Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HANYA GOLONGAN YAHUDI DAN NASRANI SEBUT POLITIK JANGAN CAMPUR AGAMA


Apabila ada dikalangan orang islam sebut jangan campurkan politik dengan agama maka sahlah golongan ini golongan syaitan dan menghina islam dan ajaran agama 

16 September 2011

Umno terus mengamalkan iktikad "Politik Tidak Ada dalam Islam'?


Setiap kali penceramah atau Khatib membaca khutbah menyentuh isu-isu semasa seperti kewajipan mencegah kemungkaran yang dilakukan oleh sesiapa sahaja contohnya pemerintah; kewajipan melaksanakan hukum hudud; kewajipan melaksanakan undang-undang Islam di Malaysia; Tidak menyokong kerajaan yang zalim dan menggalakkan maksiat; menjauhi pemimpin rasuah dan membazir serta lain-lain.....akan anda jemaah masjid atau AJK Masjid yang bising dan membuat bantahan kononnya ceramah dan khutbah untuk menyentuh politik kepartian. Sedangkan apa yang diutarakan oleh Ustaz dan khatib itu adalah ajaran Islam yang asas yang mesti dipatuhi oleh umat Islam. Namun oleh kerana ianya tidak sebulu dengan Umno/BN yang memerintah maka mereka menuduh ianya adalah politik.

Bagi saya kalau ia politik adakah ia haram dan tiada dalam Islam. Sedangkan nabi sendiri berpolitik dan menjadi Ketua Negara Madinah. Nabi bermesyuarat dan menjalankan semua urusan pentadbiran di masjid.


Tetapi hari ini terbalik. Semua urusan politik dan hukum-hukum agama yang berkaitan politik tidak boleh dan diharamkan dari dibincangkan dan diajarkan di Masjid. Semua ini gara-gara brainwash dari penjajah kepada pemerintah yang ada sekarang yang takut kuasa mereka tergugat jika rakyat fahama politik Islam.


Terbukti Umno/BN masih mengamalkan iktikad politik suku agama suku atau politik tiada kena mengena dengan Islam.


Malangnya pada masa yang sama merekalah yang mengotori masjid dengan politik sempit apabila melantik semua AJK masjid dari kalangan penyokong Umno dan pimpinan Umno walaupun ada antara mereka yang tidak layak. Jabatan Agama khasnya di Melaka ini akan menamakan AJK masjid dengan nasihat dari Umno.


Inilah yang menyebabkan perpecahan dalam masyarakat di mana anak kariah tidak setuju dengan perlantikan sesetengah AJK masjid yang mereka kenal siapa AJK tersebut.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.