Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERAPA BANYAK DUIT RAKYAT DEPA TIBAI ?

19/04/12

‘Kami pulangkan duit PTPTN, bila Menteri pulangkan duit rakyat’

(Oleh: Sidiqin Omar)
KUALA LUMPUR 19 April: Kerajaan sepatutnya mendesak mana-mana Menteri yang menjadi punca ketirisan ratusan juta ringgit untuk memulangkan wang itu kepada rakyat semula, sebelum menasihatkan mahasiswa memulangkan pinjaman pendidikan.
“Boleh pulangkan. Tapi kerajaan mesti tuntut juga hutang dan pulangkan semula wang yang tiris dalam perbelanjaan kepada rakyat,” kata Presiden Malaysia Bangkit, Mohd Syahid Mohd Zaini.
Beliau mencabar kerajaan untuk mengembalikan semula perbelanjaan wang negara dalam projek lembu fidlot nasional (NFC), komisen pembelian kapal selam Scorpene dan lupus kira hutan bekas Pengerusi Mas, Tan Sri Tajuddin Ramli.
“Kuliah percuma oleh beberapa pensyarah yang hadir minggu ini membuktikan bahawa pendidikan percuma di Malaysia boleh dilakukan,” tegasnya.
Antara yang hadir ke perkhemahan mahasiswa di Dataran Merdeka minggu ini dan mengadakan kuliah percuma termasuklah Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said dan kartunis Zunar.
Sehingga kini, perkhemahan mahasiswa di Dataran Merdeka bagi menuntut pendidikan percuma telah masuk hari keenam.
“Respon orang ramai, NGO dan pertubuhan mahasiswa semakin kuat. Kami akan tetap bertahan,” tegas Syahid.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.