Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ADA USHA UNTUK MEMATIKAN KERIER POLITIK MAT SABU ?

21 September 2011

Pendakwaraya dari Putrajaya ,untuk mematikan karier politik Mat Sabu?

Posted by Cikgu Din on Wednesday, September 21, 2011 0 comments

Mohamad Sabu yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu didakwa mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan khianat awam.


Apa yang menarik terdapat niat pihak berkuasa Putrajaya untuk mematikan karier politik tokoh masa depan PAS ,Mat Sabu . Hal ini jelas dengan kehadiran pihak pendakwa dari Putrajaya.


Dua orang pendakwaraya itu didatangkan khas dari Putrajaya.Sepatutnya pendakwaraya dari Pulau Pinang sudah cukup kerana hanya Mahkamah Seksyen,Butterworth yang akan memutuskan.

Selain itu, Mat Sabu turut berdepan dengan pertuduhan pilihan mengikut seksyen sama dengan dakwaan memfitnah tiga anggota polis yang mempertahankan diri dalam serangan komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950.


Pihak pendakwa yang didatangkan khas dari Putrajaya itu ,meminta jaminan RM50,000 dikenakan ke atas Mat Sabu tetapi selepas dibantah peguam Mohamed Hanipa Maiden, mahkamah membebaskan pemimpin PAS itu dengan RM15,000 sehingga hari perbicaraan.

Jelas dengan jaminan yang diminta oleh pihak pendakwa itu ada unsur untuk menyusahkan Mat Sabu.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.