Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tekanan politik atau ada kepentingan ?

04 Ogos, 2011


Persatuan Bekas MP Umno Tarik Balik Kenyataan Kerana Tekanan Politik?

Penawar, sebuah pertubuhan yang terdiri daripada bekas Ahli Parlimen Umno, telah menafikan yang mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk meletak jawatan. Bercakap kepada pemberita di sini malam tadi, Presiden Penawar Aziz Shamsudin juga menolak spekulasi baru berkenaan pemberontakan dalam Umno. "Dalam mesyuarat pada 29 Julai, yang dipengerusikan oleh saya sendiri, Penawar tidak dan tidak pernah membuat keputusan untuk mendesak Najib untuk meletak jawatan.


Salah tanggapan mana-mana perlu diperbetulkan, "katanya. Beliau berkata bahawa pada mesyuarat tersebut hanya membincangkan mengenai pentadbiran dan keadaan tadbir urus kerajaan yang di pimpin oleh Najib. 
Menafikan wujudnya usaha untuk menggulingkan Najib, bekas setiausaha politik Dr Mahathir Mohamad itu berkata ini adalah satu salah faham. "Tidak ada timbul perkara itu. Umno sepenuhnya di belakang Najib, "katanya, sambil menambah bahawa Perdana Menteri telah bekerja keras untuk membangunkan negara.

"Ramai orang berkata perkara-perkara secara membuta tuli, kami dahulunya dalam kerajaan dan sudah pasti bersimpati dengan beliau," katanya. Aziz, bekas seorang menteri Kabinet, menjelaskan bahawa Penawar telah ditubuhkan untuk memberi pandangan dan sokongan kepada perdana menteri.

"Jadi kita sedih bahawa ia telah dilaporkan bahawa kita meminta beliau untuk meletak jawatan, kami pemimpin veteran UMNO menghormati kerajaan dan setia kepada Umno," katanya.

'Fitnah berleluasa'

Semalam, FMT melaporkan bahawa Penawar, dalam pertemuan minggu lepas, telah menyatakan kekecewaan dalam kepimpinan Najib dan mahu beliau meletak jawatan. Manakala Aziz, ketika dihubungi enggan mengulas.

Dalam satu pengumuman, penulis blog terkenal Mohd Sayuti Omar juga telah mendakwa bahawa di kalangan orang-orang yang menghadiri mesyuarat itu ialah saudara Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Aziz Yassin dan anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Ghaffar Baba, Thamrin.

Aziz turut hadir dalam sidang media Penawar hari ini.

Pagi ini, Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali juga mendakwa bahawa terdapat cubaan untuk menggulingkan Najib sebelum pilihan raya umum akan datang. Sementara itu, Aziz berkata jika benar  ada ahli Penawar telah diberi  memberi maklumat palsu berkenaan mesyuarat kepada media, maka dia harus meletak jawatan.

"Dalam organisasi ini, kita mempunyai disiplin dan syarat-syarat. Jika dia berkata demikian, maka dia harus merasa bersalah. Kami adalah orang-orang yang baik, "katanya, menyatakan rasa kesal bahawa ada individu yang mendapat manfaat dalam tempoh 50 tahun yang lalu, kini telah membelakangkan kerajaan.

Aziz juga berkata fitnah yang kini meluas dan ini perlu dikurangkan atau "negara akan diselubungi kegelapan". Dalam perkembangan berkaitan, ada sumber yang mendakwa bahawa Penawar terpaksa menarik balik kenyataan tersebut kerana tekanan politik./fmt

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.