Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Kalimah suci dihina : Majlis Perbandaran Dungun makan gaji buta


oleh : Lajnah Penerangan Pemuda Dun Sura


JANGAN TERKEJUT !! Gambar ini dirakam pada 02 Ogos jam 1 tengahari di laluan utama projek menaiktaraf jalan Sura Gate - Kuala Dungun.Keadaan ini berlarutan sudah lima hari sebelum gambar ini dirakam tanpa pemantauan dan tindakan daripada pihak yang berwajib seperti Majlis Perbandaran Dungun (MPD) dan juga Pejabat Agama Islam Dungun.

Tidak pasti adakah semua ini terlepas pandang atau kurang prihatin dan peka kejadian yang amat memalukan ini.



Adakah pihak MPD akan segera bertindak bilamana jika signboard itu tertera gambar pimpinan Umno BN Dungun.Nescaya sudah tentu kontraktor ini akan disaman atau disenaraihitamkan akibat sikap sambil lewa ini.

Rakyat Dungun sedia maklum kepantasan dan keaktifan pihak MPD dalam memantau kawasan perbandaran terutama yang melibatkan para peniaga dan juga landskap.Baner-baner yang dipasang oleh pihak yang tak sehaluan dengan pihak Umno BN Dungun akan segera dibuang jika menyakitkan mata memandang dan juga membacanya.

Signboard kalimah suci ini diganti kepada warna biru selepas Umno BN mengambilalih pemerintahan baru daripada kerajaan PAS pada 2004 lalu.Jika pihak MPD begitu cepat menggantikan signboard ini dari warna hijau kepada biru,kenapa tindakan yang sama tidak diambil bila signboard ini terbaring hina di laluan utama ke bandar Sura Gate ini.


Gambar diatas ini pula dirakam pada 03 ogos 2011 jam 1200 tengahari yang melibatkan signboard yang sama dan cuma dialih sedikit dari tempat sebelum ini bagi kerja-kerja pembesaran jalan ke bandar Sura Gate.

Setakat artikel ini ditulis,tiada apa-apa tindakan lagi dari pihak yang berkenaan.Samaada keadaan ini akan berterusan selamanya atau diambil tindakan sekadar melepaskan batuk di tangga.Mungkin tiada keuntungan atau imbuhan kepada mereka ini untuk menyelamatkan signboard ini dari terus dihina sebegini !!

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.