Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Nabi berkhaluat sorang hangpa dua orang, Mufti hangpa kata apa ?

Pegawai Kerajaan Ditangkap Berkhalwat Selepas Berbuka


Arau: “Saya minta maaf ustaz, saya janji tak buat lagi. Saya mengaku berkhalwat dan berjanji perkara ini tidak akan berlaku lagi,” kata seorang wanita berusia 27 tahun yang ditahan bersama pasangannya kerana disyaki berkhalwat di sebuah bilik hotel, di sini, malam kelmarin. Gambar fail

Sebelum itu, anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips) bersama Majlis Perbandaran Kangar (MPK) terpaksa menunggu 15 minit sebelum wanita berkenaan dan pasangannya berusia 27 tahun membuka pintu untuk pemeriksaan.


Malah, wanita itu memberi alasan tidak melakukan perbuatan terkutuk di dalam bilik itu, sebaliknya hanya menemani teman lelakinya untuk menukar pakaian.


Pasangan berkenaan yang bertugas sebagai pegawai kerajaan dikatakan baru mendaftar masuk ke hotel selepas waktu berbuka, dan lelaki terbabit sanggup datang dari Pulau Pinang untuk bertemu kekasihnya sempena cuti hujung minggu.

Penolong Pengarah Penguatkuasa Jaips, Suhaimi Ahmad berkata, dalam pemeriksaan jam 11 malam itu, anggota penguat kuasa mengetuk pintu bilik yang dihuni pasangan berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, mereka mengambil masa 15 minit sebelum dibuka wanita terbabit lalu anggota penguat kuasa memperkenalkan diri untuk membuat pemeriksaan.

“Wanita berkenaan mengaku berada dalam bilik bersama teman lelaki ketika disoal sebelum lelaki terbabit keluar dari bilik air tanpa memakai baju,” katanya. -hm



Sembunyi kasut bawah tilam


ARAU – Bagi mengelak ditahan penguat kuasa, sepasang penjawat awam berusia lingkungan 20-an sanggup menggunakan pelbagai taktik dan helah termasuk menyembunyikan pakaian dan kasut di bawah tilam.


Namun, taktik itu tidak berhasil dan dapat dihidu penguat kuasa yang menjalankan operasi bersepadu maksiat di bulan puasa, apabila mereka ditahan di sebuah hotel murah di Arau, malam semalam.


Pengerusi Portfolio Kacau Ganggu dan Halangan Majlis Perbandaran Kangar (MPK), Chan Poo Pee berkata, apabila pintu bilik yang didiami pasangan itu diketuk hampir sepuluh minit, seorang remaja perempuan yang dalam ketakutan membuka pintu.


Namun, teman lelakinya yang dipercayai berasal dari Kedah dan bekerja di Pulau Pinang itu cuba melarikan diri dengan bersembunyi dalam bilik air tanpa memakai baju.


“Hasil pemeriksaan, kita menjumpai sepasang kasut milik lelaki itu yang disembunyikan bawah tilam manakala pakaiannya sudah disimpan dalam almari.


“Ketika disoal, remaja perempuan itu memberikan alasan datang ke bilik murah berkenaan untuk menemani pasangannya menyalin pakaian.


“Kita mengambil tindakan menahan pasangan penjawat awam itu kira-kira jam 11 malam selepas didapati berdua-duaan dalam sebuah bilik hotel,” katanya kepada selepas menjalankan operasi bersepadu maksiat Ramadan oleh Majlis Perbandaran Kangar (MPK) dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Perlis (JAIPs), polis dan Agensi Dadah Kebangsaan (AADK).


Poo Pee berkata, pasangan itu kemudiannya dibawa ke pejabat Agama Islam Perlis untuk tindakan lanjut.


Dalam operasi yang mensasarkan hotel-hotel murah, pusat karaoke, pusat urut refleksologi di sekitar Arau dan Kangar itu, AADK turut menjalankan ujian saringan air kencing terhadap 19 remaja termasuk tiga wanita yang mengunjungi pusat karaoke.


Bagaimanapun, tiada yang ditahan selepas ujian berkenaan.


Dalam operasi itu Poo Pee berkata, MPK turut mengeluarkan tiga saman kepada pemilik premis hiburan yang beroperasi melebihi masa dan lesen premis tamat tempoh. -SH
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.