Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERANAK SAJA PANDAI

Kontraktor Ugut Sembelih Anak Dihadapkan Ke Mahkamah


Kuala Terengganu: Seorang kontraktor dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini pada Rabu kerana dituduh cuba membunuh anak perempuannya sendiri dalam kejadian di lebuh raya baru Bukit Besi di Dungun, Isnin lepas.

Shahli Harun, 42, dituduh cuba membunuh Puteri Intan Syazwani, 4 tahun, dengan menggunakan sebilah parang hingga menyebabkan kecederaan di leher anaknya itu.


Shahli, berasal dari Guar Jumaat, Gurun, Kedah, dituduh melakukan perbuatan itu antara 1 tengah hari dan 2 petang berhampiran pondok tol yang masih dalam pembinaan.


Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 10 tahun dan denda, dan jika sekiranya perbuatan itu menyebabkan kecederaan, pesalah boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 20 tahun.

Ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Zainal Abidin Kamarudin, Shahli yang tinggal di Kampung Bijangga, Dungun, pada mulanya kelihatan berdolak dalik dengan mengatakan dirinya tidak faham pertuduhan dan tidak waras.

Bagaimanapun setelah pertuduhan dibacakan sekali lagi, dia kemudian mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakanTimbalan Pendakwa Raya Masriwani Mahmud kemudian memohon kepada mahkamah agar tidak membenarkan Shahli diikat jamin memandangkan dia dan anaknya tinggal bersama dan dikhuatiri boleh mendatangkan bahaya kepada mangsa dan keluarga.

Tertuduh kemudian meminta mahkamah agar menghubungi kakaknya di Guar Jumaat bagi memaklumkan tentang penahanannya itu.

Hakim Zainal Abidin kemudian mengarah pihak pendakwaan agar berbuat demikian dan menetapkan 3 Okt ini sebagai tarikh sebutan semula kes. - BERNAMA

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.