Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Adakah Anuar Ibrahin terus diburu ?

TERKINI ! Anwar Ibrahim Akan DiDakwa Dengan Kes Baru ?


Sudah lama kita tidak mendengar isu video seks Anwar Ibrahim. Tetapi N.Surendran, Naib Pengerusi Keadilan telah menguja MiM untuk menulis mengenai video Anwar Ibrahim.

Tetapi sebelum MiM dedahkan kedunguan ahli politik tersebut, sila baca laporan berita di bawah.
Diantaranya:-
Naib Presiden KEADILAN, N.Surendran membidas gesaan Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong yang mahu polis menyiasat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkenaan video seks fitnah yang cuba mengaitkan beliau..

Menurut Surendran, kedua-dua pakar dari Amerika Syarikat itu sehingga kini tidak pernah menunjukkan kepada umum hasil kajian yang dijalankan mereka ke atas video itu.


“Tidak sebarang bukti saintifik yang kononnya berada dalam tangan mereka dan (sehingga kini) masih tiada lagi laporan yang dinyatakan peguam Datuk Muhammad Shafee Abdullah,” katanya katanya ketika dihubungi KeadilanDaily.com -
Baca Sini
1. Kedua-dua pakar dari Amerika Syarikat tidak pernah menunjukkan hasil kajian kepada umum?

Mengikut laporan 4 Jun profesor Hany Farid and Lorenzo Torresani dari Dartmouth College di Hanover, New Hampshire, Amerika Syarikat, terdapat keirasan 99.99 peratus lelaki dalam klip video itu, dengan bagi foto-foto Anwar.

Jika kita merujuk kepada website Dartmouth College, kedua-dua pakar yang dirujuk itu mempunyai credentials yang sangat hebat. Mereka bukan calang-calang pakar terutamanya di sudut computer generated dan digital video forensic. Baca Sini

MiM tidak pasti sama ada N.Surendran, Naib Pengerusi Keadilan itu kurang cerdik atau buat-buat tidak tahu bahawasanya confidentiality dan kerahsian maklumat adalah sangat penting di dalam bukti forensik.

Maka, kedua-dua pakar ternama tersebut tidak mungkin akan menunjukkan hasil kajian mereka kepada umum. Mereka mesti menjaga credibility dan imej profesional mereka.

Hanya mahkamah sahaja yang berkuasa untuk meminta kedua-dua pakar tersebut untuk mendedahkan penemuan hasil dari kajian mereka.

Maka, kenyataan Naib Presiden Keadilan itu ternyata tidak benar dan tidak berasas.

Ironinya, jika kedua-dua pakar tersebut mendedahkan hasil kajian mereka, N.Surendran dan gerombolan pencacai Anwar Ibrahim mungkin akan menyerang kredibiliti pakar-pakar itu pula.

Pakar-pakar tersebut akan dituduh tidak profesional kerana Breach of Confidentiality atau melanggar kerahsian.

Begitulah mainan parti pembangkang dengan putar belit mereka.

2. Tidak sebarang bukti saintifik yang kononnya berada dalam tangan mereka ?

Kenyataan Naib Pengerusi Keadilan ini sekali lagi jelas menunjukkan kecelaruan kepimpinan PKR menegakkan benang yang basah.

Kita perlu tahu bahawa kenyataan '99.9% seiras Anwar Ibrahim' dinyatakan di dalam kes pendakwaan dan perbicaraan yang melibatkan trio 'Datuk T'. Manakala, court drama nya ialah berkisar dengan kesalahan menayangkan video seks.

Maka, '99.9% seiras Anwar Ibrahim' bukan perkara asas di dalam perbicaraan 'Datuk T'.

Akan tetapi, laporan polis yang mengatakan Anwar Ibrahim membuat laporan palsu tentang video seks itu sudah pasti akan membuka fail '99.9% seiras Anwar Ibrahim' pula!

Dan jika bertambah ramai yang membuat laporan, maka pihak polis sudah tentu akan menggunakan kuasa mereka untuk menyiasat dan menyiapkan fail untuk prosecution seterusnya.

Maksudnya, Anwar Ibrahim berkemungkinan besar akan menghadapi satu lagi tuduhan dan perbicaraan tetapi kali ini mengenai '99.9% seiras Anwar Ibrahim"!

Kerana itu juga, walau pun isu '99.9% seiras Anwar Ibrahim' sudah lama diketahui tetapi dakwaan mahkamah adalah terbaru.

Patutlah si N.Surendran melenting seperti cacing kepanasan. Boss beliau akan dibicarakan lagi!

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.