Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, September 22, 2011

SILA BACA BERITA INI KERANA IA TIDAK AKAN KELUAR DIKACA TV MALAYSIA: TV Indonesia Sahkan Rakyatnya Diberikan MyKad Oleh UMNO

PANAS!! TV Indonesia sahkan Rakyatnya diberikan MyKad oleh UMNO



WikiLeaks telah mendedahkan satu kabel diplomatik Amerika Syarikat mengatakan bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mengakui beliau pernah mengeluarkan lebih daripada 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja-pekerja asing di Sabah pada sekitar tahun 1990-an - atas arahan Umno.

Dalam kabel yang ditandakan sulit itu,pegawai Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur telah diberitahu bahawa Rashid mengesahkan Umno melancarkan kempen 'kotor' sekitar 90-an untuk merampas Sabah - yang dikuasai PBS, ketika itu pembangkang, pada 1994.


Bila didesak oleh AMK untuk memberikan jawapan tentang pendedahan ini.. bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman menegaskan beliau tidak pernah mengatakan lebih 60,000 rakyat asing di Sabah telah diberikan kad pengenalan palsu dan diterima sebagai pengundi bagi membolehkan Umno-BN menguasai negeri itu.

Bak kata pepatah.. Bangkai gajah masakan boleh ditutup dengan nyiru.. bukan kata bangkai gajah.. Bangkai biawakpun tak boleh ditutup dengan nyiru..

Laporan oleh sebuah stesen TV yang berpengaruh di Indonesia iaitu SCTV dibawah ini membuktikan bahawa penafian oleh bekas Pengerusi SPR itu adalah bohong semata-mata..

Dalam laporannya ini pada 25 Ogos 2005, SCTV telah melaporkan bahawa parti terbesar Malaysia iaitu UMNO telah memberikan memberikan MyKad dan juga hak untuk mengundi kepada ribuan nelayan Bugis di Sabah yang berasal dari Indonesia..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.