Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MELAYU PERKASA TAKUT CINA MCA

بسم الله الرحمن الرحيم

Kononnya PERKASA Sanggup Mati Pertahan Utusan

PERKASA hari ini meminta semua orang Melayu supaya bersatu dan tampil mempertahankan akhbar harian nasional Utusan Malaysia daripada asakan pembangkang.

"(Jangan) fitnah dan menghina Utusan dan orang Melayu, PERKASA akan berada di situ. Ini amaran kepada semua... langkah mayat kami dulu,” jerit seorang penunjuk perasaan itu.

Beliau dan kira-kira 80 ahli PERKASA (termasuk polis) berkumpul di ibu pejabat Utusan Malaysia di Cheras, dekat Kuala Lumpur bagi mempertahankan akhbar itu yang dibidas pelbagai pihak kerana mencetuskan ketegangan kaum di negara ini.

Selepas berhimpun kira-kira 15 minit, kumpulan itu disertai oleh kira-kira 70 ahli Umno yang bergabung bagi meluahkan sokongan mereka kepada akhbar milik parti itu.

Mereka turut membawa poster dan kain rentang yang tertera bahawa PERKASA sedia berjihad mempertahankan maruah agama, bangsa, tanah air dan Utusan sehingga titisan darah terakhir. - Mkini

Sementara itu

PERKASA sebenarnya adalah sebuah pertubuhan melayu yang takut kepada cina MCA kerana tiada apa-apa tindakan pun yang dilakukan apabila sebelum ini timbalan ketua MCA Loh Seng Kok menggesa rakyat Malaysia supaya memulaukan akhbar Utusan Malaysia kerana mecadangkan gerakan '1Melayu, 1Bumi'. Loh juga Dalam kenyataan medianya dalam bahasa Mandarin berkata semua rakyat Malaysia yang berfikiran waras perlu memulaukan alhbar berkenaan agar mempercepatkan lagi kejatuhan Utusan Malaysia yang kini terus menjunam.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.