Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR AKUI ANUAR HEBAT ?

Friday, April 6


Mahathir sedang tabik spring kat Anwar... kahkahkah...

Kebenaran pahit bagi Dr M: Musuh lamanya Anwar memberi saingan hebat dalam PRU-13
Bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad telah mengakui bahawa ia adalah sukar untuk meramalkan keputusan pilihanraya umum ke-13 disebabkan oleh isyarat "mengelirukan" dari pelbagai pihak.

"Apa yang pasti, ia tidak mudah bagi BN untuk mendapatkan majoriti dua pertiga kali ini. Pembangkang sekarang tidak seperti dulu, dan situasi semasa agak mengelirukan," Bernama melaporkan Mahathir berkata sebegitu.

Pasti sukar bagi Mahathir untuk membuat pengakuan tersebut, kerana gabungan pembangkang Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, merupakan orang yang dia cuba untuk jatuhkan dan gulingkan dari arena politik sepenuhnya.

Pada tahun 1998, kerana takutkan populariti dan peningkatan pengaruh Anwar dengan orang Melayu, Mahathir sengaja mereka cerita liwat dan tuduhan rasuah kepada bekas Timbalannya dan berjaya dalam memenjarakan Anwar selama 6 tahun. Hanya selepas Mahathir bersara barulah Mahkamah Persekutuan cukup berani untuk menjatuhkan tuduhan dan bebaskan Awar.

Kini berumur 64 tahun, Anwar bersedia untuk memimpin Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum kedua sebagai satu parti gabungan. Walaupun tidak dibenarkan pendaftaran rasmi oleh Pendaftar Pertubuhan, parti-parti Pakatan PKR, PAS dan DAP telah menandatangani Rangka Kerja Polisi Awam dan bersetuju untuk manifesto bersama - Buku Jingga – bagi PU-13. Sementara itu, PU-13 dijangka diadakan sebelum akhir tahun ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.