Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DEI !!! TAMBI POOOORAH !!!!



Suara Didik Umno Mula Bersuara

Posted on Friday, July 15 @ 01:01:54 PDT by paktam

Dewan Pemuda PAS Pusat (Malaysia) kesal suara sumbang ahli akademik yang umphttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxeIiLQTrfl-bD_-OGIOdJJpdQxmuet3g9sxps1gt5zfrGk9Q3gdUN9qqCjE20VHshVnDG2YAlpXgKW_r72pHNfzHVZPMCTT63US7fKTc-O-3Q5FGexHrbE1Pzs8cOs1HRj17NRQ4VzYl-/s350/YBhg.Prof.Dr.Sivamurugan+Pandian.bmpama keldai Umno dan alat kepada kuasa kezaliman mulai wujud sepertimana kenyataan Profesor Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Madya Dr. P.Sivamurugan yang mencadangkan agar mempertimbangkan tindakan melucutkan kerakyatan mana-mana individu atau pihak yang cuba mencetuskan revolusi dengan memburuk-burukkan negara ini bukan berdasarkan realiti tetapi lebih kepada emosi atau suara Umno semata-mata. 


Sepatutnya ahli akademik berhujah berdasarkan ilmu dan fakta yang bukannya kepada laporan media arus perdana semata-mata yang jelas berat sebelah bagi menafikan impak sebenar kebangkitan rakyat pada himpunan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) yang telah berlaku pada 9 Julai yang lalu. 

Bagi kami definasi revolusi adalah keterlaluan bagi perkara yang tersirat di dalam himpunan tersebut dan terlalu jauh perkara yang dimaksudkan. Sepatutnya definasi dan memahami maksud demonstrasi sebenarnya jelas dan berlaku pada himpunan 9 Julai tersebut dalan konteks perlakuan himpunan yang dirancangkan.
Bagi kami Dr Sivamurugan dan Dekan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Datuk Dr. Ramlah Adam terlalu dangkal politik dan tidak faham Perlembagaan Negara yang cukup luas taksirannya bentuk demokrasi dalam negara kita. 

Kami ingin mencadangkan dalam bentuk ilmiah untuk bersemuka dengan para ahli akademik dan mencabar berdebat isu Perlembagaan dan Undang-Undang Negara bagi memastikan hujah dan pandangan mereka telah lari dan membentuk satu permahaman songsang erti demokrasi dalam negara kita. 

Naib Ketua
Dewan Pemuda PAS Malaysia.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.