Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

.LIBYA: TUDUHAN MELAKUKAN JENAYAH KEMANUSIAAN

Kolonel Gadapi anak dan ketua perisikankena waran tangkap

 
Polis antarabangsa, Interpol telah mengeluarkan waran tangkap terhadap Kolonel Gaddafi, anak lelakinya Saif al-Islam (gambar) dan ketua perisikan Abdullah al-Sanussi.

Namun, sehingga kini, kedudukan mereka masih belum dikesan kerana kancah peperangan masih belum reda.

Langkah Interpol itu dilakukan atas permintaan Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC), yang telah mengeluarkan surat penahanan ketiga-tiga bekas pemimpi Libya itu atas dakwaan perlakuan jenayah terhadap kemanusiaan.

Sementara itu, Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC), meneruskan usaha merundingkan penyelesaian damai dikawasan kubu kuat Ghaddafi, termasuk di Bani Walid, Jufra, Sabha dan tempat kelahiran Gaddafi Sirte.

Minggu lalu, Pasukan NTC menawarkan kepada para pendukung Gaddafi untuk menyera diri pada hari Sabtu atau menghadapi serangan.

Menurut sumber tempatan, seorang jeneral dari pasukan Gaddafi telah melarikan diri ke Niger.

Pejabat pemerintah Niger di Agadez memberitahu, komandan pasukan itu sebagai Jeneral Ali Kana, yang bertanggung jawab atas pasukan Gaddafi di Libya selatan.

Dalam perkembangan lain, Gaddafi menyer para pengikut setianya terus berperang dan menegaskan beliau tidak akan meninggalkan Libya.

Namun dalam beberapa hari terakhir ini, beberapa konvoi dari pejuang Gaddafi dilihat masuk ke sempadan Niger.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.