Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DARI DULU ITULAH KERJA UTUSAN

Monday, October 17, 2011

Negara Kristian: Utusan terbukti menyebar fitnah lagi...

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengesahkan bahawa tidak ada bukti untuk menyokong dakwaan konspirasi oleh kumpulan-kumpulan Kristian untuk menjadikan agama itu sebagai agama rasmi Malaysia.

Akhbar The Sun melaporkan bahawa perkara itu didedahkan oleh ahli parlimen Jelutong Jeff Ooi pada sidang akhbarnya di Georgetown semalam yang memetik jawapan bertulis di Dewan Rakyat oleh menteri berkenaan.


Menurut Ooi, yang juga dituduh terbabit dengan plot itu, jawapan itu soalan yang dikemukakan oleh ahli parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Noordin.

Akhbar itu memetik Ooi berkata kes berkenaan telah diklasifikasikan sebagai NFA (tiada tindakan lanjut) oleh timbalan pendakwa raya selepas kertas siasatan dirujuk kepada Jabatan Peguam Negara

Isu itu timbul apabila blogger Zakhir Mohamad yang menulis dengan nama Big Dog memuat-naikkan di blognya mengenai desas-desus ada perancangan untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara ini dan melantik seorang perdana menteri yang beragama Kristian.

Artikel itu kemudian dipetik akhbar Utusan Malaysia pada 7 Mei di halaman utamanya sehingga menyebabkan polis menyoal siasat lapan paderi berhubung perkara itu.

Ahli DAP Mohamed Razali Abdul Rahman, 42, yang hadir pada majlis tertutup paderi-paderi berkenaan juga tampil membuat laporan polis.

Berikutan itu, Hishammuddin berkata bahawa terdapat "beberapa asas" kepada tuntutan 'konspirasi Christian' itu.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.