Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUSLIMAT PAS AKAN SERANG BUKIT PAYUNG


  
MARANG - PAS mensasarkan untuk menawan kembali negeri Terengganu dalam pilihanraya akan datang yang dijangkakan diadakan seawal-awalnya pada akhir tahun ini.

Sehubungan dengan itu Dewan Muslimat DUN Bukit Payong ( PEMAYUNG) telah mengadakan Program Himpunan Muslimat semalam sebagai persediaan awal bagi menggerakkan tenaga muslimat di DUN Bukit Payong.

Program itu telah dirasmikan oleh setiausaha PAS Kawasan Marang Encik Hassan Jusoh yang menggantikan ADUN Batu Burok Dr.Syed Azman Syed Ahmad Nawawi.

Dalam ucapan perasmiannya Encik Hassan memuji program yang disifatkannya sebagai pro aktif dalam menghadapi pilihanraya ke 13 nanti.

Peserta-peserta program seramai lebih kurang 100 orang yang kelihatan begitu komited dengan program ini, diseru supaya meninggalkan cara gerak kerja gaya lama iaitu membuat kerja secara ad-hoc (bidan terjun).

Mereka juga digesa untuk melakukan lebih banyak program yang tersusun dan terancang seperti ini bagi memberikan kesan yang lebih baik lagi bagi pengundi terutama bagi kempen pilihanraya.

Sepertimana firman Allah dalam surah as-saff yang menyatakan bahawa Allah suka melihat barisan tentera Islam yang berbaris dalam satu saf yang tersusun, maka pendekatan ini juga perlu diterapkan didalam jemaah.

“Terengganu yang mempunyai 32 kerusi Dun, dan kita memerlukan minima 17 kerusi untuk merampas balik tampuk pemerintahan.

Dan saya berharap Bukit Payong adalah salah satu daripadanya.

Bukan senang untuk melawan BN sebab mereka menggunakan semua jentera yang ada seperti Jabatan Pelajaran, Kemas dan Kementerian Luar Bandar.

Tapi mereka merancang, Allah juga merancang dan sudah tentu perancangan Allah yang terbaik,” ujar beliau memberi semangat kepada peserta.

Program yang sepatutnya diakhiri dengan persembahan oleh Ustaz Akil Hayy pada sebelah malam, terpaksa dipendekkan kepada jam lima petang kerana Ustaz Akil tidak dapat hadir disebabkan masalah yang tidak dapat dielakkan.

Baca dari sumber>>

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.