Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGUNDANG BAU UMNO DALAM PAS


 
 
http://buletinonline.net/images/stories/berita48/u%20mohd%20nor%20har%20iguru%20pasti.jpgKUALA TERENGGANU - Pemuda Umno diajak bersama-sama PAS sekiranya mereka benar-benar tidak bersetuju dengan kenaikkan harga barang-barang keperluan yang berlaku pada masakini.

Sebaliknya, mereka hanyalah bersandiwara dan berpura-pura, sekiranya terus menjadi ahli Umno, sedang pada masa yang sama, menentang tindakan yang diputuskan oleh pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Itu semua sandiwara Umno nak beritahu rakyat (supaya) pertahankan Umno, kalau pemuda Umno dan orang-orang Umno memang jujur marah kepada kenaikkan (harga) minyak, gulang dan barang-barang,

"mereka mesti meninggalkan Umno (dan) masuk PAS,"tegas Ketua Dewan Pemuda Pemuda PAS Terengganu Ustaz Mohd Nor Hamzah ketika merasmikan Sambutan Hari Guru PASTI negeri Terengganu, di Markaz tarbiyah PAS Kuala Ibai, disini Jumaat 19 Mei.

Menurutnya, sekiranya Pemuda Umno mahu menyelesaikan masalah kenaikkan harga barangan tersebut, mereka perlu mengundi PAS dalam pilihanraya umum ke-13 akan datang.

"Nak menyelesaikan masalah ini, mari (bila tiba) pilihanraya (umum ke-13) pangkah PAS, Umno jatuh (kalah), boleh selesai,

"tak boleh main berlakun (kata) tidak setuju, tidak setuju, (sedang) 'bos' (ketua) dia kata setuju, dia kata tak setuju,"jelasnya ketika mengulas kenyataan, kononnya pemuda Umno turut menentang kenaikkan harga barangan.

Dalam perkembangan lain, beliau yang telah menerima pencalonan dan layak untuk bertanding merebut jawatan Timbalan dan Naib Ketua Pemuda PAS Pusat, mengumumkan akan menarik diri.

Menurutnya, keputusan tersebut diambil bagi memberikan tumpuan bersama-sama pemuda PAS dan Badan Perhubungan PAS Terengganu dalam usaha merealisasikan cita-cita 'PAS Ganti Umno' dalam pilihanraya akan datang.

Ustaz Mohd Nor turut mengumumkan, Timbalan Pengarah PAS Terengganu, Ustaz Sulaiman Sulong secara rasminya akan menggantikan Ustaz Mohd Soud Said sebagai Pengarah PASTI negeri Terengganu.

Katanya, Ustaz Soud berundur dari menerajui oraganisasi pra-sekolah PAS, PASTI Terengganu bagi menumpukan kerja-kerja parti, yng sangat banyak.

1 orang berkata:

tungkaran hati.blogspot said...

Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.