Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ALAHAI ! UNDILAH BARISAN NASIONAL !

19 October 2011

Plat Kereta RM99,000 dibeli atas AIR MATA RAKYAT


Tergamak seseorang menggunakan plat kereta MCC 1 dengan harga RM99,000. Siapalah gerangan insan yang 'berhati mulia' itu yang sanggup menghabiskan duit rakyat sebanyak itu semata-mata untuk mendapat plat yang 'macho' itu.

Tidak terfikirkah oleh insan tersebut bahawa dengan duit RM99,000 banyak perkara yang kita boleh lakukan. Antaranya membina rumah kos rendah untuk rakyat miskin; bantuan untuk anak-anak yatim; bantuan untuk fakir miskin, bantuan untuk pelajar dan macam-macam lagi.


Bayangkan berapa ramai rakyat yang fakir dan susah di dalam negeri ini yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Ada yang rumah mereka hampir hendak roboh, tiris sana tiris sini bila hujan, ada anak-anak yang tidak dapat sekolah kerana kesempitan hidup dan masih ramai rakyat yang hidupnya di paras garis kemiskinan.


Ada anak-anak yang menangis kerana lapar, menangis tidak dapat ke sekolah dan sebagainya lantaran keluarga mereka miskin tiada wang.


Ada pekan-pekan dalam negeri Melaka yang kedai-kedainya menanti masa untuk roboh namun terpaksa digunakan oleh peniaga kerana tiada wang untuk dibuat baru.


Tapi mengapa ada insan yang sanggup menggunakan duit kerajaan untuk bermewah dan bermegah ke hulu ke hilir dengan plat MCC 1 yang tiada nilai tersebut. Apa manfaat plat itu kepada rakyat?????

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.