Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TELUA DILUAR RENCONG DIDALAM

Rakyat mahu kerajaan cekap, telus, bersih: PM

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, rakyat mengharapkan bukan hanya pembangunan sahaja, tetapi sebuah kerajaan yang mampu mentadbir dengan cekap, telus dan bersih yang boleh dianggap sebagai tadbir urus yang baik.

Najib berkata, jangkaan rakyat dan juga sikap mereka terhadap pemimpin dan kerajaan sudah berbeza. Menurutnya, sebab itu ukuran untuk menjadi pemimpin hari ini adalah lebih tinggi kerana dahulu maklumat tidak mudah diperoleh berbanding kini rakyat lebih berpendidikan dan memperoleh maklumat lebih.

“Hari ini apapun kita nak sembunyi akhirnya akan timbul juga, orang akan tahu juga. Jadi kita sebagai pemimpin mesti sedar (dan) kena buat perubahan pada diri kita... penyesuaian.

“Insya-Allah, kalau kita buat penyesuaian, saya yakin rakyat masih mahu kepada Barisan Nasional (BN) untuk memimpin negara kita, tapi mereka nak BN yang sudah berubah mengikut selera keadaan hari ini,” katanya berucap merasmikan mesyuarat agung tahunan Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) ke-34 di Bangunan Bakti Siti Hasmah, di sini semalam.

Najib berkata, apa yang berlaku pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008 adalah perubahan struktural, rakyat Malaysia hari ini tidak seperti dulu. Menurutnya, generasi kini ingin perubahan dan kerajaan BN boleh membawa perubahan itu dan sebab itu negara tidak memerlukan kepada reformasi yang dilaung-laungkan sesetengah pihak, sebaliknya memerlukan transformasi seperti yang sedang dibawa kerajaan.

“Biar sebut reformasi tapi reformasi dah berakhir dengan baling kerusi. Kita memilih transformasi...tak payahlah buat demonstrasi jalanan...bertempik di luar tapi kita buat kerja dan kita laksanakan.

"Sebab itu dalam Gagasan 1Malaysia Pencapaian diutamakan kerana kita mesti menekankan keputusan daripada output. Tidak ada tembok antara kita dan rakyat. Kita mesti pemimpin berjiwa rakyat...inilah tema kita untuk kita lebih berjaya dalam sistem demokrasi," katanya.

Najib berkata, apabila beliau duduk bersila di atas jalan bersama penonton menyaksikan perlawanan bola sepak Piala Suzuki AFF 2010 di skrin besar di Bukit Bintang hujung tahun lalu membolehkan beliau bersama dengan rakyat menyokong pasukan negara.

“Saya sanggup berbuat demikian. Saya duduk atas jalan sepanjang pertandingan bola sepak itu menyokong pasukan Malaysia. Soal protokol, ia bukan penting, yang penting kita bersama-sama rakyat,” katanya.

SUDA LAMA FAHAM

Gelombang Biru: ATM Rela Jadi Kuda Tunggangan UMNO BN

 

Projek 'Lautan Biru Strategi 3' tiada kaitan pilihan raya

SERIAN: Projek 'Lautan Biru Strategi 3' yang dikendalikan bersama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, yang sedang dilaksanakan di beberapa kawasan pedalaman negeri ini, tiada sebarang kaitan dengan pilihan raya Sarawak.

Ketua Setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ibrahim Muhamad, berkata jika ada pihak mengaitkan projek berkenaan dengan politik, mereka sebenarnya silap kerana ia sudah lama dirancang.

Malah, katanya, peruntukan untuk melaksanakan projek membina kediaman rakyat miskin menerusi Program Bantuan Rakyat (PBR) sudah dikeluarkan sejak tahun lalu.

“Saya ingin menegaskan, projek ini bebas daripada sebarang unsur politik, jauh sekali berkaitan dengan pilihan raya Sarawak.

“Kami melaksanakan projek ini demi kesejahteraan rakyat miskin di luar bandar dan harap ia tidak dikaitkan sebagai projek pilihan yang akan diadakan tidak lama lagi,” katanya selepas majlis penyerahan rumah PBR kepada Juwim anak Nyaie, di Kampung Bunan Gega, di sini, semalam.

Sebanyak dua rumah baru dibina di kampung berkenaan, manakala empat lagi dibaiki mengikut program berkenaan.

Hadir sama, Panglima Tentera Darat, Jeneral Datuk Seri Zulkifeli Mohd Zain dan Panglima 1 Divisyen,Mej-Jen Datuk Awi Suboh.
Ibrahim berkata, sebanyak 9,400 rumah PBR akan dibina di seluruh negara tahun ini dan di Sarawak sebanyak 3,183 unit akan dibina dengan kos sebanyak RM1.03 juta.

Bagi projek pembinaan rumah baru, setiap projek memerlukan peruntukkan antara RM40,000 hingga RM44,000 manakala untuk projek membaiki pula memerlukan kos RM12,000 setiap satu.

Katanya, kementerian memilih ATM sebagai rakan kongsi untuk menjayakan projek ‘Blue Ocean’ kerana ia dijamin cepat dalam tempoh singkat dan menjimatkan kos.

Sementara itu, Zulkifeli, berkata, selain membantu agensi lain melaksanakan projek untuk kemudahan rakyat, ATM khususnya Tentera Darat juga memanfaatkannya untuk mendekatkan diri dengan rakyat.

Selain PBR, beliau berkata, pihaknya juga melaksanakan projek pembinaan jalan raya di kawasan pedalaman, termasuk jalan sepanjang 76 kilometer dari Ba' Kelalan ke Long Luping di hulu Baram.

“Malah, anggota kami juga terbabit dalam projek bekalan air bersih di 12 daerah negeri ini bersama Jabatan Kesihatan dan sebanyak 37 lokasi sudah dikenal pasti dengan peruntukkan sebanyak RM5.2 juta disediakan,” katanya.

Ulasan GB

Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan ATM menyangkakan semua rakyat bodoh seperti mereka.

Cuba menggunakan topeng bernama 'Lautan Biru Strategi 3" apabila rela menjadi kuda tunggangan UMNO BN untuk berkempen di pilihanraya negeri Sarawak.

UMNO BN menggunakan pelbagai strategi untuk "merasuah" rakyat, sekalipun mereka berselindung di sebalik pelbagai kumpulan dengan pelbagai jenama.

Diantaranya seperti diatas, lansung tidak bermaruah memperalatkan Angkatan Tentera. Jika benar tiada muslihat dan tiada apa-apa kaitan dengan PRN Sarawak, mengapa perlu namanya "Gelombang Biru" yang tiada lansung kaitan dengan ATM? Bukankan "Gelombang Hijau" lebih bertepatan dengan warna sesebuah angkatan tentera? Celoreng biru hanya digunakan oleh pelatih PKLN. Sejak bila ATM menurunkan darjatnya serendah itu? Itulah kedudukan mutu dan darjat ATM sekarang ini.

Selain dari itu, UMNO BN juga menggunakan NGO yang membawa penari-penari separa boleg menganjurkan majlis makan malam dan mengadakan cabutan bertuah mengagihkan pelbagai hadiah untuk rakyat yang selalu dilakukan di dalam pilihanraya-pilihanraya kecil di Semenanjung.

Apa-apa pun semua penipuan UMNO BN tidak akan kekal. Satu hari rakyat akan tetap buka mata dan UMNO BN pasti tumbang juga!

BIASALAH ORANG POLITIK

Siasatan polis terhadap Anwar bermotif politik

oleh N Surendran
Pada 30 Mac 2011, pihak polis telah mengemukakan satu notis di bawah Seksyen 111 Kanun Acara Jenayah ke atas Ketua Pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim.  Notis tersebut mengarahkan beliau untuk hadir ke Pejabat Polis Daerah Ampang untuk disoal siasat polis berkaitan ceramah yang beliau sampaikan pada hari Jumaat, 25 Mac 2011 di Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Gombak.


Polis, secara salah telah mengacau-ganggu ceramah sebaik saja Anwar memulakan ceramah, melakukan tangkapan tidak sah dan mengasari Ahli Parlimen Gombak yang juga Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali .  Penyiasatan terbaru ke atas Anwar ini di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 27(5) Akta Polis 1967.  Kedua akta zalim dan bercanggah dengan perlembagaan ini, lazimnya digunapakai oleh kerajaan Barisan Nasional untuk menghalang kebebasan bersuara dan berhimpun

Kami memerhatikan BN secara terus menerus bertindak di luar batas moral dan undang-undang untuk merendahtarafkan keluhuran undang-undang dan menjadikan negara ini sebagai negara polis.
Jelas terbukti, BN sedang bersedia untuk menggunakan apa jua kaedah-kaedah yang jelek dan berniat jahat untuk mengetatkan cengkaman mereka ke atas negara untuk kekal berkuasa.  Di dalam sistem demokrasi berparlimen, adalah merupakan satu hak yang sah dalam konteks perlembagaan mengenai peranan Ketua Pembangkang untuk membuat kritikan dan menyediakan peranan "semak dan imbang" ke atas semua tindakan dan dasar kerajaan.

Menyalahguna dan memanipulasi kuasa untuk mensasar, mencabul dan menakuti Ketua Pembangkang lebih bersifat satu bentuk serangan ke atas sistem demokrasi kita.  Penyiasatan terbaru ke atas Anwar ini jelas bermotifkan politik, berniat jahat dan satu bentuk penyelewengan kuasa polis yang terang dan jelas.
Kami mendesak agar siasatan tidak berasas ini dihentikan pada kadar segera dan semua yang bertanggungjawab menginstitusikan penyelewengan ini dihadapkan ke muka pengadilan, tanpa mengira setinggi mana kedudukan ataupun kuasa mereka.

Kami juga mendesak agar sebuah Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bertujuan untuk menyiasat penyalahgunaan dan penyelewengan Barisan Nasional atas pihak polis dan kuasa pendakwaan dalam menyerang, memalukan, menjatuhkan hukuman dan memenjarakan politisi pembangkang, aktiviti masyarakat, dan pihak-pihak yang kritis ke atas pemerintah.

DAP DAN PKR BERTUKAR KERUSI

Dalam satu langkah yang mengejutkan, DAP dan PKR bersetuju bertukar dua kerusi yang dimenangi mereka dalam pilihan raya Sarawak pada 2006.

Dalam satu sidang akhbar di Kuching malam ini, kepimpinan PKR Sarawak berkata, parti itu akan menyerahkan kerusi Padungan kepada DAP manakala DAP pula akan menyerahkan kerusi Batu Lintang kepada PKR.

Ekoran itu, Dominique Ng (Padungan) dan Voon Li Shan (Batu Lintang) mungkin tidak ada kerusi lagi untuk bertanding. Kedua-duanya dianggap 'duri dalam daging' dalam parti masing-masing.

Sidang akhbar itu dihadiri pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng, ketua PKR Sabah Baru Bian dan pesuruhjaya PAS negeri, Adam Ahid.

Pertukaran kerusi tersebut merupakan satu kejutan besar kerana Padungan adalah kerusi pertama dan satu-satunya kerusi yang diwakili PKR di Malaysia Timur.

Tambahan pula, Ng yang merupakan bekas pemimpin DAP yang tidak sehaluan dengan parti itu pada 1990-an, mempunyai pengaruh kuat di Padungan.

Langkah itu berpotensi membawa risiko kepada DAP kerana Ng juga mempunyai sejarah bertanding sebagai calon Bebas dalam pertarungan tiga penjuru.

Voon, sebaliknya, dipercayai menjadi duri dalam daging kepada kepimpinan DAP sekarang.

Beberapa pihaknya melihat langkah tersebut sebagai usaha DAP dan PKR untuk menyekat kerjaya politik Ng dan Voon.

Ketika dihubungi oleh Malaysiakini melalui pesanan teks, Ng berkata: "Saya merasa dikhianati."

Voon, ketika dihubungi berkata: "Saya tak tahu apa-apa. Saya sedang menonton perlawanan bolasepak."

Ditanya sama ada beliau akan bertanding dalam pilihan raya negeri pada 16 April ini walaupun tidak dicalonkan oleh partinya, beliau berkata: "Anda sepatutnya tanya kepada pemimpin apa mereka nak buat dengan saya."

Ditanya sama ada beliau akan menimbang bertanding sebagai calon Bebas, Voon berkata: "Pada masa ini saya tak tahu apa-apa... biarlah mereka putuskan. Biarlah ia begitu.

"Saya tidak penting, rakyat lebih penting. Rakyat dan negara lebih penting daripada parti. Biarlah rakyat buat keputusan, kerana mereka akan tahu apa yang patut dibuat."

Tiga pemimpin Pakatan Sarawak itu juga mengesahkan PKR akan bertanding di sekurang-kurangnya 24 kerusi manakala DAP dan PAS masing-masing akan bertanding 15 dan lima kerusi.

Rundingan antara PKR dengan Parti Nasional Sarawak (SNAP) masih berterusan.

MALAYSIA AKAN BELI TYPOON JET FIGHTER

http://1.bp.blogspot.com/_JcIe4EsmDYA/TRQS2SSS0EI/AAAAAAAAApI/gE4eav2bANc/s1600/Typhoon+jet+fighters.jpgT
MALAYSIA AKAN MEMBELI JET PEJUANG TYPOON UNTUK MENGGANTIKAN JET PEJUANG DARIPADA RUSSIA PULAK, ADA KOMISYEN KEW ?

POCO-POCO HANYA SENAMAN

ALAHHAI ! POCO-POCO HANYA SENAMAN JEW ! MUFTI PERAK KENALAH TARIK BALIH  HUKUM HARAM TUW !

BUNG ! KAMUK BERANG DALAM DIWAN ?

BUNG MUKHTAR ! KAMUK KATAK  KALID SAMAD SYAITAN BASAR ? KAMUK MIMANG PANDAI BERKATAK-KATAK SABABNYAK MULUT KAMUK TANDA V
http://2.bp.blogspot.com/_4m8Rz_zZlVQ/SS5cHEaFqcI/AAAAAAAABZg/M6Tf9EfN16Y/s320/kinabatangan-mp-copy.jpg
"Ini Shah Alam memang syaitan yang besar," katanya.
Khalid bangun dan meminta Timbalan Speaker, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar menyuruh Bung menarik balik kata-katanya.
"Yang Dipertua, dia (Bung) panggil saya syaitan besar. Minta tarik balik. Ini dewan yang mulia, kena jaga kata-kata," katanya.
Bung terus mempertahankan diri dengan mendakwa mereka yang mula mengganggunya.
Datuk Ismail Abdul Muttalib (BN-Maran) pula bangun mempertahankan Bung dengan meganggap wakil Pakatan Rakyat yang tidak menghormati dewan.

Junaidi bagaimanapun menegaskan, dalam apa keadaan sekalipun, mana-mana wakil rakyat tidak boleh mengeluarkan kata-kata kesat.
"Saya faham itu Yang Berhormat. Tapi itu tidak membenarkan sesiapa pun menggunakan perkataan yang tidak betul dalam dewan. Perkara ini saya pertahankan. Kalau tidak semua orang boleh guna perkataan sesuka hati," tegasnya.
Mahfuz pula bangun dan menyokong pendirian Junaidi itu.
"Yang Dipertua, kalau cakap dia terganggu, kita pun selalu terganggu, tapi kita terbuka. Saya pun selalu diganggu. Tapi tak adalah sampai nak menggunakan perkataan yang bagi saya sangat buruk," katanya.
Mereka seterusnya mendesak Bung menarik balik perkataan 'syaitan' itu sehingga Bung terpaksa mengalah dan menarik balik perkataan itu.Hrkh

TIDAK MUSTAHIL ARTIS BOLEH BERUBAH

Hot:Artis mano pulak ni sokong PAS?

Apo cito ni bhai? keno buat sesuatu ni,keno wujudkan suatu akta dimana arti-artis tanah air dilarang mendekati majlis2 ilmu di surau-surau dan masjid-masjid.Di bimbangi terpengaruh dakyah-dakyah politik islam,ini menyebabkan memberi keuntungan besar kepada parti islam beb.Hal ini agar diusurkan dongan kadar segero Mp2 UMNO.


Anak mudo geng kito



p/s
Muahahahaaha...ekau konal ko brother berserban putih tu bhai? di beri hidayah oleh Allah menghadir kan diri di masjid al-azim kg pandan baru2 ni.Ini bukan impose, tak main lah potong2 kepalo tubuh badan lain muko lain cm zaid tonggang arak.

Dont gabra dan gelabah wahai pemimpi umno usah bimbang kerano ado laie rakyat yang masihkan sayang umno, ado laie rakyat yang sanggup mempertuhankan umno, ado laei masyarakat yang boleh menjadi hambo abdi Barisan Nasional, ado laie orang tuo masih bersamo kito...kahkahkahkah.tengok gambar ni bhai sapo konal?

Orang tuo masih sayangkan umno 


Ini juga bukan superimpose.terkonal jugo dalam tv beb,sempat hadir mendengar tiupu daya ummi hafilda di Shah Alam semalam.menghitung hari la berrrrrrrrrrr.dunio usir ekau dari bumi kubur lamo dah panggil  masih tak sedor...muahahahahaha

SARAWAK AKAN HILANG BANYAK KERUSI AKIBAT TAIB MAHMUD

KUALA LUMPUR, — Tun Daim Zainuddin berkata Barisan Nasional (BN) dijangka akan kehilangan lebih banyak kerusi di Sarawak kali ini tetapi boleh kekalkan majoriti “selesa.”

“Saya fikir Barisan Nasional akan menang tetapi lebih banyak kerusi akan pergi kepada pembangkang,” kata beliau pada syarahan awam di Universiti Tun Abdul Razak hari ini hari ini.


Pada akhir 2007, bekas menteri kewangan dan bekas bendahari agung Umno itu telah meramalkan Pulau Pinang, Selangor dan Kedah akan menerima nasib seperti Kelantan yang dikuasai PAS pada 1990.
 
Ramalan itu menjadi kenyataan dengan lima negeri dikuasai pembangkang termasuk Perak dan BN kehilangan majoriti tradisi dalam pilihan raya umum 2008 yang disifatkan sebagai tsunami politik.

Pilihan raya negeri Sarawak yang ke-10 akan diadakan bulan depan dengan hari pengundian jatuh pada 16 April manakala penamaan calon 6 April.M/I

SAYA BERSIH SEBAB TAK PERNAH DIDAKWA !

Saya Bersih - Kata Rahim Tambi Chik..

Rahim Thambi Chick kata dia bersih dan tidak pernah didakwa dalam mana-mana mahkamah di dalam dan luar negara.

he..he..he.. Siapa percaya?? Tak apa kalau korang percaya baca dulu kenyataan dia kat bawah ni.. habis baca kenyataan tu korang baca dan fahamkan apa yang aku paste selepas kenyataan dia tu..

'Diri saya bersih' PETALING JAYA: Tan Sri Abdul Rahim Chik mempertahankan dirinya bersih dan tidak pernah didakwa dalam mana-mana mahkamah di dalam dan luar negara.

Beliau menyerang musuh politiknya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pemimpin politik pembangkang lain dan blogger yang membuat serangan peribadi terhadapnya.

Bekas ketua menteri Melaka itu memberi amaran keras kepada Anwar, pemimpin pembangkang dan Umno serta blogger akan mengambil tindakan undang-undang kerana memburuk-burukkan peribadinya.

Beliau berkata, peguamnya sedang meneliti setiap ucapan pemimpin politik dan tulisan blogger berkenaan.


“Anwar yang didakwa di mahkamah dianggap sebagai hero manakala saya dianggap sebagai penjenayah.

“Mereka telah membuat serangan peribadi terhadap diri saya walaupun saya tidak melakukan apa-apa kesalahan,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di Kuala Lumpur petang semalam.

Anwar kini sedang dibicarakan di mahkamah atas dakwaan melakukan liwat.

Abdul Rahim mengaku beliau bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim yang dlebih dikenali dengan Datuk T mengatur menayangkan video seks yang didakwa dilakukan Anwar kepada wartawan dan ahli politik pembangkang.

Kes itu kini sedang disiasat oleh polis setelah Anwar membuat laporan polis. Ketiga-tiga mereka telah diambil keterangan oleh polis berhubung pembabitan mereka dalam video seks tersebut.

Anwar dan pemimpin pembangkang yang lain telah mengadakan ceramah menghentam Abdul Rahim ekoran penerbitan video seks tersebut. Ketua umum PKR mendakwa, Abdul Rahim berdendam kepadanya kerana terpaksa meletakkan jawatan ketua menteri Melaka pada 1994 kerana didakwa dalam salah laku seks.

Abdul Rahim berkata, tidak boleh membuat dakwaan terhadap dirinya semata-mata berdasarkan khabar angin.

“Tetapi mereka membuat tuduhan itu semata-mata berdasarkan khabar angin untuk mengaibkan saya. “Untuk membuat dakwaan, kamu mesti mempunyai bukti, bukan berdasarkan khabar angin.

“Orang yang tidak ada maruah sahaja yang buat macam ini. Saya telah menjadi mangsa” katanya.- Free Malaysia Today

BEGITU RAMAI PARA MUFTI TAK KAN HARUSSANI JE YANG KELUAR FATWA

http://1.bp.blogspot.com/-mKtIfmzxt8M/TZQfzxQLNvI/AAAAAAAAEQM/_9v9e3KNq_k/s1600/hiasan.png
AMCAM ? POCO-POCO BOLEH TAK ?  FATWA VIDEO TU BOLEH TAK ? JANGAN RAMAI SANGAT JADI SYAITAN BISU, BUKAN SUSAH SANGAT NAK MENYATAKAN SESUATU YANG ADA DALAM HUKUM AGAMA ! TAKUT BN COP TAHU KEW ?

AW ! AW ! POCO-POCO BOLEH LA !!!

Bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berbeza pandangan dengan Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak yang memutuskan bahawa tarian poco-poco haram.

Beliau berhujah, semua urusan harian manusia, termasuk tarian, adalah harus diamalkan kecuali terdapat dalil yang jelas mengharamkannya.

NONEBagaimanapun, tambahnya, jika terdapat unsur yang tidak baik, perkara itu hendaklah ditapis dengan membuang unsur yang buruk, bukan mengharamkan perkara itu secara menyeluruh.

"Atas asas ini, pada pandangan saya, tarian poco-poco adalah harus, melainkan jika seseorang itu mengamalkannya kerana ingin menghayati kepercayaan yang salah dari segi akidah," katanya yang juga pensyarah agama di Universiti Sains Malaysia (USM).

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria sebelum ini dilaporkan berkata, Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak memutuskan tarian berkenaan sebagai haram kerana mempunyai unsur kepercayaan agama lain dan pemujaan roh.

Pewartaan fatwa itu akan dibuat tidak lama lagi.

NONEDalam kenyataan pada Selasa malam, Dr Mohd Asri juga menegaskan, masyarakat Islam hendaklah tahu tentang keluasan Islam, apatah lagi dalam masyarakat yang serba rencam hari ini.

"Maka, fatwa dalam hal tarian, senaman, permainan dan seumpamanya, hendaklah luas, tidak sempit dan berusaha melihat ruang keizinan yang diberikan oleh Islam," katanya.

Menurut Dr Mohd Asri lagi, jika pengharaman dibuat berdasarkan asal-usulnya yang tidak islamik, ia akan mewujudkan kecenderungan pengharaman pelbagai lagi aktiviti seperti Tai Chi, Taekwondo dan senaman Qiqong.

Beliau bagaimanapun menegaskan menghormati pandangan Harussani dan Jawatankuasa Fatwa Perak yang mengharamkan tarian tersebut dan cuma memberikan pandangan berbeza.

IYEEE KEW SUDAH CAKAP ?

Saya sudah cakap dengan utusan Malaysia

TMI melaporkan bahawa Tan Sri Harussani Zakaria menafikan tanggapan sesetengah pihak bahawa beliau hanya berdiam diri dan tidak bersuara berhubung dengan pendedahan rakaman video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebaliknya, tuan mufti menegaskan, sejak rakaman video seks itu didedahkan awal minggu lalu beliau telah mengeluarkan kenyataan dengan menegaskan pendedahan itu telah mengaibkan Anwar kerana video itu belum dibuktikan kebenarannya.

“Siapa kata saya tidak bersuara? Siapa kata saya tidak ada cakap apa? Sejak hari pertama lagi saya sudah bercakap mengenai perkara ini dan bagi saya rakaman video seks itu telah mengaibkan Anwar kerana tidak saksi yang boleh buktikan.

“Saya ada bercakap dengan Utusan Malaysia tapi apa yang keluar sikit sahaja, mereka tidak keluarkan secara keseluruhan apa yang saya katakan... yang tertulis ia (video seks) hanya fitnah, itu sahaja... yang lain-lain tidak keluar,” katanya lagi.

Jika tuan mufti berkata demikian, maka jelaslah bahawa Utusan Malaysia berniat jahat dengan sengaja tidak menyiarkan kenyataan penuh tuan mufti ini. Adakah Utusan mahu menafikan dan melabelkan tuan mufti sebagai penipu dalam hal ini

BETOL KE SELAMAT ? NANTI RAKYAT PAHANG BANYAK MATI OOOO

MB Pahang jamin kilang proses kimia milik Lynas selamat

BENTONG 31 Mac – Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob memberi jaminan bahawa pembinaan kilang pemprosesan bahan kimia milik Syarikat Lynas Corporation Ltd. dari Australia di kawasan perindustrian Gebeng di Kuantan, adalah selamat dan tidak akan memberi kesan buruk kepada penduduk sekitar.
View Image
 

Waaa ! lu banyak samseng erk ?

NONE


Muka selupa itu samseng mahu makan sama olang Oooo ! Lu ingat mau pakai itu uniform sampai mati kaa !

Malik Nor Masuk Hospital

Malek Noor diserang sakit jantung ketika bermain bola sepak

http://2.bp.blogspot.com/_3IxD-Wq1zAo/TRna8jd7R0I/AAAAAAAAAR8/o0_kwbKHugs/s1600/Gambar+Hiasan.jpg
Oleh ASLIZA MUSA
IPOH 31 Mac – Bekas juara bina badan Asia, Datuk Malek Noor dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Pantai di sini setelah mengalami serangan jantung ketika bermain bola sepak bersama pasukan pilihan Menteri Besar malam tadi.
Pengerusi Eksekutif Yayasan Atlet Kebangsaan (Yakeb), Datuk Paduka Dr. Mumtaz Jaffar berkata, doktor kini membuat pemantauan rapi dan keadaannya dilaporkan stabil. - Utusan

Rampas tabah adat

http://hornbillunleashed.files.wordpress.com/2010/07/taib-mahmud-protest-uk.jpgTaib Mahmud dan Kroni rampas tanah adat ? Inilah masa nak rampas tanah adat, sebab mereka semuanya bodoh-bodoh belaka, bila mereka pandai nanti kamu tak boleh nak rampas harta mereka

BOT-BOT DI SUNGAI REJANG NAIK HARGA

SEBAB PILIHANRAYA UMUM DI SARAWAK BN SANGGUP SEWA SEMUA BOT-BOT UNTUK TUJUAN BERKEMPEN, PR KALAU MAU GUNAKAN BOT-BOT TERPAKSA BAYAR SEWA DENGAN HARGA TINGGI SEHINGGA 700% ATAU BELI DENGAN HARGA YANG SANGAT TINGGI
http://farm3.static.flickr.com/2495/3720107521_fe636957fc.jpg?v=0

BN TERPAKSA MENYEKAT PENGARUH PR DARI BERKEMBANG DI BUMI KENYALANG  DAN IA SATU TEKTIK YANG DIAMALKAN OLEH BN UNTUK MENYEKSA PR DARI MEMENANGI PILIHANRAYA DI SARAWAK

DEMI DEMOKRASI ANUAR TIDAK DIBENAR BERUCAP

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilarang berucap di satu majlis PKR Sarawak di sebuah kedai makan di Ban Hock Road di Kuching, malam semalam dilarang berucap atas alasan perhimpunan itu tidak mendapat permit daripada polis.
NONEMenurut Bernama, Anwar yang tiba di kedai makan itu pada jam 7.30 malam dan kemudiannya dimaklumkan oleh Ketua Polis Daerah Kuching, ACP Mun Kok Keong bahawa beliau tidak dibenarkan berceramah kerana tiada permit.

Mun bagaimanapun dikatakan membenar Anwar membuat ucapan ringkas dengan syarat ia dilakukan di dalam kedai makan itu dan tidak mengganggu lalulintas.
Akhbar See Hua Daily News pula melaporkan polis cuba memberhentikan majlis itu sebelum ketibaan Anwar lagi.
NONEMun dilaporkan merampas mikrofon apabila ADUN Kuala Sepetang yang juga bekas exco Perak Tai Sing Ng sedang berucap dan menuntut beliau menunjukkan kad pengenalannya.

Selepas berunding dengan ADUN Padungan Dominique Ng, penganjur majlis bersetuju supaya upacara itu diadakan di dalam kedai kopi tanpa menggunakan sebarang mikrofon.

Namun, hanya segelintir daripada hadirin yang berjaya menyelitkan diri ke dalam kedai kopi itu, dengan ratusan lagi berada di luar. Menurut See Hua Daily News, jumlah yang hadir adalah 800 orang.

NONENg berjaya berucap dengan kebanyakan hadirin berpeluh kerana kepanasan kira-kira 20 minit sebelum Anwar tiba.

Pilihan raya negeri Sarawak kali ke-10 akan diadakan pada 16 April.

Hari penamaan calon ditetapkan 6 April.
Ketika dihubungi, Ng berkata majlis malam semalam itu juga bertujuan meraikan ulang tahun ke-12 PKR di Sarawak.

“Kami juga ada membawa kek hari jadi untuk acara itu. Adakah sambutan hari jadi sekarang ini pun aktiviti haram?” soalnya.

BERSIH 2 SERAMAI 300,000 ORANG AKAN JADI KENYATAAN

HAJI HADI (PRESIDEN) MAHU 300,000 ORANG KE HIMPUNAN BERSIH

KUALA TERENGGANU - Pengerusi Jawatankuasa Mobilisasi PAS Haji Mohamad Sabu berkata Gabungan Pilihanraya Bersih & Adil (BERSIH) akan menganjurkan Himpunan aman BERSIH kali ke-2 tidak berapa lama lagi

KUALA TERENGGANU - Pengerusi Jawatankuasa Mobilisasi PAS Haji Mohamad Sabu berkata Gabungan Pilihanraya Bersih & Adil (BERSIH) akan menganjurkan Himpunan aman BERSIH kali ke-2 tidak berapa lama lagi. 

Menurutnya, Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mahu sekurang-kurangnya 300,000 orang akan menghadiri himpunan itu kelask yang meneruskan desakan, supaya kerajaan melakukan reformasi dalam pilihanraya di Malaysia.  "Kempen berterusan, kita hanya (sedang) menunggu tarikh dari badan NGO BERSIH yang dipimpin oleh Dato' Ambiga, bila mereka beri tarikh Himpunan kita akan gerakkan rakyat

 "kita (PAS) jangka (ia akan diadakan) pada bila-bila masa sebelum pilihanraya umum akan datang,"katanya kepada media, di Kuala Ibai di siniselepas Majlis Ceramah Memperingati 'Tragedi Batu Burok' Kuala Terengganu pada Selasa 29 Mac 

(Gambar - Presiden PAS bersama Tan Sri Khalid, ketika itu Bendahari PKR, turun bersama 100,000 rakyat dalam Himpunan Aman BERSIH kali petama) 

Menurutnya, Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mahu sekurang-kurangnya 300,000 orang akan menghadiri himpunan itu kelask yang meneruskan desakan, supaya kerajaan melakukan reformasi dalam pilihanraya di Malaysia

 "Kempen berterusan, kita hanya (sedang) menunggu tarikh dari badan NGO BERSIH yang dipimpin oleh Dato' Ambiga, bila mereka beri tarikh Himpunan kita akan gerakkan rakyat,


"kita (PAS) jangka (ia akan diadakan) pada bila-bila masa sebelum pilihanraya umum akan datang,"katanya kepada media, di Kuala Ibai di siniselepas Majlis Ceramah Memperingati 'Tragedi Batu Burok' Kuala Terengganu pada Selasa 29 Mac

(Gambar - Presiden PAS bersama Tan Sri Khalid, ketika itu Bendahari PKR, turun bersama 100,000 rakyat dalam Himpunan Aman BERSIH kali petama)

POLITIK SELAK KAIN ORANG, MUFTI KENA KELUAR FATWA ?

http://4.bp.blogspot.com/_VndTTcm-Poc/TSs-Iv6c0bI/AAAAAAAADHE/ytaWle9mBGw/s400/cats.jpg
HUKUM SUDAH ADA DALAM AGAMA, TAK BOLEH SELAK KAIN ! TAPI DIA ORANG SELAK JUGA ! NAK BUAT MACAM MANA ! LAGI DIA ORANG SHOOTING LAGI TUH ! MACAM TRIO BUAT LA TU AGAKNYEW !

HABIS ? TAK DAPAT LAGI PM DAN DATIN NAK POCO-POCO

http://3.bp.blogspot.com/-Vm0EXM1TdpQ/TZMk3CcVFZI/AAAAAAAARP0/TJXPMRX99_o/s1600/Rosmah%2Bpoco%2Bpoco%2B02.jpg
HARAMNYA MENARI NI MUNGKIN SEBAB SEORANG LELAKI DAN 20 POMPUWAN LAGIPUN KALO LIHAT DIATAS TUH ADA TULIS 'AIDILFITRI, HUUUU ALOH ! POCO-POCO 'AIDIL FITRI KOT ! LEPAS SOLAT SUNAT 'IDUL FITRI TERUUUUUS AJA BIKIN POCO-POCO PAK ! BARU IDUL FITRINYA SEMPURNAAAA !

MASIH SAH SEBAGAI ISTERI

Cik Puan Elia Suhana Ahmad disahkan kekal sebagai isteri kedua bekas Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra, setelah Mahkamah Rayuan Syariah Kota Bharu hari ini menolak rayuan permohonan pengesahan lafaz cerai terhadap beliau.

NONEPanel Hakim Mahkamah Syariah yang dipengerusikan Ketua Hakim Mahkamah Syariah Negeri, Datuk Daud Muhammad, serta Ketua Eksekutif Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra, Dr Johari Mat, dan Hakim Besar Malaya Tan Sri Arifin Zakaria, membuat keputusan itu setelah perayu, Datin Nik Rorhana Wan Abdul Rahman, tidak hadir ke mahkamah hari ini.

Panel hakim itu juga menolak rayuan kes itu disebabkan peguam Nik Rorhana, Zainul Rijal Abu Bakar telah menarik diri daripada kes itu tiga hari lepas dan penarikan itu dimaklumkan kepada pihak mahkamah melalui sepucuk surat.

Daud berkata penolakan rayuan permohonan pengesahan lafaz cerai diputuskan mengikut Seksyen 121 (C) Enakmen Tatacara Syariah 2002.

Pada 5 Disember tahun lalu, Mahkamah Tinggi Syariah di sini menolak permohonan pengesahan lafaz cerai Sultan Ismail Petra terhadap Elia Suhana, 32, yang difailkan oleh Nik Rorhana pada 9 Mac tahun lepas.

Dua minggu selepas itu, Elia Suhana melalui peguam syarie yang mewakilinya, Fakhrul Azman Abu Hassan, mengemukakan permohonan untuk membatalkan permohonan pengesahan lafaz cerai oleh Sultan Ismail Petra terhadapnya yang difailkan oleh Nik Rorhana.

NONESultan Ismail Petra, yang ketika itu masih Sultan Kelantan, didakwa menjatuhkan talak tiga terhadap Elia Suhana pada 12 Feb tahun lepas di hadapan beberapa orang saksi ketika dirawat di Hospital Mount Elizabeth di Singapura.

Ketika ditemui di luar mahkamah, Elia Suhana berkata beliau gembira dan bersyukur dengan keputusan mahkamah berkenaan serta menganggapnya sebagai satu hadiah buat suaminya sempena hari keputeraan baginda esok.

"Saya amat gembira, sekarang ini saya boleh tumpukan kes tuntutan hak lawatan ke atas suami saya," katanya.

Pada 4 Februari tahun lepas, Mahkamah Tinggi Syariah membenarkan Elia Suhana melawat Sultan Ismail Petra tetapi pihak Istana Mahkota di Kubang Kerian menghalang beliau daripada bertemu suaminya dan kes itu tertangguh berikutan permohonan pengesahan lafaz cerai berkenaan yang dibuat oleh pihak ketiga, iaitu Nik Rorhana.

JIKA MUFTI SENYAP TU TANDA KERJA TRIO HALAL

ALAH KUBUR LAIN-LAIN KAN? KAN ? 
 
Para mufti wajar menyatakan pendirian mereka berhubung isu “politik selak kain” susulan tayangan video seks seorang lelaki yang didakwa mirip ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata bekas mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

asri jais record statment colum upacara telan air ludah ustaz 100410 pc“Kita kena bezakan (supaya), apabila bercakap, jangan main selak kain (orang). Kita tidak cakap video itu (sama ada) betul atau salah. Kita bercakap mengenai politik idea untuk membela rakyat.

“Kita bercakap tentang prinsip. Apa nak jadi, kalau ahli politik bercakap mengenai melondeh kain orang. Apa yang rakyat dapat.

“Bahkan (dalam) prinsip Islam pun menentang perkara-perkara seperti ini. Jadi mereka (mufti) perlu berkata sesuatu (mengenai perkara ini). Saya tidak mahu memaksa mereka (untuk berkata),” katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Hujung minggu lalu, Dr Mohd Asri mengajak semua pihak menganjurkan satu perhimpunan besar bagi menyatakan kebencian rakyat terhadap politik lucah dan kotor.

Menulis dalam blognya hujung minggu lalu, beliau berkata, semua politikus tanpa mengira parti hendaklah menghentikan amalan mendedahkan aib peribadi musuh politik yang bukan membabitkan kezaliman terhadap rakyat.

NONEMengulas lanjut mengenai tulisannya itu, pensyarah di Universiti Sains Malaysia (USM) itu berkata, beliau mendapat reaksi banyak pihak termasuk cadangan supaya beliau “mengepalai” perhimpunan anti-politik lucah itu.

Bagaimanapun, beliau menolak cadangan tersebut kerana berpendapat bahawa “ada tokoh besar lain” yang boleh mengetuai perhimpunan tersebut.

“Ada tokoh utama dalam masyarakat, tetapi bukan saya,” katanya.

Dalam reaksinya kepada pihak itu, Dr Mohd Asri berkata, semua pihak perlu memainkan peranan membantah politik lucah itu dan tidak terhad kepada kumpulan atau parti politik tertentu, tetapi seluruh rakyat.

Malah, katanya, bukan Islam pun boleh sertai bersama, kerana semua membenci perbuatan seperti itu.

50 JUTA SETAHUN MAIN WAYANG ?

MENYELENGGARA SEBUAH KAPAL SELAM SCOPINE RM 25 JUTA SETAHUN, JIKA DUA BUAH RM 50 JUTA X DENGAN 6 TAHUN KONTRAK RM 300 JUTA, INI KENA SIASAT SEBAB MAINTNAN KAPAL BARU MACAN KAPAL YANG TELAH TUA BANGKA, HABIS LA WANG RAKYAT CAM NI, ATAU MENESABAHKAH HARGA TU ?

KALO NAK CAMPUR BERPOLITIK LETAK TONGKOLOK

http://3.bp.blogspot.com/-O8IK6OzoaVQ/TZLxruH024I/AAAAAAAAIO8/TjmxJobDvVo/s1600/Umno%2Bderhaka%2Bbudakbalun.jpg

POCO-POCO AN ! AAAAH ! POCO-POCOOOOO ANNNN !

WANITA UMNO KAT ATAS MACAM AYAM SERAMA NAK BERLAGA  DI GELANGGANG http://3.bp.blogspot.com/-n6oBQ3cqX64/TZLxIO4S8hI/AAAAAAAAIOs/bIPrviY7als/s1600/poco-poco%2Bumno%2Bbudakbalun.JPG 
HILANG RAMAH MESRA WANITA UMNO APABILA  TARIAN BUDAYA WANITA UMNO (POCO-POCO) TELAH DIHARAMKAN OLEH HARUSSANI DENGAR CITE NAK DIGANTIKAN DENGAN DANG DUT PULAK, KASI PERUT KEMPIS DAN SLIM BAGI SUAMI MESRA

100 ORANG TUNJUK PERASAAN DI JALAN KE PERLIMEN


Isu Rakyat Pahang: Kontroversi 'Radioaktif' Rare Earth, Seramai '100 Orang Aktivis' Telah Berdemo Secara Aman Di Jalan Ke Parlimen Awal Pagi Tadi

KUALA LUMPUR, 30 Mac - Seramai lebih 100 orang aktivis dari Kuantan mengadakan demo anti sisa radioaktif di jalan masuk ke bangunan parlimen pagi tadi. Mereka terdiri daripada aktivitis termasuk dari NGO, Save Malaysia. Demo berkenaan bertujuan untuk menyarankan supaya Perdana Menteri Najib Razak menghentikan serta merta projek pembinaan pusat pemprosesan nadir bumi (rare earth) yang paling besar di dunia di Gebeng, Kuantan itu. Mereka bimbang kemungkinan penyebaran sisa radioaktif yang bakal dihasilkan selepas projek bernilai RM700 juta itu beroperasi. Empat buah bas membawa kumpulan yang membantah pusat penapisan yang sedang dibina oleh syarikat Australia, Lynas Corp itu. Aktivis terbabit mengibarkan poster dan kain rentang yang berbunyi: "Stop Lynas", "Hentikan Lynas". Biarpun perhimpunan aman itu diganggu oleh beberapa orang anggota polis, namun tiada insiden yang tidak diingini dilaporkan. Cuma mereka tidak dibenarkan kibarkan sepanduk dan kain rentang yang berkenaan sahaja. Hadir sama, adalah lima anggota Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia (Suhakam) yang diketuai oleh pesuruhjayanya, Mohamad Shaani dan perwakilan daripada Majlis Peguam. Sementara itu, menurut Ketua Pemuda PAS Pahang Suhaimi Saad, yang turut sertai demontrasi itu, hanya 10 orang yang dibenar masuk ke parlimen. Manakala yang lain berkumpul di hadapan pos pengawal bangunan parlimen sambil mengibarkan kain rentang dan melaungkan "Stop Lynas, Selamatkan Kuantan, Stop Radioactive serta Selamatkan Malaysia".


Sidang media yang diadakan dilobi parlimen tentang isu itu pagi tadi

Presiden Stop Lynas, Save Malaysia sedang beri kenyataan medianya
Sementara itu Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh yang bertanggungjawab tentang isu itu di parlimen berkata beliau telah membangkitkan isu berkenaan sejak 2008. Menurutnya, selepas tsunami di Fukushima, Jepun, bulan lalu, rakyat kini lebih menyedari bahaya bahan radioaktif. "Pembuangan radioaktif itu di Kuantan, walaupun lima peratus, tetapi ia (boleh) memberi kesan seperti sakit kanser dan kecacatan," katanya.

Kenapa Menteri Masih Membela Projek Tersebut

Pada 23 Mac lalu, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Maximus Ongkili (foto) berkata kerajaan memberi jaminan bahawa pembinaan loji pemprosesan logam radioaktif di Gebeng, itu adalah selamat dan tidak membahayakan kesihatan awam. Katanya, sisa-sia yang akan dikeluarkan atau terhasil daripada pengilangan bahan mentah daripada loji Syarikat Lynas itu hanya mengandungi tahap bahan radioaktif yang rendah. Ongkili juga berkata kementeriannya akan mengadakan satu taklimat khas kepada Menteri Besar Pahang Dato' Seri Adnan Yaakob dan anggota exco mengenai perkara tersebut di Bentong, hari ini. Beliau juga menegaskan kementeriannya telah mengadakan penerangan awam mengenai projek sejak 2009. Loji itu adalah pelaburan Lynas Corp Australia yang menubuhkan Syarikat Lynas (M) Sdn Bhd bagi membina kilang memproses bahan nadir bumi yang digunakan untuk menghasilkan bahan mula bagi pembuatan produk berteknologi tinggi.

[Pelaburan itu diluluskan Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia pada 12 November 2007. Projek itu juga memerlukan kelulusan kerajaan, Jabatan Alam Sekitar, Jabatan Kesihatan dan Keselamatan Pekerja (DOSH) dan LPTA, serta melibatkan enam lesen kesemuanya. Tiga daripada lesen ini adalah mengenai keselamatan radiologi di bawah LPTA iaitu Lesen Penempatan Tapak, Lesen Pembinaan dan Lesen Pengendalian. "Berdasarkan piawaian antarabangsa yang dikeluarkan oleh Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA), sisa seperti ini ditakrifkan sebagai bukan sisa radioaktif tetapi merupakan sisa industri yang mengandungi bahan radioaktif semulajadi,” kata Maximus Ongkili ketika ditanya tentang hal ini. Soalnya sekarang ia tetap bahan radioaktif dan cukup merbahaya kepada rakyat. kenapa harus terus beri alasan untuk menutup kelemahan. Jika rakyat didahulukan sila batalkan saja projek ini

MAT SABU BAKAL DIFITNAH OLEH UMNO


UMNO AKAN BERSAMA KEMPEN UNTUK JATUHKAN MAT SABU PADA PEMILIHAN JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN PAS KALI INI, UMNO DIKATAKAN LEBIH SELESA DENGAN NASARUDDIN MAT ISA SEBAGAI TIM PRESIDEN PAS SEBAB DIA LEMBIK

MUHIDEN HENDAK RAMPAS SELANGOR

Rampas 9 Kerusi di Selangor?? UMNO Selangor masih bermimpi...

Semalam mStar melaporkan Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkataBarisan Nasional (BN) berpeluang sekurang-kurangnya merampas semula sembilan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-13, walaupun BN mungkin menghadapi tentangan hebat daripada parti pembangkang.

Dan hari ini… Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor telah memberikan geran sah milik kepada seramai 80,000 rakyat peneroka tanah di Selangor setelah berpuluh tahun mereka mendiaminya – berita penuh sila lihat di bawah..

Kalau macam ni yang Tan Sri Khalid Ibrahim lakukan.. nampaknya UMNO/BN akan terus bermimpi untuk menguasai tampuk pemerintahan kerajaan negeri Selangor.. Bermimpilah sampai mati..

Rasanya tak perlulah UMNO/BN nak merampas semula 9 kerusi tu untuk kembali berkuasa.. Belikan boleh..

Bagaimana Muhyiddin begitu yakin dengan keupayaan UMNO Selangor untuk menawan semula 9 kerusi di Selangor untuk kembali menjadi Kerajaan negeri Selangor selepas PRU13 nanti sedangkan penyokong UMNO sendiri tidak yakin??

MENGAPA SEKARANG BARU TAHU ?


WarkahDaily, 30 Mac - Ketua Wira Perkasa, Arman Azha Abu Hanifah telah meletakkan jawatannya itu berkuat kuasa serta-merta dalam sidang media semalam.

“Hari ini saya umumkan secara peribadi meletakkan jawatan sebagai Ketua Wira Perkasa dan tujuan saya meletakkan jawatan untuk memberi peluang kepada generasi baru untuk memimpin.

“Saya harap barisan terbaru akan bawa Perkasa ke peringkat lebih tinggi. Walaupun saya letak jawatan, saya masih ahli Perkasa,” jelas Arman kepada media.

Sebelum itu, berita perletakan jawatan Arman (Gambar) telah menimbulkan pelbagai spekulasi konon ada kaitan dengan desakan dan masalah dengan kepimpinan dalam Perkasa yang diterajui Datuk Ibrahim Ali namun ianya telah dinafikan.

“Saya letak jawatan atas dasar prinsip bukan atas dasar desakan, bukan atas dasar disunting tapi atas dasar prinsip, ” beritahu Arman lagi.

Yang pasti, perletakan jawatan Arman adalah kerana beliau melihat perjuangan Perkasa tidak bermakna dan tak kemana.

Arman Azha berkata, keputusan perletakan jawatan itu diambil kerana merasakan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) termasuk Perkasa tidak boleh mencapai matlamat tuntutan tanpa mempunyai kuasa politik.

“Mana-mana NGO hanya boleh mendesak dan tidak boleh melaksanakan apa-apa tuntutan tanpa kuasa politik, apa pun yang kita buat akhirnya memerlukan kuasa politik,” katanya yang sudah menyerahkan surat peletakan jawatan kepada pejabat Perkasa pagi semalam.

“Saya berjuang demi prinsip dan apa-apa yang hendak dilakukan hanya boleh dibuat dengan kuasa politik, tak akan saya nak jadi ketua buat selama-lamanya.

“Selama ini kita hanya mendesak tapi dasarnya kuasa terletak kepada kuasa politik, sebab itu saya letak jawatan... ini semua pasal prinsip,” katanya.

Seolah-olah bagi Arman, Perkasa yang disertainya selama ini tidak memberi apa-apa faedah untuk perubahan kerana matlamat yang dibawa Perkasa tidak sampai ke mana kerana tanpa kuasa politik.

Jika ianya tidak sampai ke mana, bermakna penyertaan beliau dalam Perkasa sebelum ini hanyalah sia-sia sahaja dan buang masa.

TIGA ADUN PKR BERI KETERANGAN POLIS

Tiga orang ADUN PKR hari ini hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang untuk memberi kenyataan berhubung satu perhimpunan anjuran parti itu pada tengah malam Jumaat lalu.
ADUN Bukit Antarabangsa Azmin Ali, Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Amiruddin Shaari (Batu Caves) tiba di balai berkenaan pada kira-kira jam 10.30.

Ketiga-tiga mereka telah diserahkan notis tersebut pada tengah malam Isnin lalu.

Wakil rakyat berkenaan memasuki balai polis ditemani peguam Latheefa Koya dan N Surendran serta ahli parlimen Ampang Zuraida Kamarudin.

Sementara itu, sekumpulan penyokong seramai kira-kira 50 orang turut berkumpul di luar balai polis berkenaan.

Dilaporkan, satu insiden kekecohan berlaku melibatkan peserta perhimpunan berkenaan, antara tengah malam dan awal pagi Sabtu lalu.

Dalam kejadian itu, sepasukan polis termasuk FRU bertindak menghalang ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada meneruskan ucapan di perhimpunan berkenaan.

ORANG YANG KAT BAWAH INI AKAN BERTAMBAH HESEM KALAU PAKAI KOPIAH HITAM TINGGI

photo


 KALI INI DIA TIDAK MAHU CAKAP PASAL SEX VIDEO TAKUT NANTI BENDA TUH MARAH SEDANGKAN UMUR DAH TUAK, JADIK ............ BISU SAJALAH ATAU ZAHID TAK BAGI ARAHAN LAGIK SAMA DIA

ANUAR KENAK TANGKAP SAMAK POLIS ?

Sarawak!! Sedarlah!!


SARAWAK: Meskipun polis sedari dulu sentiasa memberi tekanan demi tekanan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum KEADILAN itu tegas menyatakan beliau mahu membawa perubahan politik secara aman dengan menggunakan saluran pilihan raya.

“Orang Arab nak tukar sistem, susah. Sehingga (mereka) terpaksa diadakan revolusi, (tapi) kita mahu perubahan secara aman. Kita tidak mahu masalah dengan polis. Anak-anak muda Sarawak perlu buat perubahan,” katanya.




Beliau berkata demikian dalam ucapannya di Kampung Tupong Batu yang terletak di pinggir Sungai Sarawak itu kerap disambut sorakan ‘reformasi’ di kalangan 300 penduduk setempat.

Pada ceramah di lokasi persendirian yang tidak memerlukan permit itu, polis hanya memberi masa 15 minit untuk Anwar berucap. Malah, pihak berkuasa membuat banyak sekatan jalan raya di laluan yang menghala ke lokasi ceramah.

Ceramah Anwar di mana-mana jua termasuk di Sarawak sentiasa mendapat halangan polis Anwar berkata, pilihan raya Sarawak kali ini amat penting kerana ia adalah masa paling sesuai untuk membuat perubahan kerana golongan penindas rakyat semakin berani berbuat demikian secara terang-terangan.

“Sebab itu, pilihanraya Sarawak penting. Perubahan adalah perlu. Orang Sarawak perlu sedar. “Orang yang baik, takut. Orang yang jahat, berani. Ini tidak betul. Perkara ini mesti diubah. Sarawak mesti berubah. Sekaranglah masanya,” katanya disambut tepukan gemuruh.


Pada ceramah yang majoriti dihadiri masyarakat keturunan Tionghua titu, Anwar turut memetik falsafah cendekiawan purba Cina, Confucious. “Kata Confucious: Lebih baik duduk di dalam kandang harimau daripada duduk di bawah kerajaan yang zalim.

Kehadiran Anwar memang dinanti-nantikan penduduk Sarawak yang dahagakan perubahan “Pembaziran berleluasa. Kronisme dan rasuah. Projek hanya untuk anak-anak, isteri dan kroni. Yang kaya hanya ketua menteri. Rasuah di bawah dan di atas meja.

“Benarlah seperti kata penyair besar di Jawa, Ronggo Warsito: Zaman ini zaman edan (gila),” katanya yang meminta rakyat Sarawak mengambil iktibar dari pesanan kedua-dua ahli falsafah itu.

Beliau mengingatkan rakyat Sarawak, pimpinan Barisan Nasional (BN) di Negeri Bumi Kenyalang itu juga membawa wang rakyat ‘lari’ hingga menyebabkan masyarakat dihimpit kemiskinan berpanjangan.

“Bukan sahaja di Mesir, Tunisia sahaja orang bawa duit. Di sini (Sarawak) pun sama bawa duit lari. Berapa yang dibawa lari Mubarak? 40 hingga 70 bilion USD. Rakyat miskin kerana pemimpin curi wang rakyat,” katanya.

TU BUKAN RASUAH, TU MENUNAIKAN MANIPESTO

KAMI TAHULAH RASUAH ITU HARAMhttp://3.bp.blogspot.com/-RwKbA1SGYmE/TZHTiLA3wJI/AAAAAAAAI7E/Rayck3_b9V4/s1600/nazri-aziz-aug5.jpg 


RANCANGAN MEE SEGERA ATAU PROJEK SEGERA PADA HAMPIR PILIHANRAYA ITU BUKAN MERASUAH RAKYAT AKAN TETAPI ITU MELAKSANAKAN MANIPESTO PILIHANRAYA, JIKA TAK ADA PILIHANRAYA MAKA MANIPESTO TU KENALAH TANGGUH, WALAU APAPUN ITU BUKAN RASUAH PILIHANRAYA

NIK AZIZ IBARAT QURAN BURUK

MAMAK MAIDIN 10 BAPAK PUNYA ANAKhttp://3.bp.blogspot.com/-OXwJvgOT3Mw/TZIa9OKuOfI/AAAAAAAAE4w/txkjMr6oIyA/s1600/zam2.png
ORANG INI ADALAH ANAK HARAM JADAH, PAK DAN MAK DIA DULU TAK BERSUNAT, UMNOPUN SUDAH TENDANG DIA DARI PEGANG SEBARANG JAWATAN, RAKYATPUN SUDAH TOLAK DIA DALAM PILIHANRAYA, TETIBA DIA MUNCUL BESUARA PUKUL SAMA NIK AZIZ, DIA KATA NIK AZIZ MACAM QURAN BURUK, TAPI QURAN BURUK RAKYAT TERIMA DIA

HANG MAMAK TONGKANG LAGILAH TAK GUNA, DAHLAH PAK DAN MAK HANG DATANG DARI INDIA PAKAI CAWAT DAN MEREMPAT KAT NEGARA INI LEPAS TU NAK JADI TOKEH KEMUDIAN KATA ORANG MACAM-MACAM PULAK, WOI MAMAK HANG JAGA SIKIT MULUT HANG TU NANTI HANG MAMPUIH PANAH PETIR BARU HANG TAU !

NAK LEPASKAN KECIWA LALU NOH DAN SATIM KONDEM KHALID

Salam


APABILA KETUA PEMBANGKANG DARI UMNO SELANGOR ANAK LELAKI DIMAN IAITU SATIM DIMAN MENYALAHKAN MENTERI BESAR SELANGOR BERHUBUNG DENGAN TABUNG YAYASAN SELANGOR MAKA SEBENARNYA DIA NAK NAIKKAN SEMANGATNYA BALIK SEBAB SULTAN SELANGOR PUJI PENTADBIRAN MENTERI BESAR SELANGOR MELAMBUNG TINGGI
http://4.bp.blogspot.com/_C1EPAkx1iC8/Sd4xQWsKc1I/AAAAAAAAKUI/QOBVqjVzGAo/s400/noh+omar.jpg


BULAN LEPAS YANG KONDEM PENTADBIRAN KHALID IBRAHIM TERMASUKLAH NOH ANAK LELAKI OMAR, PENTADBIRAN TAK CEKAPLAH, TAK PANDAILAH, MACAM-MACAM LAGI SEKALI SULTAN SELANGOR PUJI MENTERI BESAR MAKA SENYAP MENIKUS DUA EKOR DARI SELANGOR INI, HU HU SEKARANG APA MACAM ! TU LA JANGAN ANIAYA ORANG

MINUM PUNCA MAKSIAT

KASI TAU SAMA ORANG UMNO, BLOGGER UMNO CAKAP PASAL MORAL TAPI DIA MINUM AIR SYAITAN, HIDUP UMNO !!! HIDUP UMNO !!! HIDUP UMNO !!! HIDUP UMNO !!! DALAM PERUT DIA PENUH DENGAN AIR NERAKA JAHANNAM

http://3.bp.blogspot.com/-FzDWEFCOOp4/TZG-6kxUniI/AAAAAAAACkY/DAQvOJGtIkY/s1600/206885_10150124307228046_215868293045_6206144_2471020_n.jpg

NEGERI PM DAN MB PAHANG TIADA AIR

http://3.bp.blogspot.com/-uDw-if2PVC8/TZFzCGrDrfI/AAAAAAAAHIg/kKX_Bncs2XQ/s1600/adnan%2Byaakob.JPG
NI ! TIADA AIR ! PENDUDUK BOHONG KAT KO RANG !

TAZKIRAH KESEDARAN, KALAU MAHU FAHAM DAN SEDAR

TAZKIRAH TUAN IBRAHIM TUAN MAN SELEPAS SOLAT MAGHRIBMENGINGATKAN YANG JAHIL
sPemilihan PAS: Tuan Ibrahim tak tanding No 2, Mat Sabu masih kaji peluang
Kata Tuan Ibrahim, Himpunan malam ini sebagai sokongan terhadap Anwar yang menghadapi fitnah. (Nau'zubillah PAS). Di zaman nabi dulu telah ada fitnah tapi zaman sekarang makin teruk katanya. Fitnah di lakukan oleh orang yang tiada imam iaitu tidak kenal pahala /dosa. (Yalah kan ke PAS je pegang tiket sorga)

Tambah Tuan Ibrahim lagi, beberapa perkara telah di kesan kononnya yang menyebabkan orang tak percaya individu dalam video itu adalah Anwar (tunggu le video tu bila keluar nanti), contohnya perut dan dia mendakwa zaman skarang semua perkara boleh di lakukan (kiranya Tuan Ibrahim ni adik 'Steven Spielberg la)

Lepas tu Tuan Ibrahim kata sesuatu fitnah perlu di selidik terlebih dahulu dan bukan ditayangkan(tadi kata bukan Anwar so kenapa nak gelabah ni brahim oi?). Dia juga pertikai fitnah terhadap Nik Aziz yang dikatakan terlibat rasuah. (Oh! Part korang sedekah part orang lain rasuah kan). Fitnah terhadap Anwar Ibrahim masih guna isu sama iaitu liwat dan seks yang akhirnya diketahui dilakukan oleh Rahim Thamby Chik (Isu sama? Dah itu yang dia suka buat, kita nak buat macamana, betul tak?).

T.Ibrahim juga menyeru hadirin buat perubahan pada PRU ke 13 nanti. Selesai saja T.Ibrahim putar-belitkan fakta, mereka terus adakan solat Isyak berjemaah dengan diimamkan sekali lagi oleh Idris Ahmad.

Kata Tuan Ibrahim, Himpunan malam ini sebagai sokongan terhadap Anwar yang menghadapi fitnah. (Nau'zubillah PAS). Di zaman nabi dulu telah ada fitnah tapi zaman sekarang makin teruk katanya. Fitnah di lakukan oleh orang yang tiada imam iaitu tidak kenal pahala /dosa. (Yalah kan ke PAS je pegang tiket sorga)

Tambah Tuan Ibrahim lagi, beberapa perkara telah di kesan kononnya yang menyebabkan orang tak percaya individu dalam video itu adalah Anwar (tunggu le video tu bila keluar nanti), contohnya perut dan dia mendakwa zaman skarang semua perkara boleh di lakukan (kiranya Tuan Ibrahim ni adik 'Steven Spielberg la)

Lepas tu Tuan Ibrahim kata sesuatu fitnah perlu di selidik terlebih dahulu dan bukan ditayangkan(tadi kata bukan Anwar so kenapa nak gelabah ni brahim oi?). Dia juga pertikai fitnah terhadap Nik Aziz yang dikatakan terlibat rasuah. (Oh! Part korang sedekah part orang lain rasuah kan). Fitnah terhadap Anwar Ibrahim masih guna isu sama iaitu liwat dan seks yang akhirnya diketahui dilakukan oleh Rahim Thamby Chik (Isu sama? Dah itu yang dia suka buat, kita nak buat macamana, betul tak?).

T.Ibrahim juga menyeru hadirin buat perubahan pada PRU ke 13 nanti. Selesai saja T.Ibrahim putar-belitkan fakta, mereka terus adakan solat Isyak berjemaah dengan diimamkan sekali lagi oleh Idris Ahmad.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.