main tuduh-tuduh, yang peliknya apabila PAS ajak bermuzakaran UMNO pula takut, maka sesatlah ahli UMNO untuk selama-lamanya. Mengapa UMNO tidak pernah bersikap ikhlas ? Sepatutnya jika orang UMNO nampak macam orang PAS ni dah sesat mengapa tidak laporkan dengan jabatan agama, atau mengadulah dengan majlis fatua ke , majlis raja-raja ke ?




JIKA SISTEM KEHAKIMAN SUDAH TIDAK BEBAS MAKA TUNGGULAH KEHANCURAN DEMOKRASI

UMNO MENGARUT DAN MERAPU ...

Salam

GEMPARRRR !

Pak Karamu telah tunggu lama  benda ni jika ada mana-mana orang UMNO nak kaitkan firman Allah dengan perkataan UMNO dengan perkataan  امنو  maka hari ini terserempak juga, AMANU dalam Al Quran itu bermaksud orang yang beriman bukannya UMNO, orang UMNO tidak perlu terangkan muslihat di sebalik maksudnya atau secara kebetulan sekalipun maka AMANU itu bukannya UMNO atau sekalipun tujuannya ada yang di maksudkan yang berupa baik-baik maka ia tidak boleh di jadikan promosi tanpa jangka akal mencapainya kerana nanti ia akan di tuduh ada udang di sebalik batu

Kesian !!! UMNO ( امنو )   Sudahlah 40 ulama muda terperangkap untuk masuk UMNO ini blogger UMNO ( IPOHMALAY) pula nak perangkap orang ramai ! Tapi tak pe teruskanlah supaya ia menjadi gelak jenaka yang menghiburkan orang ramai !!! Aduuuyai ! Sekurang-kurangnya adalah di antara bloger UMNO ini bercita-cita nak beriman syukraaan !!!!!!!!!

MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI ...

Salam

Pendaftaran sebagai pengundi buat masa akan datang agak mencemaskan UMNO ? Mungkin juga mereka cemas kerana di katakan seorang pengundi melayu yang mendaftar berbanding dengan 40 orang pendaftar bukan melayu yang berbuat demikian terutama kaum cina, demikian kajian Pengurusi biro keahlian pemuda UMNO. Sementara itu DAP menggap kenyataan itu berbau perkauman

Aiiiik ? Orang melayu pergi ke mana ? Untuk menyelesaikan masalah pendaftaran tu senang saja, berikan RM 50 seorang pengundi melayu yang belum mendaftar maka berlumba-lumbalah mereka pergi, duit kan banyak ! Mana lebih penting untuk membena bangunan parlimen dan istana negara yang baru dari memberi duit dengan pengundi melayu ?

Apakah orang melayu belum ada kesedaran sivik setelah berpuluh tahun merdeka ? ATAU orang melayu tidak merasa risau kerana mereka merasakan ujud pengundi hantu, pengundi secara pos dan pengundi secara rasuah yang boleh mengatasi pengundi melayu ? Nampaknya mungkin ada muslihat di sebalik kenyataan pengurusi biro keahlian UMNO ini ATAU ketiga-tiga golongan ini sudah tidak dapat mengatasi jumlah  ramainya pengundi bangsa lain ?

APABILA MELAYU SEMAKIN JAUH DARI UMNO

Salam

Apabila seorang rakan Pak Karamu dari jabatan agama memaklumkan bahawa tujuan UMNO memerangkap mereka yang berjenama ulama masuk menjadi anggota parti tersebut kerana mereka sudah nampak bahawa ulama saja yang boleh satukan orang melayu berdasarkan dakwak islam, menurut beliau jika setakat UMNO, PERKASA dan GERTAK ia tidak akan berhasil

Peristiwa silap mata yang di kenakan pada ulama muda yang berlaku baru-baru ini yang di jumpakan dengan Perdana Menteri menunjukkan UMNO kurang adab dengan golongan agama membuktikan UMNO dalam keadaan terdesak bagi menghadapi pilihanraya akan datang, UMNO tetap kekal berperangai memerangkap golongan agama untuk membantu mereka kembali mendapat kepercayaan orang melayu akan tetapi gagal

Misi UMNO akan terus menumpukan kepada misi mereka untuk berdamping dengan golongan agama dengan mengarahkan golongan koprat supaya memikat golongan agama supaya menyokong UMNO namun setakat ini belum lagi menampakkan kejayaan kerana UMNO gagal membelai golongan agama yang mereka perolehi dengan baiknya kerana mereka menjangka golongan agama tidak memerlukan keperluan hidup yang tinggi dan akhirnya mereka gagal mencapai matlamat

Apa yang menghairankan UMNO ialah apabila ada golongan ulama yang telah berada di dalam parti tersebut akan tetapi mereka tetap gagal menarik perhatian orang melayu untuk menyokong UMNO kerana daulat islam tidak membenarkan ulama berada di dalam UMNO kerana dasar islam tidak sesuai untuk ulama sebagai penyeru untuk menyaty padukan orang melayu malah ia di pandang tersangat janggal mengikut pandangan agama kerana peristiwa asoboyah yang di mulakan oleh Abu Thalib bapa saudara nabi

Berbagai cara telah di lakukan oleh UMNO untuk memikat golongan agama termasuklah memperkenalkan islam hadhari  kepada orang melayu dan golongan orang islam dan telahpun membazirkan wang rakyat yang bukan sedikit jumlahnya supaya membantu perjuangan UMNO tetapi tidak juga berhasil malah islam hadhari terus di cemuh dan akhirnya hilang begitu saja tanpa pusara

Sekarang orang-orang UMNO yang berumur di sekitar 50 tahun keatas mula runsing dengan agama islam mereka kerana kebanyakan mereka sudah ada yang maklum bahawa islam mereka sudah menjadi tanda tanya kepada diri mereka sendiri kerana berada di dalam sebuah parti yang nabi tidak akui mereka sebagai umatnya, "Bagaimana islam kami ? jawapan yang di berikan ialah : "Tanya diri sendiri, jika nabi tidak akui sebagai umatnya islam kamu bagaimana ? Sekalipun kamu beribadat seribu tahun !




RAMAINYA ULAMA MASUK UMNO

Salam

TAHNIAH ULAMAK MUDA LEPASAN TIMUR TENGAH BEGITU RAMAI YANG MENYERTAI UMNO, TAK KIRALAH SAMA ADA MEREKA DI PERANGKAP ATAU TIDAK SOALNYA MEREKA TELAH MENYERAHKAN BORANG UMNO

ORANG UMNO TANYA PADA SESIAPA YANG NAK JAWAB

Salam

UMNO PARTI ORANG BAIKBAIK

 APAKAH PERBEZAAN JI DENGAN MILITAN PAS ? PAK KARAMU TAK PERNAH JUMPA DALAM PAS ADA MILITAN TAPI UMNO BERTANYAKAN SOALAN ITU DAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA KENA JAWAB JIKA TIDAK JAWAB PAS TIDAK LAYAK PERINTAH MALAYSIA

KERAJAAN MAHU SWASTA BANTU BEKAS TENTERA

Salam

TERSENTAK DENGAN TAJUK BERITA KERAJAAN MAHU SWASTA BANTU BEKAS TENTERA, ERTINYA KERAJAAN SUDAH TIDAK MAMPU MENOLONG BEKAS TENTERA, LAGIPUN BEKAS TENTERA NI TAKKAN NAK BERMANJA SAMPAI MATI, ORANG LAINPUN PERLU JUGA DI BANTU DAN PERKHIDMATAN MEREKA BUKANNYA PENTING SANGAT, LAINLAH JIKA SEMASA PERANG DULU


FELDA KENA JAWAB KE MANA PERGINYA DANA FELDA SEHINGGA DI KATAKAN LINCIN ?APA YANG PENTING MENGAPA TIDAK DI ODIT

MUNGKINKAH ADA MUSLIHAT DI SEBALIK TABIR ?

Salam

DI HOTEL PAN PASIFIC KLIA BERMULANYA ISU PANAS MEMBARA 1

Malaysia kini telah membuat fitnah tentang isu taklimat anti keganasan ? Sumber daripada mana anda perolehi yang mensabitkan Tuan Guru Haji Hadi dan rakan yang lain sebagai berfahaman Wahabi dan JI ? Sedangkan Ust Zamihan Mat Zin telah menafikan yang dia menyentuh nama-nama yang anda libatkan kecuali dia menyentuh nama seorang sahaja iaitu Dr Asri dengan fahaman Wahabi dan Asrisme (Fahaman Asrisme) Dan tidak juga timbul soal dia perlu menyertai UMNO kerana hendak menyelamatkan dirinya (Playsafe ?) Kerana isu tersebut juga tidak di sentuh dalam taklimat tersebut

Terlalu banyak yang hendak kita fikirkan, daripada mana pula fahaman Asrisme ini di perolehi dan apakah ia mempunyai bukti ? Jika ujud fahaman ini mengapa ia di kaitkan dengan fahaman Wahabi ? Pak Karamu rasa bersetuju dengan kenyataan yang mengatakan bahawa fahaman Wahabi ini hendaklah di perbincangkan secara ilmiyah dan bukan di kaitkan dengan dasar mana-mana fahaman politik semasa kerana ia adalah masalah  fahaman beragama, namun jika hendak ikutkan sejarah awalnya fahaman Wahabi ini menjurus pula kepada politik Hijaz yang akhirnya mereka memerintah pada tahun 1925 Nasehi

Nampaknya jika kita nilai isu semasa yang berkait dengan Wahabi dan Asrisme ini pemburuan tentang fahaman Asrism ini di tumpukan sepenuhnya dengan Dr Asri kerana ada kenyataan yang mengatakan bahawa Dr Asri boleh cium tangan Shahidan Kassin semasa ia menjadi Menteri Besar Perlis kemudian boleh pergi Kelantan cium pula tangan Tuan Guru Nik Aziz setelah dia tidak lagi memegang jawatan mufti Perlis ! Mungkin di sinilah syak wasangka  orang tentang lakonan Dr Asri ini ATAU Dr Asri memang dalam misinya hendak memikat PAS untuk  menganuti fahaman Asrismenya ? Inilah yang sedang di perhatikan

Kemudian ada lagi isu yang perlu di pertimbangkan iaitu bukti jika orang ramai mahu tahu tentang Dr Asri ini perlulah bertanyakan kepada Pesuruhjaya PAS Perlis, Timbalan Mursyidul am PAS dan Ust Yussainee Yahya ..........

.......Nampaknya  apa yang jelas ialah Dr Asri akan terus di intip kerana gerakannya sentiasa di intip dan di katakan pula bahawa ada pucuk pimpinan PAS Perlis yang tidak sehaluan dengan Dr Asri semasa dia memegang jawatan mufti Perlis  kerana itu nama Timbalan mursyidul 'am Pas Ust Harun Din, Pesuruhjaya PAS dan seorang laigi ialah Ust Yussainee Yahya di kaitkan sama sebagai orang yang maklum dengan perangai Dr Asri, ertinya aktiviti Dr Asri ini sudah lama di intip apa yang dia telah lakukan ATAU orang PAS di Perlis di pergunakan untuk mengintip Dr Asri  kerana itu nama-nama pucuk pimpinan PAS dikaitkan


Dr Asri sudah menafikan yang dia tidak terlibat dengan fahaman wahabi, mungkin isu wahabi dan Dr Asri ini tidak menjejaskan dia untuk di persalahkan namun gantinya ialah tuduhan Asrisme, Apakah benar Asrisme ini ujud ? atau sengaja ia di ada-adakan supaya Dr Asri tetap akan menghadapi resiko di intip ? ATAU  ada pehak yang hendakkan Dr Asri berkhidmat dengan mereka (UMNO) untuk melawan jama'ah PAS  melalui khidmat Dr Asri selepas UMNO gagal memikat pimpinan PAS ?


Andainya Dr Asri enggan menyertai UMNO maka sebab itulah kita dapat mendengar berita yang mengatakan bahawa Dr Asri dalam keadaan terpaksa perlu menyertai UMNO (platsafe) jika dia mahu perlindungan dari di intip dan di kejar dengan berbagai-bagai tuduhan ? ATAU sememangnya ujud tangan ghaib atau satu  badan yang berselindung di belakang JAKIN yang mendesak supaya Dr Asri terus di intip sehingga Dr Asri menyerah dengan menyertai UMNO ? Semua ini boleh terjadi kerana muslihat politik semua boleh terjadi












MUSLIHAT POLITIK YANG BODOH ....

Salam

SETELAH BERGELUT DENGAN ISU POLITIK YANG TIDAK MENJADI, MAKA MUSLIHAT POLITIK YANG MELIBATKAN MAZHAB DI CUBA KALAU-KALAU MENJADI

Perpecahan umat islam di sebabkan fahaman bermazhab menjadi alat sesetengah pehak untuk memperkukuhkan  kedudukan politik mereka ternyata terserlah apabila isu mazhab wahabi di canang dan di mainkan supaya ia dapat di menefa'atkan demi untuk meraih keuntungan simpati daripada rakyat ternyata tidak menjadi dan bodoh

Isu mazhab bukanlah satu isu yang bijak di mainkan untuk meraih simpati dan keuntungan politik malah ia akan menjadikan umat islam bertambah berpecah belah dan inilah yang di inginkan oleh puak-puak Yahudi dan Nasrani daripada blok barat, apa yang lihat isu mazhab ini jika kita teliti ia tidakpun melibatkan akidah kerana mazhab ini hanya peselisih pandangan dalam soal cabang sahaja, dan mereka masih kukuh mempercayai Tuhan, Rasul, Malaikat, Al Quran, hari kiamat dan qadha dan qadar

Apa yang menyedihkan ialah apabila mazhab wahabi ini di kaitkan dengan JI bawah tanah yang di lihat sebagai agak militen jika di bandingkan dengan JI di atas tanah yang bersedia berjuang mengikut lunas demokrasi kerana mahukan keamanan bergerak dan berpolitik secara yang sihat, di zaman Rasullullah s.a.w dan sahabat tiada mazhab sebab itu islam pada masa tersebut bersatu padu, hanya selepas zaman khulafa Ar Rasyideen sahaja islam mula berpecah kerana ujud fahaman yang berbagai-bagai setelah jawatan khalifah di benamkan oleh fahaman kebangsaan arab dengan mengujudkan  jawatan Al Malik

Sekarang umat islam boleh fikir dan bayangkan bagaimana fahaman-bermazhab-mazhab ini di ambil kesempatan oleh  pehak yang berkepentingan untuk meraih kuasa politik kumpulan mereka dan mungkin fahaman bermazhab-mazhab inilah  suatu cara pehak Yahudi dan Nasrani serta barat mendapat ilham umtuk memecah belahkan umat islam di seluruh muka bumi ini tanpa di sedari oleh umat islam sendiri kerana negara umat islam kebanyakannya adalah bekas tanah jajahan barat dan meninggalkan  pusaka barat di dalam kepala hotak anak didik mereka yang memerintah

Sebenarnya ada lagi satu rahsia yang menjadi isu besar yang belum meletup yang boleh menjadi modal barat dan anak didik mereka  untuk membuat isu huruhara terhadap umat islam di dalam negara tanah bekas jajahan barat iaitu hukum di dalam mahkamah syari'ah yang tidak menepati hukum daripada Allah dan rasulnya sekalipun hukuman tersebut di katakan telah menepati hukum syari'ah, sila tinjau perkara ini dengan teliti, ini menunjukkan bahawa isu hukum ini boleh menjadi kemudharatan kepada agama islam  dan penganutnya sendiri






PENAFIAN TERLIBAT DENGAN FAHAMAN WAHABI ....

Salam

Penafian bekas mufti  dan mufti Perlis dan yang lainnya yang di katakan terlibat dengan Wahabi dan JI akan membuka rahsia sebenar MESYUARAT ANTI KEGANASAN  yang di adakan di sebuah hotel di Sepang yang di pengurusikan oleh menteri pengajian tinggi malam isnin lalu yang melibatkan pegawai kerajaan

Taklimat pada mesyuarat tersebut telah di sampaikan oleh Penolong Pengarah Pusat Al Quran dan Ilmu Teras (ILIM) Zamihan Mat Zin, sementara itu Setiausha kerja UMNO Dato Abdul Rauf Yusuf pula di katakan telah berjumpa dengan 20 orang ulama yang akan menyertai UMNO termasuk Dr Asri di katakan belum lagi membuat keputusan resmi untuk menyertai UMNO

 Pak Karamu dan mungkin orang ramai ingin nak tahu siapa mereka yang bernama ZAMIHAN MAT ZIN ? SIAPAKAH KHALID NORDEN ? DAN SIAPA PULA DATO ABD RAUF YUSUF ? yang kita nak tahu apa latar belakang mereka yang memainkan peranan dalam memengurusikan mesyuarat Anti Keganasan, Yang memberikan taklimat dan yang berjumpa dengan para ulama di lembah Kelang ! Adakah mereka pakar interligen dalam soal suversif ?

Yang menjadi persoalan besar dalam isu ini ialah daripada mana sumber risikan dan berita yang mereka telah taklimatkan  di hotel Sepang tersebut ? Nampaknya mereka begitu berani memberikan taklimat sedangkan yang sepatutnya yang memberikan taklimat yang membabitkan keselamatan negara ialah menteri Dalam Negeri, sebab itu kita mahu tahu apa LATAR BELAKANG  MEREKA YANG SAYA SEBUTKAN DI ATAS

Dalam N3 saya sebelum ini saya ada mengsyaki isu ini sebagai main wayang politik sebab nampaknya orang yang terlibat bagi pehak kerajaan adalah orang yang  tidak langsung popular dalam soal surversif ataupun mereka telah mendapat latihan di mana-mana. Ketua Polis Negara mungkin telah memainkan peranannya dengan tepat sesuai dengan tugasnya sebagai IGP apabila mendedahkan terdapat rakyat asing yang mengrekruit para pelajar di universiti tempatan, yang lain tu apa halnya ?

Saya rasa mereka yang terlibat tiga orang itu selepas tahu apa latar belakangnya maka orang yang kena inaya ataupun tuduh hendaklah mengambil tindakan undang-undang kerana nama mereka sudah tercemar pada pandangan rakyat di negara ini, dan nampaknya isu WAHABI hilang maka timbul pula cerita memerangkap orang lain untuk kepentingan politik ataupun hendak pulihkan kepercayaan rakyat kepada parti UMNO sebab yang terlibat tersebut semuanya orang UMNO

Pada N3 saya yang lepas juga saya ada bertanyakan "ADAKAH SAMA FAHAMAN WAHABI DI TANAH ARAB DENGAN WAHABI DI MALAYSIA ? JIKA TIDAK SAMA MENGAPA DI GUNA PAKAI ISTILAH WAHABI ?

CERITA WAHABI TENGGELAM TIMBUL !

Salam

APA AJARAN WAHABI  ? DAN SIAPA PENGASASNYA ? ADAKAH MEREKA KAFIR ?

Wahabi adalah satu gerakkan pembaharuan di dalam islam, fahaman ini telah di perkenalkan oleh Muhammad Bin Abdul Wahab pada 1115 hingga 1306 H bersamaan 1702 hingga 1787 M, gerakan ini di perkenalkan kerana Muhammad Bin Abdul Wahab mendapati bahawa amalan orang-orang Mekah dan Madinah sudah terpesong daripada syari'at islam, mereka beribadat di kubur-kubur dan tempat-tempat yang bersejarah, gerakan ini kemudiannya dapat menguasai politik Hijaz pada tahun 1925 M, kebetulan pada waktu itu pemimpin politik mereka sudah jemu dengan penjajahan kerajaan Turky Othmaniyah

Di antara fahaman Wahabi ini ialah pengharaman merokok, pengharaman melagukan azan dan quran, pengharaman belajar ilmu sifat 20,  pengharaman menziarahi kubur nabi dan pengharaman mengadakan perayaan-perayaan agama. Jika kita teliti fahaman wahabi ini memang ada yang tidak menesabah atau mereka sengaja menimbulkan berbagai isu yang remeh temeh tentang hukum seolah-olah mereka meremeh temehkan isu yang kecil sedangkan matlamat mereka ialah politik, kerana itulah mereka dapat menguasai politik tanah Hijaz pada tahun 1925 Masehi, apa yang menjadi masalahnya ialah samakah Wahabi di tanah Hijaz dengan Wahabi di Malaysia ? Di Malaysia apa pula yang di haramkan ?

Jika fahaman wahabi di Malaysia ini bertentangan dengan ahli sunah Wal Jama'ah tolonglah nyatakan dimanakah salahnya ? Di katakan Perlis mengamalkan wahabi, mengapa tidak ambil tindakan ? Hadi Awang ?, Shahidan Kasim ? Mufti Perlis ? Dr Asri ? Persoalannya timbul lagi ! Mengapa majlis fatwa kebangsaan menjadi ulama bisu ? Sekurang-kurangnya  mereka yang mengamalkan wahabi ini hendaklah di istiharkan sebagai kafir ATAU sememangnya ada isu yang lain yang tidak menyenangkan oleh pehak yang tertentu ATAU  isu wahabi ini sebenarnya isu POLITIK ? ATAU  Adakah fahaman Wahabi di Malaysia ini sudah rosak akidahnya ? Jika sudah rosak MENGAPA TIDAK KAFIRKAN SAJA ? BENARKAH MEREKA INI TERLIBAT DENGAN JI ? SEHINGGAKAN PERLU BAGI MEREKA UNTUK MENYELAMATKAN DIRI DENGAN MENYERTAI UMNO ?  FUUUU LA MAK ! LAWAK BETULLAH !

JIN MEROBOHKAN PENJARA PUDU ?

Salam,

LEBIH KURANG PUKUL 1 MALAN 21 HARIBULAN SEMALAM MAKA JIN DI SURUH ROBOHKAN PENJARA PUDU, IKUT ARAHAN BOMOH !

Penjara Pudu telah di robohkan pada tengah malam semalam sebagai syarat merobohkan sisa bangunan Penjara itu yang di katakan banyak berlaku peristiwa mistri, pada mulanya bangunan itu ramai yang tidak berani nak robohkan sebab banyak hantu, ramai juga yang ada alat merobohkan penjara itu berkata "Aiyya ! gua tak mau la, tapi kalo itu upah tinggi tengtu boleh !

Mungkin qarin dari mereka yang telah di hukum gantung di penjara tersebut, cerita ni banyak sangat yang keluar dari mulut kemulut orang terutama warden dari penjara tersebut, ada yang kata hantu raya orang mati tu menjelma, dan hantu yang tak reti rayapun turut menjelma, tak tunggu bulam syawal lagi apabila penjara tu hendal di robohkan marah sangat dia

Semalam ada juga orang yang memiliki JIN berkata " Kalo itu momoh kasi alahan sama kita balu kita punya Jin boleh tolak ini bangunan, lalu bomoh itu berkata " lu ada Jin apa ?  Cina tu kata gua ala JIN TOLAK, tapi gua punya opeleter itu Jin kena kasi minum  kuat-kuat lulu ha ha ha !


JI MENYERANG UNIVERSITY ?

Salam

GERAKAN JI (GERAKAN BAWAH TANAH)  DI UNIVERSITY TEMPATAN SATU PENILAIAN ATAU MUSLIHAT POLITIK SAHAJA ?

JI  atau gerakan islam bawah tanah yang di katakan mula menyerang dan mempengaruhi pelajar-pelajar universiti tempatan mungkin satu muslihat kerajaan untuk melakukan operasi tangkapan ISA terhadap mereka-mereka yang di pandang sangat bahaya dalam gerakan politik tanah air yang MUNGKIN akan di kaitkan dengan pembangkang yang berjuang dalam  politik mirip kepada islam

Tidak mungkin ujud pengaruh JI dalam kampus-kampus university yang hendak membuat huruhara di dalam negara ini jika hanya setakat  memperkenalkan corak perjuangan mereka yang berlandaskan kepada  dasar perjuangan secara politik militan, adalah lebih baik bagi JI mempengaruhi jama'ah PAS yang telah tersedia berjuang secara islam kerana PAS juga di kenali ramai sebagai jama'ah islam

Persoalannya mengapa apabila negara dalam keadaan politik yang haru biru dengan berbagai-bagai isu yang mencemaskan pehak kerajaan maka tiba-tiba saja isu JI ini timbul secara mendadak ? Adakah kerana kegagalan kerajaan untuk mendapatkan kerjasama dengan jama'ah PAS untuk bersatu bagi menguatkan semangat orang melayu melalui kerajaan UG ? Atau adakah dengan isu  JI ini hanya untuk menakut-nakutkan orang ramai supaya tidak menyokong PAS kerana PAS juga jama'ah islam ?

Semua ini boleh berlaku semata-mata untuk melemahkan parti lawan secara politik kotor kerajaan bagi membolehkan rakyat kembali mempercayai parti kerajaan BN/UMNO yang telahpun hilang kepercayaan daripada rakyat terutama golongan muda kerana itu university di jadikan alasan untuk memulakan isu JI ini wallhi a'alam !

TIADA SEBAB SYARAK ULAMA MENYERTAI UMNO

Salam

DR ASRI SUKA BUAT GEMPAR YANG TIDAK SYARA'IE

Berita Dr Asri hendak menyertai UMNO dan di katakan akan menjadi ketua ulama UMNO di lihat sebagai berita mustahil dan tidak masuk akal, jika dia menyertai UMNO sekalipun dengan tujuan hendak membetulkan akidah bangsanya sendiri di dalam UMNO,   sejarah perkembangan islam tidak pernah berlaku sedemikian di sepanjang zaman tumbuhnya agama islam dan tidak pernah ada di antara ulama islam yang berbuat demikian

Apa yang agama perintahkan kepada ulama islam ataupun orang islam ialah menyertai kumpulan islam,yang  dasarnya menepati islam, dari kumpulan inilah menjalarnaya fahaman agama islam atas dasar dakwahnya, Dr Asri dan ulama yang lain tentunya memahami dasar akidah islam yang di bawa oleh junjungan rasullullah s.a.w kepada mereka, menyertai kumpulan yang bukan berdasarkan islam kerana hendak membetulkan akidah bukanlah dengan menyertai kumpulan lain, sila baca N3 sebelum ini

Rasullullah s.a.w tidak pernah menyertai kumpulan-kumpulan yang bukan islam kerana hendak memperbetulkan akidah bangsanya sendiri iaitu kaum quraish sehinggakan berlaku berbagai-bagai ancaman peperangan yang melibatkan korban jiwa yang sangat besar malah sekalipun dia di tawarkan dengan berbagai-bagai tawaran yang sangat tinggi nilainya semuanya di tolak, jadi apa alasan orang yang bijak pandai dalam ilmu islam hendak menyertai kumpulan yang dasarnya bukan islam ? kerana mereka solat  dan mengerjakan amalan agama yang lainnya ? Maka Abdullah Ubaipun telah lakukan !

JIKA BEKAS MUFTI PERLIS MENYERTAI UMNO .....

Salam

JIKA BEKAS MUFTI PERLIS MENYERTAI UMNO MAKA DIA KENA BACA HADIS SOHEH INI )  H.R Huzaifah Al Yamani

دعاة على ابواب جهنم، من اجا بهم اليها فذ فوه فيها، قلت، صفهم لنا، قال 
هم من جلد تنا ويتكلمون بأ لسنتنا، قلت، فما تأ مرنى ان ادركنى ذلك  ؟  
قال :  تلزم جما عة المسلمين وا ما مهم، قلت، فان لم يكن جما عة  ولا 
امام  ؟  قال: فا عتزل تلك الفرق  كلها ، ولو  ان تعص بأ صل سجرة 
حتى يد ركك الموت  وانت على ذلك 

Du'atun 'ala abwabi jahannam, man ajabuhum hlaiha fazafuhu fiha, qultu,  sifhum lana, qola: hum min jilda tina waya takallamuna bil sinatina qultu, fama ta ammaroni in adrokani zalik ? qola: talzamu jama'atal muslimina wa imamahum, qultu:  fain lam yakun jama'atun wala imamun ? qola: fa'atazil tikal firoqi kulluha, walau an ta'adho bi ashli sajarotin hatta yadrikakal mauta wa anta 'ala zalik

Maksudnya: Ada penyeru-penyeru ke arah neraka jahannam, sesiapa yang menyahut seruan mereka, nescaya akan di campak bersama mereka ke dalam neraka jahannam, Lalu aku berkata: sifatkan gambaran mereka kepada kami siapa mereka itu ? Sabda Rasullullah s.a.w "Mereka itu dari kulit yang sama warna dengan kita, dan bercakap bahasa yang sama dengan bahasa kita,

Lalu aku bertanya lagi: Apakah perintah engkau jika sekiranya aku sempat (berjumpa) dengan keadaan itu ? Sabda Rasullullah s.a.w" Engkau hendaklah bersama dengan jama'ah islam dan pemimpin mereka, Aku bertanya lagi: Sekiranya tiada jama'ah dan pemimpin ? Sabda Rasullullah s.a.wEngkau hendaklah memisahkan diri kamu dari jama'ah-jama'ah yang lain walaupun engkau terpaksa memakan umbi-umbi (akar-akar) kayu ataupun engkau mati dalam keadaan itu

                                                                                                                   

Biarlah seratus ulama yang masuk UMNO asalkan jangan ulama warosatul ambia, jika mereka faham dengan ayat amaran dari Rasullullah s.a.w di atas maka tidak seorangpun yang akan masuk UMNO kecuali ular dalam semak, selain dari itu orang yang faham islam dan akidah maka tidak mungkin mereka akan masuk kumpulan assobiyah yang nabi tidak akui sebagai umatnya, 1 Malaysia lagilah haru biru !

Payah Nak Percaya Dr Asri Menyertai UMNO

YANG PENTING ADAKAN SAJA PILIHANRAYA PARLIMEN BATU, PARTI YANG KALAH AKAN KALAH JUGA PADA PRU 13 NANTI

BANTAH UNDI POS MENJELANG PRU 13

Salam

HIMPUNAN MEMBANTAH UNDI POS SECARA BESAR-BESARAN !

PENGURUSI LUJNAH DEMOKRASI DAN MOBILISASI PAS PUSAT SAUDARA MUHAMMAD SABU BERKATA  LUJNAH ITU DAN PARTI DALAM PR DAN NGO-NGO YANG PRO DEMOKRASI SEDANG MERANCANG DAN MENGATUR BANTAHAN  UNDI POS YANG DI LIHAT SEBAGAI PENIPUAN BESAR YANG DI ATUR OLEH BN/UMNO UNTUK MEREKA MEMENANGI SETIAP PILIHANRAYA

JIKA PERSETUJUAN NANTI DI PEROLEHI DI ANTARA PR DAN NGO MAKA HIMPUNAN BESAR-BESARAN AKAN DI ADAKAN MENJELANG PILIHANRAYA PRU 13 ATAU SEHINGGA SPR BERSETUJU DENGAN SYARAT DEMOKRASI DAN PR DAN NGO JUGA PERLU BERPUAS HATI DAN SPR MESTILAH BERSIKAP BERKECUALI 100% DAN JANGAN NAK MAIN WAYANG LAGI

MASALAH PENYELEWENGAN DALAM UNDI POS INI SUDAH LAMA DI PERKATAKAN DAN SEBARANG ALASAN UNTUK MENAFIKAN KEBERSIHANNYA ADALAH PEMBOHONGAN YANG BESAR, DAN PEMBOHONGAN YANG BESAR INILAH AKAN MENGAJAR SPR DAN KERAJAAN DENGAN HIMPUNAN BESAR-BESARAN NANTI DAN KITA LIHAT APA BAKAL YANG AKAN TERJADI

PAK KARAMU RASA JANGAN SAMPAI ADA YANG TERKORBAN NYAWA BARU UNDI POS HENDAK DI KAJI SEMULA, TIPU DAH LAMA BUAT ! CUKUP LA TUUU ! DAH LAMA DAH !!!!!!!!


ISTERI MUHAMMAD SABU DI ROMPAK

Salam

ISTERI MAT SABU DI ROMPAK PEROMPAK SEMASA BERADA DI DALAM KERETA, WANG TUNAI RM 4,000 LESAP BERSAMA TALIPON BIMBIT DAN KAD KREDIT, PEROMPAK MASUK DALAM KERETA MEMAKAI BAJU KELABU SEMENTARA KAWAN PEROMPAK BERBAJU MERAH LARI MEMANDU MOTOSIKAL, ROMPAKAN BERLAKU DI PERKARANGAN BANK ISLAM

JANJI MUNAFIK UMNO DI SANGGAH ALLAH !

Salam

UMNO MACAM ANAK NABI ALLAH NOH !!!

Nabi Allah Noh: 
Wahai anakku ! Mari naik bahtera ni nakkk ! Hari ini Allah marah Nakkkk !

Anak Nabi Noh:
Tidakkk ! saya akan berenang ke gunung itu (masih belum tenggelam)

Akhirnya anak Nabi Allah Noh mati lemassss ! UMNO akan lemas ! Kerana mereka tipu NIK Aziz pada perasmian PESTA KELANTAN, pada mulanya UMNO bersetuju nak bagi Nik Aziz berucap, akhirnya mereka tidak benarkan ! Lalu Nik Aziz dan pemangku Sultanpun enggan hadhir,

Pak Karamu masih ingat lagi dua tiga hari lalu yang mana ada orang UMNO menyanggah do'a dan sembahyang hajat oleh PAS dan pengikutnya yang di dakwanya penuh satu stadium, yang katanya tak makbulpun !!!!! Al Hamdullillah teruskan mulut celupar kamu wahai UMNO !!!!

Namun ada blogger UMNO yang kata senjata PAS ialah solat hajat ! al hamdulillah ! masih ada yang beriman ! Namun ingat ! jika kamu masih beriman jangan kata-kata itu berbau munafik !

PESTA KELANTAN DI SAMBUT OLEH RIBUT KENCANG !

Salam

AKHIRNYA PESTA KELANTAN DI BATALKAN OLEH ALLAH !

WAHAI UMNO ! TAKUTLAH KAMU TERHADAP DO'A ORANG YANG KAMU ZALIMI !

Pesta di Kelantan yang di anjurkan oleh UMNO telah di sambut oleh ribut kencang dan hujan lebat, itulah senjata orang-orang yang mukmin terhadap UMNO yang menzalimi orang-orang PAS di Kelantan, pesta yang  pada mulanya di jangkan Tuan Guru Nik Aziz berucap telah di ubah kepada tidak membenarkan Tuan Guru berucap di pesta tersebut membuatkan Tuan Guru enggan beserta ke majlis tersebut dan timbalan sultanpun enggan hadir sama untuk perasmian

Ratusan ribu ringgit telah di belanjakan untuk tujuan pesta Kelantan di harapkan dapat menarik pengundi Kelantan untuk menyokong UMNO kembali namun pada dalam tadi Tuhan tidak membenarkannya kerana UMNO ternyata mempermainkan janji dengan menteri besar Kelantan dan juga raja, kemah perniagaan berterbangan, red karpet sudah menjadi lonyai oleh hujan lebat, sebelum ini mulut celupar UMNO mengatakan "mana makbul do'a dan sembahyang hajat yang penuh satu stadium ! tak ada apa-apapun !

Nah sekarang orang UMNO sudah nampak kemurkaan Tuhan ? Tok Pa dan pimpinan UMNO Kelantan nak tipu PAS Kelantan dan PAS di tempat yang lain ? silakannnnn ! 


EKONOMI PINCANG, PROJEK TETAP ADA ....

Salam

Walaupun ekonomi negara di katakan agak pincang akan tetapi projek tetap ada dan sumber membolot kekayaan kepada kroni tetap mantap, kita di perkenalkan suatu berita tidak lama dulu bahawa negara akan bankrub akan tetapi itu semua hanyalah jenaka yang menakut-nakutkan rakyat supaya rakyat terus menyokong pemerintah dan mungkin juga untuk menggerunkan Pakatan Rakyat

Tetiba keluar pula kenyataan nak bangunkan  bangunan Parlimen yang baru, istana negara yang baru kemudian nak ambil alih lapangan tentera udara di Sungai Besi untuk apa ? Itu semua kerana mereka telah nampak bahawa di tempat tersebut terdapat sumber kekayaan hartanah yang paling tinggi nilainya, bayangkan lapangan udara Sungai besi, bayangkan tapak Parlimen, banyangkan tapak istana negara berapa bilainya?

Jawapanya billion billion, nah sekarang tapak itu saja sudah boleh mengkayakan kroni-kroni dalam BN/UMNO sebab itu Pakatan Rakyat kenalah sekat BN/UMNO dari memenangi PRU 13 ini jika tidak maksiat rasuah akan bertambah berkali ganda dan bala Allah akan turun bagaikan hujan yang akan mengenai rakyat semua

13 CAWANGAN UMNO PULAU PINANG ?

Salam

GEMPARRR !

Pembubaran 13 cawangan UMNO Pulau Pinang begitu menggemparkan ahli UMNO di cawangan tersebut, pembubaran cawangan ini yang di katakan oleh orang yang tidak berautority menyebabkan ahli UMNO di cawangan tersebut begitu keciwa dangan golongan tertentu yang di  katakan ada kepentingan dan bekerjasama dengan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang

WANITA YANG UTAMA DAN PERTAMA

Salam

Perdana Menteri kata wanita pertama adalah permaisuri Agong ! Silap tuuu ! Yang Utama adalah Permaisuri Yang Di pertuan Agong, dia Yang utama dan Agong sementara isteri Perdana Menteri sebut sajalah wanita pertama, tidak ada salahnya kerana Wanita Yang Utama dan Wanita pertama adalah berbeza, takkan nak bagi tahu Rosmah tu sebagai wanita kedua sedangkan Perdana Menteri hanya ada satu, ertinya nombor satu ! Jadi isteri Perdana menteri panggil sajalah wanita  pertama dalam negara, jangan masukkan YANG, ok la tu

ADA SEBAB KELUAR DAP ?

Salam

TENTULAH ADA SEBAB LOMPAT ! SEMUA POKET PUNYA DALAM ADA CERITA !


Perdana menteri berkata ADUN DAP  Malim Nawar ada sebab keluar DAP ! Sebab apa ? Pengundi di Malim Nawar ramai yang terdiri bangsa cina, Cina sudah tidak suka sama DAP ? Cina di Malim Nawar suruh benggali tu keluar DAP ? Atau ada sebab lain ? Najib kata ada sebab, tentulah dia tahu sebab ! kan,kan ,kan ?

Sebab dia di suruh oleh pengundi keluar DAP supaya dapat peruntukan rancangan untuk cina  Malim Nawar dan Kampar ? Jika sebab ini rasanya mustahil sebab cina Kampar bukannya sengkek sangat sebab dah lama DAP bertapak di situ ! Mungkin ramai yang tidak percaya kerana  cina Kampar hendakkan bantuan, andainya mereka laparkan bantuan maka ADUN yang lompat tu kenalah bawa pengundi cina keluar parti bersama masuk BN/MCA ataupun GERAKAN

Mereka kaum cina sudah tentu tidak mahu masuk bebas sebab tidak ada apa-apa untung melainkan mereka masuk parti BN/UMNO baru dapat untung rancangan ATAU kaum cina berlakon ATAU benggali tu ada dapat apa-apa yang di hajatinya, ini semua kenalah tanya BN/UMNO sebab benggali tu tentu melompat apabila ada jaminan dari BN/UMNO jika tidak perlu apa dia lompat ?

BILA MELAYU JADI CINA DAN HINDU

Salam

APABILA MAHADZIR SEBUT CINA DAN JUDI MAKA MUNGKIN TRADISI ITU SUDAH DI SEDARI OLEH KAUM TERSEBUT, SEBAGAI GANTINYA MELAYU MENGAMBIL ALIH, BILA DI KATAKAN TAHI JUDI MAKA MELAYULAH YANG PALING RAMAI BERJUDI SEBAB PEMERINTAH GALAKAN, BILA DI KATAKAN CINA DAN HINDU TAIK ARAK MAKA MELAYU JUGA YANG RAMAI AMBIL ALIH, DEMIKIAN JUGA DENGAN TAIK DADAH, MELAYU JUGA YANG RAMAI NYAMENJADI JOHAN , SETERUSNYA DEMIKIAN JUGA DENGAN SAMUN DAN ROMPAK MAKA MELAYU JUGA YANG TOP

INILAH DIA BANGSA YANG DI KATAKAN BERDAULAT DAN MULIA, INI SEMUA GARA -GARA KEGAGALAN PEMERINTAH MENDIDIK RAKYAT ! HIDUP MELAYU ! HIDUP MELAYU !

M E L O M P A T TAK JADIK !

Salam

PKR Perak tidak mantap muslihat politik ADUN  BN/UMNO, Politik sekarang bukan hendak bela rakyat akan tetapi nak bela poket sendiri ! Baik UMNO.PKR mahupun DAP, mereka semuanya berjuang tidak ikhlas semata-mata kerana hendak nama dan fulussss !

Kabarnya 3 ADUN UMNO nak lompat tetiba DAP yang melompat, kemudian senyap sunyi cerita melompat sebab BN/UMNO bertambah kuat di Perak, yang melompat sudah tentu ada sebab, sama ada pasal FULUS ataupun pasal di janjikan dengan sesuatu yang menarik

Jika mereka yang melompat itu sedar bahawa mereka bertanggungjawab terhadap rakyat yang di pikulnya tentu mereka tidak melompat atau menreka sebenarnya menjadi wakil rakyat kerana sesuatu kepentingan pribadi, di sinilah rakyat mesti melihat wakil mereka sama ada jujur ataupun tidak

Buat masa sekarang hanya ADUN PAS sahaja yang belum menjadi katak sebab mereka yang menjadi wakil kepada rakyat di asuh akhlak sebagai memegang amanah rakyat, buka menjadi hamba kebendaan untuk pribadi dan keluarga, sepatutnya semua parti di dalam PR perlu melihat semua ini


KERAJAAN GUNA WANG KWSP UNTUK BAYAR HUTANG

Salam

Kerajaan telah arahkan supaya KWSP keluarkan wang sebanyak RM6.0 Billion untuk bantu bayar hutang kontraktor di FELDA yang mana FELDA sudah kekeringan dana, kemana perginya dana FELDA tersebut ?

ADUN DAP KELUAR PARTI

Salam

BERITA PANAS DI PERAK

ADUN DAP Malim Nawar Keshvinder Singh a/l Kashmir Singh telah mengumumkan keluar daripada parti DAP dan menjadi ADUN Bebas, Beliau mengumumkan keluar parti di Holiday Villa Subang sebentar tadi, dengan keluarnya ADUN DAP ini menambahkan lagi ADUN bebas di negeri Perak

GOLONGAN PENGUNDI MUDA JATUHKAN BN/UMNO

Salam

Selangor mendahului UMNO negeri-negeri lain supaya di susun semula sebelum PRU 13, setakat ini  UMNO Selangor begitu kritis sebab kaum muda sering bertelagah, selepas Selangor Perak juga akan menyusun balik  kerana mereka di dalam keadaan tidak sebulu, sementara ahli-ahli koprat UMNO di Selangor bersiap sedia untuk melonggok harta untuk keluarga, ada kemungkinan golongan muda dalam UMNO akan menyeberang kepada PR

PILIHANRAYA LEBIH AWAL

Salam

PILIHANRAYA UMUM DI JANGKAKAN LEBIH AWAL MEMANDANGKAN KEADAAN PARTI-PARTI DALAM BARISAN NASIONAL SUDAH MENJADI TIDAK MENENTU, SOKONGAN RAKYAT TERHADAP BN/UMNO SEMAKIN  BERKURANGAN, DI SABAH DAN SARAWAK DI JANGKAKAN AKAN JATUH KE TANGAN PAKATAN RAKYAT, SEMENTARA GERAKAN,MIC DAN MCA MASIH BELUM PULIH DAN JIKA DI BIARKAN LAMA, LAMA-KELAMAAN AKAN BERTAMBAH KALUT DAN BERPECAH

KEHADIRAN TAMBRIN GHAFAR BABA DI MUKTAMAR PAS, UMNO KENA BAGI SURAT TUNJUK SEBAB !

UST HASSAN SYUKRI MENINGGAL DUNIA Al Fatihah !

BANTAHAN JUDI BUKAN SURUHAN AGAMA ?

Salam

Ha ! Ini pandangan isu  judi yang terbaru berhubung dengan judi, mantan Perdana menteri ssohibul sama'ah Mahadzir Muhammad sebut isu bantahan pembangkang tentang judi bukan kerana  agama akan tetapi adalah kerana politik, pokoknya judi itu haram ! jika terdapat kaum cina yang membantah judi maka itu satu kebetulan, judi tetap judi dan haram, politik jika di kaitkan dengan judi itu juga satu kebetulan, isunya ialah Mahadzir mempolitikkan judi dengan hukuman haram

Nampaknya Mahadzir sudah semakin tua semakin lalut, takkan dia tidak tahu bahawa judi itu haram ! Cuma dia cuba hendak membela Najib yang memegang tampuk pemerintahan yang berjumpa baru-baru ini dan hasilnya dia mendapat pandangan dari Najib mungkin tentang negara sudah kekeringan fulus lalu dia kata judi tidak haram hanya kerana isu politik semata-mata, inilah pandangan orang yang sudah nak masuk lubang kuburpun masih menghalalkan yang haram

Mahadzir di satu ketika dulu dia menghina nabi dengan isi janggut dan dia juga menghina hukum Tuhan dalam masalah hudud, kemudia dia juga dapat title Fiaun, nah sekarang dia ulangi balik kes hukum agama, ertinya dia sudah menghina hukum Tuhan, apa nak jadi dengan orang tua ni !

Wakil Rakyat BN/UMNO Sertai Pakatan Rakyat Di Perak ?

Salam

BERITA INI SEBENARNYA TELAH DI NAFIKAN OLEH ZAMBRY NAMUN KITA TENGOK PERKEMBANGANNYA SEDIKIT MASA LAGI, DAN DI HARAPKAN PKR JANGAN BUAT-BUAT CERITA MURAHAN, BUKTIKAN BERITA INI DENGAN IKHLAS DAN RAMPASLAH NEGERI PERAK BALIK SUPAYA SULTAN BERMURAH HATI

UMNO Jangan Ambil Tahu Masalah PAS

Salam

Orang UMNO jangan ambil tahu masalah dalam parti PAS, UMNO buatlah kerja UMNO dan PAS buatlah kerja PAS,  LAKUM DEENAKUM WALI YADEEN" (Kamu ikutlah jalan kamu dankami ikut jalan kami) dengan cara itu  selesailah masalah ketidak puasan hati masing-masing, 

Perbezaan UMNO dan PAS tersangat jauh berbeza, macam langit dengan bumi walaupun tinggal dalam sebuah negara dan berbahasa tutur yang sama namun ternyata berperangai yang tidak sama dan pembawaan yang sangat berbeza, orang UMNO mengutamakan bangsa dan PAS mengutamakan Islam

Islam dan bangsa sesuatu yang sangat berbeza dan kedua istilah ini tiada langsung berkait di antara satu dengan yang lainnya, Muktamar PAS baru-baru ini menunjukkan terlalu ramai orang bukan muslim hadhir sebab mereka nak tahu apa yang PAS buat selama ini macam sesuatu yang rasi kepada mereka, tambahan lagi dasar PAS sudah lebih terbuka kepada  orang bukan islam dengan membenarkan mereka bertanding dengan menggunakan lambang parti tersebut

Dengan dasar tersebut maka ramai di kalangan pimpinan UMNO merasa susah hati dan menuntut PAS supaya menukar nama parti dan dasar perjuangan parti tersebut, nampaknya UMNO ini menang BODOH, yang mereka sebok ni buat apa ? itu PAS punya pasal, selama ni pun UMNO tak pernahpun nak tolong PAS dari sudut apapun, biarlah orang bukan islam berkawan dengan PAS orang melayu UMNO dah lama dajalkan PAS

SELAMAT JALAN !!!!!!!!!!!!

UMNO HALANG PRINSIP ISLAM

Salam

MUFTI BESAR PERAK ADA NAK KOMEN APA-APA ?

Hadi Awang kata UMNO yang menguasai kerajaaan pusat menghalang kerajaan PR hendak laksanakan Prinsip Islan di negeri Pakatan Rakyat, jika dakwaan ini benar maka UMNO lebih jahat dari Yahudi dan Nasrami, pandangan Pak Karamu jika dakwaan Hadi ini benar maka sesiapa yang masih sokong UMNO maka mereka akan menjadi pengisi neraka yang kekal sekalipun mereka masih belakukan ibadat kepada Allah TUAN MUFTI PERAK ADA NAK CAKAP APA-APA ?

APA YANG TERLINTAS DALAM FIKIRAN PAK kARAMU IALAH "PATUTLAH KERAJAAN PULAU PINANG BERANI HARAMKAN JUDI ! RUPANYA KERAJAAN UMNO PUSAT CUBA NAK HALANG PRINSIP ISLAM DI NEGERI  PAKATAN RAKYAT !  JIKA BENAR  DAKWAAN   INI SESIAPA YANG PANGKAH UMNO TENTULAH HUKUMNYA HARAM !

Ishh ! Macam tak percaya je ! Lebih baik sesiapa bertanyakan Ust Hadi Awang presiden PAS tentang hal ini

MURAH REZEKI DALAM UMNO

Salam

ORANG MELAYU DI KAMPUNG SUKA JUDI, SEBAB ITU MEREKA MASIH BERSAMA UMNO

Nanti dari hari sebelum semalam sehinggalah berakhirnya bola sepak piala dunia nanti Malaysia telah di intai Allah sebagai sebuah negara yang akan menerima bala bencana kerana membenarkan judi bola sepak sebagai salah satu sumber pendapatan negara 

Setiap ahli UMNO yang berketuakan kepada pimpinan UMNO akan bertanggung jawab supaya tidak menghebuhkan judi ini di kalangan masyarakat kampung sebab masyarakat kampung adalah tempat UMNO yang masih meletakkan harapan tinggi untuk menyokong UMNO

Orang kampung di mana juga kampung itu berada di dalam negara Malaysia ini masih tidak peka dengan judi dan mereka begitu peka dengan UMNO, sebab itu jika ada tunjuk perasaan menentang judi  maka orang kampung bersikap dingin malah ada yang berkata "Alah judi yang lain tuuuuu!"

Orang kampung di kalangan orang melayulah yang banyak  dan ramai yang masih menyokong UMNO dan judi sementara bangsa yang lain sudah melarikan diri daripada BN/UMNO. Orang melayu merasakan rezeki mereka akan menjadi mahal jika mereka tidak menyokong UMNO

DAPAT WANG JUDI BUAT KEBAJIKAN

Salam

APABILA KERAJAAN DAPAT HASIL JUDI BOLA NANTI BOLEH LA BUAT BANTU RAKYAT MISKIN MAKAN, BUAT MASJID KAT KAMPUNG KE, SURAU KE, KEBAJIKAN MASYARALAT KE, BAGI UMNO MAKAN KE, SOGOK PILIHANRAYA KE,  SEBAB JUDI YANG ADA LESEN HALAL YANG HARAM HANYA TIDAK ADA LESEN

APABILA SUDAH DAPAT DUIT JUDI RATUSAN JUTA MAKA DUIT TU BUKAN ADA TANDA  HALAL HARAM, ATAU JUDI ITU DAN INI,  APA YANG PENTING IALAH DUIT ! JIKA DUIT TU BAGI TOK MUFTIPUN DEPA BUKANNYA TAHU ! ALAHAI  LIBAS JE !


JUDI BOLA DI BENARKAN

Salam

HEBOH-HEBOH PASAL JUDI BOALA  ADAKAH TAK ADA ? JAWABNYA ADA, TAPI TAK BOLEH UMUM, TEMPUH BERMULANYA BOLA HANYA BEBERAPA JAM SAJA LAGI, PENGUMUMAN JUDI BELOM BUAT ? SEBENARNYA DAH BUAT TAPI TAK BOLEH UMUM, NANTI POLIS BUAT-BUAT LA JALANKAN OPERASI PENCEGAHAN JUDI YEK ?


KUMUTAR DALAM UCAPAN PENANGGUHAN

Salam

Wakil kelab penyokong PAS dan juga bekas calon PAS Johor meminta muslimat banyak bersabar dan terus menumpukan kepada ucapan-ucapan di dalam muktamat tersebut, selain itu dia menegor sikap Perdana Menteri Malaysia yang memperkenalkan 1 Malaysia seolah-olah sebelum ini ada beberapa buah negara Malaysia, walau apapun Muktamat kali ini memperlihatkan begitu  ramai anggota kelab penyokong dari berbilang   bangsa yang menandakan PAS sudah di terima oleh masyarakat Malaysia berbilang kaum, PAS UNTUK SEMUA

SYORLAH YANG BERNAS

Salam

PAS MENOLAK CADANGAN PENUBUHAN MUSLIMAT MUDA ? NI SIAPA PULAK YANG CADANGKAN NIH, MACAM SUARA UMNO JE ! MUSLIMAT TU BUKAN MANUSIA TAPI GELARAN YANG DI BERIKAN KEPADA MUSLIMAT YANG BERIMAN DAN BERJIHAD KE JALAN ALLAH YANG TIDAK KIRA TUA ATAUPUN MUDA

ITU LA YANG PAK KARAMU KATAKAN JIKA KITA BERJUANG DALAM ISLAM MAKA ISTILAH ISLAM KENALAH FAHAM, BAGAIMANA PANDANGAN PENDA'IE PAS ? ALAHAI JANGAN LA NAK BAGI MALU JAMA'AH PAS ! KALAU UMNO FAHAM ISTILAH TU MACAM MANA ? TAK KE DEME SMASH PAS NANTI ?

NI !!! PENDA'IE PAS KENALAH TARBIYAH JAMA'AHNYE ! JANGAN DOK HU HA HU HA KEHULU KEHILIR TETIBA ISTILAH DALAM ISLAMPUN TIDAK FAHAM !

RMK 10 DI TAKUK LAMA !

Salam

RMK KE 10 DI JANGKA DI TAKUK LAMA ? HU HU HU APA TAK TAKUK LAMA NYE KOLO PERBELANJAAN RMK 9 SUDAH HABIS SEBELUM HABIS PENGGAL RMK 9, ATEEE , KOLO BANYAK SANGAT BAGI RASUAH PILIHANRAYA  KECIL ITU LA PADAH NYEEEE !

LEPEH TU BISING PASAL DUIT DAH TAK ADA, PROJEK PULA DI BEKUKAN, SYARIKAT SWASTA PULAK BANYAK YANG GULUNG TIKOOOO ! PEBERHENTIAN KERJA BERSEPAH, LEPAS TU PENYANGAK PULA TUMBUH MACAM CENDAWAN TUMBUH, TANGGUNGKAN LA YOB OIII !

ATEEE ! BILE NEGARA NAK BANKRUP ? DAH LA DUIT TAK ADA , BANGUNAN PARLIMEN BARU NAK BUAT JUGEEE ! MAKAN LA KOME DENGAN BANGUNAN PARLIMEN BARU TU NANTI YEEE ! KOKAK YOB KOKAK, JANGAN TAK KOKAK !

GELARAN DATO' DI TARIK BALIK

Salam

GELARAN DATO' KEPADA BEKAS MENTERI KESIHATAN CHUA JUI MENG DI TARIK BALIK SEMATA-MATA KERANA DIA MENYERTAI PARTI PKR,  DIA HANYA MENUNGGU SURAT RASMI DARI ISTANA JOHOR DAN IA AKAN DI PULANGKAN


PAS LEBIH AKTIF SELEPAS MUKTAMAR

Salam

PAS DI JANGKA LEBIH AKTIF SELEPAS MUKTAMAR DI PUTIK KELANTAN, PERKEMBANGAN TERBAIK DENGAN RAMAINYA KAUM CINA DAN INDIA MENGIKUTI MUKTAMAT TERSEBUT MENANDAKAN PAS LEBIH TERBUKA DAN AKTIF

KEHADIRAN KELAB PENYOKONG PAS DI PUTUK KELANTAN MEMBUKTIKAN SEMUA DAKWAAN INI BAHKAN MEREKA SANGGUP DATANG DENGAN WANG POKET SENDIRI DAN MEREKA TAHU INILAH PERJUANGAN TANPA SUBSIDI DAN RASUAH

LIHATLAH KETERBUKAAN PAS

Salam

KUMUTAR a/p RAMAN CALON DUN PAS TIRAM JOHOR HADHIR SAMA KE MAJLIS PEMBUKAAN MUKTAMAR PAS DI DEWAN PUTIK KOTA BHARU KELANTAN, TIDAK SEDIKITPUN DIA MERASA JANGGAL HADHIR DUDUK BERSAMA-SAMA MUSLIMAT PAS DI MUKTAMAR PAS TERSEBUT, WALAUPUN BELIAU BUKA BERAGAMA ISLAM TAPI ITULAH KETERBUKAAN PAS UNTUK SEMUA

NIK AZIZ KENA TEKAN ?

Salam

NIK AZIZ KATA SELAGI UMNO TEKAN DIA, DIA TAKKAN BERHENTI ! TU LA UMNO SUKA SANGAT TEKAN ORANG TUA TU, HANGPA INGAT ORANG TUA TU TAK ADA MEMAKAI KE ? LEPAS TU MELALAK NAK BERSATU ? SORIIIIIIII  LA !

MUKTAMAR PAS DAN BLOGGER

Salam

DI HARAPKAN PAS KALI INI DAPAT MENGELUARKAN PASS UNTUK BLOGGER PR DAN PAS BAGI MENGIKUTI MUKTAMARNYA SEDIKIT MASA LAGI, JANGAN MACAM MUKTAMAR YANG LEPAS YANG MANA BLOGGER TIDAK DI LAYAN LANGSUNG, SUDAHLAH TIDAK DI LAYAN MALAH BAHASA PULA KESAT, BEGINIKAH KELAKUAN ORANG YANG BERJUANG DALAM ISLAM ?

BLOGGER PAS CUKUP BANYAK MENYUMBANGKAN KERJA PENERANGAN TANPA MEMINTA UPAH MALAH DARI POKET KAMI YANG MARHAEN INILAH YANG BANYAK MENYUMBANG PERJUANGAN PAS DAN JUGA UNTUK MENANGKIS FITNAH DARIPADA BN/UMNO TERHADAP PARTI TERSEBUT NAMUN JASA BLOGGER PAS  TIDAK PERNAH DI HARGAI LANGSUNG OLEH SESETENGAH PIMPINAN PAS PUSAT, ADA SAJA ALASAN YANG DI KEMUKAKAN UNTUK MENIDAKAN KHIDMAT BLOGGER PAS TERHADAP PARTI ITU

INGAT ! BLOGGER PAS LEBIH BANYAK MENYUMBANG IDEA DARI PENCERAMAH PAS SENDIRI YANG GAGAL MEMBENTUK AHLINYA SETELAH AHLI PARTI ITU BERTAMBAH DARI MASA KESATU MASA

TAMPARAN HEBAT DARI SARAWAK

Salam

TAMPARAN HEBAT DARI SARAWAK KERANA TIDAK BENARKAN JUDI DI NEGERI TERSEBUT, ALAH KATAKAN BELUM LULUS, TAPI HARAMKAN YANG BELUM LULUS ? BERLAKON PULA BN NIH !

MP BERGADUH KAP PARLIMEN

Salam

APA DAH JADI DENGAN YANG BERHORMAT-YANG BERHORMAT KAT PARLIMEN ? SEMUA DAH BESAR KEPALA ? CARI LA PUNCANYA, KALIAN SEMUA YANG BERHORMAT WAKIL KEPADA RAKYAT MASING-MASING, TU LA KALAU DAH DENGAR NEGARA NAK BENGKRUB SEMUANYA JADI SUSAH, CARI APA PUNCA MEREKA BERGADUH ! BAWALAH KE DALAM DEWAN BINCANG

ARAB JADI DURI DALAM DAGING

Salam

Selagi fahaman sekular tetap berada di dalam hati manusia maka selagi itulah Israil tidak dapat di atasi, dan selagi perjuangan bentuk Salahuddin Al Ayubbi tidak di jadikan contoh maka selagi itulah  Islam tidak akan mencapai kemenangan, masalahnya ialah rakyar terpaksa terkorban terlebih dahulu maka barulah mata umat islan terbuka , demikian cerita dari sebalik peristiwa berdarah serangan tentera Israil terhadap misi kemanusiaan ka bumi Palastin baru-baru ini

Fahaman islam terbenam setelah tamatkan sistem berkhalifah kepada ketua pemerintah di zaman khulafa ar rashidden, dosa umat islam yang menamatkan gelaran cara berkhalifah bagi memerintah negara sudah mula di tunjukkan oleh Allah sebagai satu balasan daripada Tuhan kepada umat islam kerana membelakangkan gelaran yang di perkenalkan oleh Allah dan rasulNya kepada umat islam, dan hari ini segala musibah akan berterusan daripada Allah kepada umat islam sekalipun dari peristiwa berdarah di Israil itu di katakan sebagai satu hikmah daripada Tuhan

Terbongkarnya cerita khianat Turky membantu Israi yang mengintif gerakan keselamatan Iran menjadi pengajaran kepada Turky yang terpaksa membayar musibah yang mahal dengan pembunuhan rakyatnya oleh tentera Israik, Turky yang menamatkan fahaman islam yang di perkenalkan oleh kerajaan islam Othmaniyah yang menggantikan fahaman sekular secara tegar mula mendapat balasan daripada Allah dan di harapkan mereka insaf dengan peristiwa pembunuhan rakyatnya oleh Israil sebagai satu cara menukar sistem sekular kepada islam

Rakyat Turky dan Mesir wajib bangun menentang kejahatan sekular arab dengan menjatuhkan sisten tersebut daripada bumi mereka demikian jugalah dengan kerajaan negara arab yang lainnya sekalipun di Arab Saudi sendiri, perjuangan ala Salahuddin al Ayyubi mesti di tegakkan segera jika umat islam mahu melihat kemenangan umat islam


BERSATU KITA BERSATUUUU !

Salam

Nak bersatuuuuu ! Boleh ! tapi UMNO kenalah masuk PEH ! Jika masih dengan semangat kebangsaan dan 1 Malaysia payah sikit ! Kalau 1 islam amcam ? Ala mudah je ! tukarlah dasar ! Dah lama cakap dah tapi degil !

MALAYSIA JANGAN UNDANG BALA ....

Salam

Apabila para Salafus soleh r.a di timpa bala, maka mereka berkata "Ini mesti di sebabkan aku telah melakukan dosa terhadap Allah s.w.t , aku telah mengabaikan hak Allah, Aku telah meninggalkan perintah Allah, boleh jadi Aku telah menzalimi seseorang dari kalangan manusia,, mengabaikan kefardhuan yang telah di fardhukan oleh Allah, boleh jadi aku telah melanggar perkara-perkara yang telah di harankan oleh Allah

Demikianlah apabila para salafus soleh r.a berpandangan apabila mereka di timpakan oleh Allah bala, lalu mereka berdo'a "   ربنا ظلمنا اتفسنا وأن لم تغفر لنل و ترحمنا لنكو نن من الخسرين   (Wahai Tuhan kami sesungguhnya kami telah menzalimi diri kami, dan sekiranya Engkau tidak mengampunkan kami dan tidak mengasihani kami nescaya kami akan menjadi orang-orang yang rugi) Al A'araf 23

Dan Allah berfirman lagi "  ما أصا بك من حسنة  فمن الله وما أصبك من سيئة فمن نفسك  (Apa yang menimpa engkau dari kebaikan maka datangnya adalah daripada Allah, dan apa yang menimpa engkau dari kejahatan, maka iru adalah kerana (kejahilan( kamu sendiri)   An Nisa 79

Di negara ini apa yang kita takutkan ialah apabila para pemimpin terlalu banyak membuat maksiat dengan berbagai-bagai perkara yang di larang oleh agama  di lakukan tanpa merujuk kepada Al quran maka ada kemungkinnan besar negara ini akan menerima 'azab daripada Allah s.w.t, dan bunga-bunga keazaban tersebut sudahpun bermula dengan ekonomi yang telah mula menghimpit rakyat di negara ini

PEMUDA GERAKAN bersama menentang judi, habislah BN kali ni

MESIR BERTANGGUNGJAWAB

Salam

Pembunuhan anggota misi bantuan makanan dan ubatan yang terbunuh di tangan tentera Yahudi Mesir perlu di pulau dan di persalahkan kerana sebab Mesir tidak memberikan laluan misi itu daripada melalui negaranya maka bantuan terpaksa di salurkan melalui laut, sekarang Mesir sudah menjadi pembunuh dan bersubahat dengan Yahudi

Ust Hadi Awang Cadangkan .....

Salam

Presiden PAS Dato' Haji Hadi Awang mencadangkan supaya di tubuhkan tentera pengawal misi bantuan ke Gaza dari kalangan tentera dari negara-negara OIC, cadangan yang baik ini tentunya untuk menyelamatkan misi bantuan kemanusiaan  untuk rakyat Palastin, mungkin  apabila ujud kumpulan tentera ini mestilah di dalam pengatahuan PBB

Rasanya kewujudan tentera ini mungkin tidak dapat di terima oleh PBB sebab PBB sendiri di bawah ketiak Yahudi, walau apapun jika ia menjadi kenyataan maka barulah bertemu buku dengan ruas

TIADA YANG SANGGUP LAWAN ISRAIL

Salam

Memang tiada yang sanggup lawan dengan Israil termasuklah negara Amerika Syarikat,demikian juga   PBB  yang  sudah berada di bawah pengaruh kuasa Yahudi demikian juga dengan OIC, Amerika memang boleh lawan Israil akan tetapi Amerika tidak sanggup buat sebab kuasa politik Amerika di bawah ketiak Yahudi ertinya Yahudilah yang memenangkan apa juga parti yang memerintah di Amerika

Sementara negara-negara Arab yang mengelilingi negara Israil semuanya sudah berada pula di bawah ketiak Amerika, andainya Irak tidak jatuh dan di tawan oleh Amerika maka belum tentu Israil seganas yang ada sekarang, bagaimana dengan Iran ? Iran hanya sayang dengan Lebenon tapi dia tidak peduli dengan Palastin sebab dulu dia syurkan   Palastin jangan berpecah tapi Fatah tak peduli jadi sekarang dia terus tidak peduli


HARUSSANI DAH JADI BAIK ?

Salam

SEJAK BILA HARUSSANI TAHU MEMBEZAKAN YANG BAIK DAN YANG JAHAT ?

Dulu dia bersekongkol dengan BN/UMNO semasa BN/UMNO merampas kerajaan PR di Negeri Perak, macam-macam dia kata, sekarang dia kata pula judi membawa bala ! Seolah-olah dia menentang Najib yang luluskan  lesen judi, adakah dia  bercakap bagi pehak Zahid anak Hamidi ? Bukankah di antara Zahid, Najib dan Harussani sama saja ?

Jika Harussani kata bahawa judi membawa bala, mengapa Harussani tidak minta pada Perdana Menteri supaya  haramkan judi secara terbuka ! atau minta pada Sultan haramkan judi sebagaimana kerajaan DAP P. Pinang yang telah haramkan  judi ? Dan mengapa Harussani tidak minta  Menteri Besar Perak supaya haramkan Judi ? sebagai mana LIM GUAN ENG buat ?

PAK KARAMU NAK TANYA MUFTI MANA LEBIH BAIK DI ANTARA MB PERAK  ZAMBRY DENGAN KM PULAU PINANG GUAN ENG DARI SUDUT PANDANGAN AGAMA ? Pak Karamu nampak sudah sampai masanya Harussani  baca diri dulu sebelum selar orang lain

Ingatkah lagi apa kenyataan kamu dulu semasa rampasan BN/UMNO di negeri Perak, semuanya baik kan ? DAP tak baik  Kan ? sekarang mana lebih baik di antara melayu UMNO di Perak  dan DAP dari segi hukum agama!!!!!!!!!!!! Sekarang Allah nak bagi tahu bahawa apa yang kamu buat cara sekongkol dulu hari ini Allah telah tunjukkan dan rakyat semua kena buka mata

GALAKAN BERMAIN JUDI

Salam

APABILA PERDANA MENTERI LULUSKAN JUDI BOLA MAKA BERJUDILAH RAKYAT MALAYSIA, TETIBA NEGERI PAKATAN RAKYAT HARAMKAN JUDI BOLA, MAKA FRUST MENONGGINGLAH KAKI JUDI, TETIBA VICENT TAN DAPAT ILHAM BARU, DIA MINTA NEGERI PAKATAN RAKYAT HALALKAN JUDI BOLA

DI ANTARA LULUSKAN JUDI BOLA DAN MINTA HALALKAN  JUDI BOLA, MEREKA NI SATU KETURUNAN KE ?

NANTI KALO GUA DAPAT UNTUNG BANYAK GUA KASI WANG JUTA-JUTA , KASI  BAGI GAJI NAIK ATAU BAYAR GAJI ITU KRLAJAAN PUNYA KAKI DAN KELAJAAN PUNYA TANGAN MAAAA !

AI SEEH !  MUFTI ITU NEGELI PAKATAN LAYAT PUN TIAM-TIAM TALAH CAKAP APA-APA ITU DAP SANA PENANG MANYAK GILA PUNYA CINA, APA LIA OLANG MANYAK PANDAI LALI MOFTI KA !

KAMPUNG BARU KAMPUNG MEKAYU ?

Salam

KAMPUNG BARU KAMPUNG MELAYU SELUAS 223 EKAR MUNGKIN JADI KAMPUNG MALAYSIA

Cadangan untuk membangunkan kampung baru mungkin akan terlaksana sekiranya kampung itu di tukar namanya kepada kampung Malaysia dengan memberikan kota kepada bukan bumiputra sebanyak 40%, cadangan ini mungkin datang dari ahli koprat UMNO, demikian pandangan ramai tentang pembangunan kampung baru tersebut

Kampung baru yang berlokasi di tengah-tengah Kuala Lumpur  mungkin di bangunkan dengan bangunan canggih sesuai dengan tempatnya di tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur namun apabila ia di bangunkan kelak mampukah orang melayu mengekalkan nama kampung melayu tersebut ? Rata-rata penduduk di situ tidak yakin nama kampung baru kampung melayu dapat di pertahankan

Perdana menteri Malaysia sudah memberikan isyarat awal bahawa kampung baru kampung melayu akan menjadi kampung Malaysia dengan memperkenalkan 1 Malaysia, kemudian kita pula dengar 40%  pembangunan kampung baru akan di peruntukkan kepada bukan melayu ertinya melayu sudah jadi Malaysia, ini semua kerja siapa ? Samalah  dengan negara ini yang pada awalnya bernama tanah melayu kemudian di tukar sebagai negara Malaysia

Kedaulatan melayu sudah tidak ada, yang ada hanyalah kedaulatan Malaysia, kedaulatan ini di harapkan melahirkan  ramai melayu yang menjadi jutawan segera, iaitu jutawan lanun yang  membaham keuntungan dengan cara menggadai maruah orang melayu di situ

Apabila kampung baru di bangunkan tentunya projek di situ akan menelan berbillion RM dan satu pintu kedai mungkin mencecah juta RM, siapa di kalangan orang melayu yang sanggup beli ? Jika adapun yang mampu membeli di kalangan orang melayu adalah orang UMNO kerana orang UMNO ramai yang kaya raya, itupun tidak mengapa lagi,  namun bagaimana kampung melayu yang menjadi kampung malaysia ?

UMNO PULA NAK BUAT TUNJUK PERASAAN ANTI ISRAIL

Salam

UMNO PULA AKAN MENGANJURKAN TUNJUK PERASAAN DI PUTRA JAYA, BUAT LA SEMENTARA BELUM BASI

BERITA DARI KEDAH

Salam

UMNO negeri Kedah semakin hancur berikutan peruntukan kerajaan persekutuan tidak menepati hajat, UMNO berebut kerana wang, hidup dan matinya kerana wang ! Di jangka UMNO Kedah akan berpecah dua, demikian berita dari Jitra

TUNJUK PERASAAN ......

Salam

Tunjuk perasaan dan buat bantahan, maka memekiklah orang yang menunjuk perasaan tersebut, tunggu, tunggu tidak juga nampak perasaan yang lahir dari setiap orang yang menunjuk perasaan tersebut, tiba-tiba nampaklah mereka bawa nota bantahan, kemudian merekapun tunjukkan pada kedutaan Amerika, kemudian bakar bendera, kemudian ada suara APCO UMNO,TALIBARUT, HANNCUR ISRAIL, HANCUR UMNO, awat hangpa tak pergi ke bangunan UMNO buat tunjuk Perasaan ?

DI ANTARA RIBU-RIBU TERDAPAT LIM KIT SIANG

Salam

Alah ingatkan pertubuhan Ar Rahman atau PERKIM rupa-rupanya anggota DAP dan LIM KIT SIANG ! yang ikut sama berjalan  dan tunjuk perasaan anti Israil


Dalam al quran Allah berfirman yang bermaksud "JIKA UMAT YANG BERNAMA ISLAM TIDAK MAHU KEPADA ISLAM ATAU MEMBANTU SESAMA ISLAM MAKA TUNGGULAH ALLAH AKAN GANTIKAN KAUM LAIN UNTUK MENGGANTIKAN KAMU"

Orang islam kenalah membantu islam, akan tetapi janganlah bantu orang-orang yang berjuang atas dasar bangsa nanti masuk neraka, lagipun buang masa

MEREKA PULANG !

Salam

DARI ISRAIL KE AMMAN, DARI AMMAN KE ISTAMBUL, DARI ISTAMBUL KE KUALA LUMPUR, DARI KUALA LUMPUR KE PUTRA JAYA SEBAB ADA MENTERI NAK TAHU CERITA, LEPAS TU BUAT LA PRESS CONFRENCE, DALAM PRESS CONFRENCE DEPA KAKA BARANG YANG DI BAWA HABIS ISRAIL AMBIL DEPA MAKAN DAN DEPA AMBIL UBAT-UBATAN

NEGARA DI SEKELILING PALASTIN SEPATUTNYA BANTU PALASTIN TAPI MEREKA TAK MAU BANTU PALASTIN SEBAB HATI BUDI ORANG ARAB SUDAH JADI PERANGAI ISRAIL, NANTI APABILA TURUN NABI ISA DAN MUNCUL IMAM MAHDI MAKA TENTERA ISLAM INI PERLU MEMERANGI  BANGSA ARAB DULU BUAT MACAM SALAHUDDIN AL AYUUUBI


Perkasa, UMNO dan PR

Salam

Apabila PR,UMNO dan PERKASA buat tunjuk perasaan berasingan maka Israil tengo rakyat Malaysia tidak bersatu maka ketawa besarlah dia, tapi Israil lebih gerun tengok PR  buat tunjuk perasaan sebab ramai ! tapi bila UMNO dan PERKASA  buat tunjuk perasaan maka Israil senyum sebab tidak ramai, Israil kata tu kawan kita tu

Imej tunjuk perasaan di negara ini mencerminkan rakyat di negara ini berpecah walaupun mereka membenci  musuh yang sama, itu menunjukkan bahawa rakyat di negara ini ada yang keras kepala, suasana ini memudahkan lagi Israil atau agennya menghasut supaya rakyat terus berpecah belah

MASJID NEGARA TAK SAMPAI 200 ORANG

Salam

Alahai rupa-rupanya di masjid negara ada tunjuk perasaan anjuran UMNO, tunjuk perasaan tersebut di adakan selepas solat juma'at hu, hu, hu, hu " JAHANAM ISRAIL !!! HANCUR ISRAIL !!!  SELAMATKAN RAKYAT PALASTIN !!! LEPAS TU SEKIAN LA ADANYA JOM BALIK !

PR KATA UMNO JAHAT, UMNO KATA PR JAHAT

UMNO TERNYATA SUDAH JAHAT SEBAB DIA DAH LAMA MEMERINTAH DAN BUAT BANYAK SILAP KEMUDIAN DIA TUTUP LUBANG JAHAT DENGAN KUASA

SEPATUTNYA PR KENA IKUT JAHAT SEBAGAIMANA UMNO BUAT JAHAT, APABILA PR KELIHTAN JAHAT MAKA UMNO TENTU BOLEH JADI BAIK,, APABILA UMNO JADI BAIK MEREKA TENTU TIDAK BOLEH MENANG PILIHANRAYA 13  NANTI

JIKA NAK JADI JAHAT KENA IKUT MACAM ISRAIL  LEPAS TU UMNO TIADA PILIHAN MEREKA TERPAKSA IKUT CAKAP PR SEBAB UMNO TAKUT DENGAN ORANG JAHAT

TAKDIR DI PAGI JUMA'AT

Salam

SEGALA SESUATU DATANG DARI ALLAH, KITA BERIKHTIAR KERANA KITA ADA AKAL, DI HARAFKAN IKHTIAR ITU DAPAT MELIHAT DI MANA KESILAPAN KITA SEHINGGA DITAKDIRKAN ALLAH MUSUH KITA MENGINAYA KITA

KITA TIDAK BOLEH MELAWAN TAKDIR, JIKA TAKDIR ITU MENYEBELAHI ISRAIL UNTUK BERJAYA MAKA ELOKLAH KITA IKUT MACAM MANA ISRAIL BUAT SUPAYA TAKDIR ITU MENYEBELAHI KITA PULA ATAU KITA SAMA-SAMA  BUAT JAHAT MACAM ISRAIL, BIAR TAKDIR LAWAN TAKDIR, WALAU APAPUN ITU SEMUA ADALAH TAKDIR

TUNJUK PERASAAN ANTI ISRAIL

Salam

BESOK AKAN DI ADAKAN TUNJUK PERASAAN ANTI ISRAIL DI HADAPAN KEDUTAAN AMERIKA, DI ANTARA YANG HADHIR IALAH USTAZ HADI AWANG, ANUAR IBRAHIM DAN LIM KIT SIANG, NAMPAKNYA SEMUA PUCUK PIMPINAN PAKATAN RAKYAT BERSATU, SEMENTARA ITU POLIS MELARANG ORANG RAMAI HADHIR DI PERHIMPUNAN TERSEBUT, KITA TENGOK APA YANG AKAN TERJADI NANTI

TUNGGU PAK KARAMU JEMPUT !

Salam

TUNGGU PAK KARAMU JEMPUT 12 SUKARELAWAN YANG TELAH DI BEBASKAN OLEH KERAJAAN ISRAIL, PAK KARAMU ADA BOT TANGKAP IKAN, ZAID ANAK HAMIDI KATA KERAJAAN TAK BOLEH HANTAR CHALEE SEBAB KOSNYA TINGGI, IKHTIAR LAIN TAK DE KE ?

ITULAH NASIB ORANG YANG BERJIHAD YANG MEMBANTU  SAUDARANYA YANG SEDANG KELAPAARAN DAN DALAM ANCAMAN, JUMPA MP ISRAIL BANYAK DUIT ! HAMPEHHHH !

BELI PENGUNDI DENGAN CARA RASUAH BANYAK PULA DUIT ! CILAKAK !

Do'akan Khairy dapat jadi Mentoghi !

Salam

Den do'akan ekao dapek jadi montoghi mudo july ni ! Ekao jangan takut la ! Tapi kolo dapek nanti jumpo den tau ? Den ghaso ekao dapek bulan july ni ! Bilo ekao dapek nanti, pemudo berkerum la kat ekao, Alah UMNO ni den faham bona perangai eh !

Jangan lupo belanjo de yooooo !

BILA MANUSIA LUPA AMARAN ALLAH

Salam

Apabila manusia lupa kepada amaran Allah maka kehidupan manusia sentiasa akan terancam, terang dan jelas Allah jadikan kepada manusia dua musuh ketat mereka yang berbeza pysicalnya, iaitu musuh yang ghaib dan musuh yang nyata, musuh yang nyata ialah Yahudi dan Nasrani sementara musuh yang ghaib ialah syaitan dari kalangan Jin

Allah jadikan musuh ini dengan mengingatkan manusia supaya jangan jadikan mereka sebagai kawan rapat akan tetapi manusia lalai dan tidak mengindahkan larangan Allah sehinggalah manusia menjadikan dua golongan ini sebagai kawan rapat dan tempat mengadu selain daripada Allah, akibatnya mereka di musnahkan oleh musuh mereka sendiri


SOS SABAH UNTUK KHAIRY

Salam

Jauhnya untuk mendapatkan bantuan supaya Khairy Jamaluddin di pertimbangkan jadi menteri atau timbalan menteri ! Yang kat Kelantan kata tak pa ! tapi buat masa akan datang berilah pertimbangan kepada pemuda ertinya sekarang tak pa lah sebab pemuda hanya bekerja untuk parti menjadi keutamaan

Akan datang ? Ishh ! Lambatnya ! nanti tentu orang lain pula yang dapat, maka melepas pulalah Khairy, Pak Lah ada nak komen apa-apa ? Tak hantar SOS ke ?

TEBATAN BANJIR RM 1.5 JUTA ?

Salam

Mana tidak muflis negara jika hanya gali 3 lubang bernilai RM 1.5 juta di Kuala Nerus Seberang Takir untuk tebatan banjir, suatu harga yang tidak munasabah, tu pastinya wang rakyat, tu mungkin la ada apa-apa tu SPRM kenalah tinjau-tinjau sikit, zaman kemerosotan ni sepatutnya berjimatlah sikit

LANTIKLAH DULU KEMUDIAN PECAT.....

Salam

Tidak mengapa ! lantiklah dulu ! Kemudian apabila balik dari luar negara barulah semak mana yang tidak berpotensi bolehlah pecat pula, kemudian susunlah semula, kepada yang ( ? ) ini sabar  banyak-banyak mungkin ada tempat lagi, sabar ! sabar !

ADAKAH BENAR CAKAP INI ? hu hu hu

Salam

Riiiing ! riiing !

N :
Saya bukan apa ! sabarlah, saya terpaksa bagi mereka ! jika tidak habis la kita !
 ?:
Tak apa Dato, tak apa Dato, saya biasa saja, Dato don't worry ! hi hi hi
N:
Sabarlah ! Sabarlah ! Ini penting ! lagipun you muda lagi !
 ?:
Tak apa Dato, Tak apa dato' saya faham !
 N:
Ok ! take care !
?:
Ok,ok,ok

TST saja lah !

JANGAN BUAT TAHI JIKA SERTAI PAS

Salam

Jika ADUN Kuala Nerang berminat menyertai PAS jangan  buat tahi pada parti tersebut, berita yang masih suam-suam  selepas sejuk ini akan menjadi panas sedikit masa lagi jika ADUN UMNO ini rasmi menyertai PAS, sekarang adalah masa untuk mana-mana ADUN menyertai Pakatan Rakyat sebelum terlambat

Di Kedah negeri yang di perintah oleh PAS yang di katakan oleh banyak pehak sebagai sebuah negeri yang akan di rampas oleh UMNO sebagaimana di Perak ternyata meleset setelah  tendang terajang politik UMNO tidak menjadi dan yang terbaru pengakuan  bekas perdana menteri sendiri menyatakan adalah sukar UMNO hendak bertapak semula di Kedah waktu yang terdekat ini

KHAIRY PERLU LETAK JAWATAN SEBAGAI KETUA PEMUDA UMNO

Salam

Sekurang-kurangnya ketua pemuda UMNO Malaysia ni kenalah beri senator, tapi senatorpun tidak layak ! Apalah malangnya nasib budak nogoghi ni, langsung tidak lekat, mungkin dia ni jahat kot, kesian diaaaa ! Nampaknya seorang saja melayau yang lain 1 Malaysia ! Apa kata ahli UMNO ?

ISRAIL BASTARD ?

Salam

MENGAPA MARAHKAN ISRAIL ? MENGAPA TIDAK MARAHKAN ALLAH ? BUKANKAH LEBIH BAIK UMAT ISLAM BASTARDKAN DIRI SENDIRI ?

Allah sudah larang jangan berkawan baik dengan Israil tapi kamu kawan juga ! Siapa yang bastard ? Rasullullah sudah bagi ingatan jangan kamu jadikan Yahudi itu sebagai teman rapat kerana  jika kamu berkawan rapat dengannya maka kamu akan mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram, tetapi kamu tidak ikut, Siapa yang bastard ?

Sebenarnya umat islam yang tidak pedulikan larangan Allah dan Rasulnya yang bastard, umat islamlah yang salah ! umat islamlah yang dayus terutama bangsa arab yang tidak memperdulikan larangan Allah dan rasulNya, sehingga ke hari ini umat arab menebal dengan semangat bangsanya terutama arab saudi, Mesir, Jordan, Turky, Lebenon  dan boleh di katakan semua negara bangsa arab

Kita umat islam hanya menghormati bangsa arab ini hanyalah 2 perkara iaitu kerana nabi Muhammad s.a.w itu berbangsa arab dan al quran itu berbahasa arab yang lain hampass Dan boleh di katakan semua negara arab dan sekutunya tunduk sujud kepada Israil


 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.