Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Alamak !

Khutbah ulama bongok sah-sah menyesatkan

Ramai yang didakwa ulama. Tetapi, saya tidak yakin depa tu ulama. Tak nampak kelaku dan kebijakan sebagai ulama.

Saya yakin sangat-sangat, yakin teramat yakin, ilmu dan disiplin ilmu Islam mengajar supaya jadi bijak (fatanah). Mustahil teramat mustahil Islam mengajar supaya jadi bertambah bongok atau jadi one track minded.

Tak mungkin sebab dalam disiplin ilmu Islam sendiri pun ada diajar ilmu mantik - lebih kurang ilmu pakai akal dan bukan ilmu jadi tak dak akal.

Di Malaysia, tak kira dalam parti apa pun, ramai yang didakwa ulama yang saya nampak bongok terlampau (saya tak kata semua). Itu fasal saya tak yakin depa ulama. Takkan murah sangat gelaran ulama

Sifat sidiq kira ada la, tabligh sesetengah tu memang ligat sakan nak-nak kalau upah tinggi atau yang dapat airtime dalam TV atau radio, amanah sebahagiannya ada tetapi fatanah ramai sungguh yang tak ada serta nampak sungguh bongoknya.

Ada yang sebelum pergi Mesir, saya respect sakan dan saya nampak dia bijak. Tetapi, bila dah pergi Mesir, saya tengok posting dalam blognya pun banyak yang merapu. Bila berjumpa selepas balik Mesir, hati saya dengan tegas berkata, "kalau aku ikut dia ni, aku sesat!"

Ulama bongok ni menyesatkan. Nak-nak kalau depa tulis apa jua tulisan, posting dalam blog atau khutbah. Jangan percaya tulisan, posting dalam blog atau khutbah ulama bongok. Nanti sesat oi! (Nak tengok gambar-gambar fasal Prof Dr Abdul Aziz Bari dalam gambar di atas, klik sini)

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.