Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KITA NAK TENGOK ADAKAH DIA JUGA KENA TANGKAP MACAM MAT SABU ?

22 September 2011

Rakyat Sabah Buat Laporan Polis Terhadap Profesor Keling

SEPTEMBER 2011- Jam 2.00 petang, IbuPejabat Polis Daerah Tawau- Diketuai oleh Sdr Kasman Karate yang juga merupakan Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Tawau telah membuat laporan polis terhadap Prof Datuk Dr Zainal Keling yang juga merupakan Ketua Kluster Sejarah (MPN ) hari ini bersama dengan Ahli Exko Dewan Pemuda PAS Tawau.

Menurut beliau dalam sidang akhbar Prof Zainal Keling(Gambar) pada 9 September lalu telah mengatakan bahawa bahawa tanah melayu tidak pernah dijajah sebaliknya hanya dilindungi dan dinaungi oleh British. Beliau mengatakan lagi bahawa"Jangan kita sebut, kita terjajah selama 400 tahun itu adalah kesilapan yang amat besar"



Kenyataan yang tidak bertanggungjawab ini telah mengganggu gugat kestabilan dan mengelirukan segenap lapisan masyarakat dan sekaligus menafikan pengorbanan para pejuang-pejuang kemerdekaan seperti Tok Janggut, Mat Kilau, Rosli Dhobi, Dol Said, Dato Bahaman dan lain-lain..Beliau Juga dalam kenyataannya menyeru dan mendesak pihak polis agar laporan ini disiasat dan tindakan segera dapat diambil.


Manakala di Kota Kinabalu, laporan polis juga dibuat oleh Saudara Lahirul Latigu yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah di Balai Polis Karamunsing.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Jadi macam kes dato T le . Dah lama pusing baru nak charge.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.