Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sumbat PATI



15 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

NOOR MOHAMED (kanan) menunjukkan dua lelaki Myanmar yang dapat dicekup selepas disumbat dalam but kereta Proton Saga untuk diseludup masuk ke negara ini di Bukit Kayu Hitam kelmarin.

BUKIT KAYU HITAM – Seorang penagih air daun ketum kempunan untuk mendapatkan RM50 sebagai upah menyeludup masuk enam sekeluarga warga Myanmar menggunakan sebuah kereta apabila kegiatannya itu dapat dihidu Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Bukit Kayu Hitam di Jalan Padang Satu di sini kelmarin.

Bagaimanapun, dua daripada pendatang asing tanpa izin (PATI) tersebut dapat melarikan diri ke dalam kawasan semak dalam serbuan kira-kira tiga kilometer dari pagar sempadan Malaysia-Thailand pada pukul 2.30 petang itu.

Serbuan itu turut mengejutkan pihak berkuasa apabila dua daripada enam pendatang asing tersebut disumbat di dalam but kereta jenis Proton Saga yang dipandu seorang lelaki tempatan berusia 24 tahun.

Timbalan Komander UPP Bahagian Operasi negeri, Noor Mohamed Sheik Alaudin memberitahu, keluarga Myanmar itu terdiri daripada ibu dan tiga anaknya berusia di antara lapan dan 35 tahun.

“Wanita berusia 35 tahun tersebut ditahan bersama anak perempuannya berumur lapan tahun di tempat duduk belakang manakala dua lagi anak lelakinya berusia 23 dan 25 tahun ditemui disumbat dalam but kereta.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.