Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Bengang Jugak Dengan Spesies Kerabat Nih...!!!!!

>> Friday, June 15, 2012

Member gua tengah pening kepala nak masak apa malam nih pasal Besan dia seorang Kerabat Raja (negeri mana rahsia...) nak bertandang ke rumahnya. Banyak sangat pantang larang makanannya.

So gua bertanya..., "kalau Besannya makan juga makanan yang menjadi pantang larang tu... apa akan jadi...???"


Member gua jawap
"Badan dia akan gatal2 dan mengelupas kemudian membawa maut..."

Fuyooooo.... gua jawap balik "
Kerabat Ketua Agama Islam tak percaya kepada Allah..., ini sudah kes berat nih... kena tanya Fathul Bari atau Harusanasini... dan apa kata Masyitah pulak... nak bagi fatwa ke nasihat... hahahaha..."

Kemudian kami ketawa sampai barai beb...., membayangkan dalam zaman ini masih ada lagi makhluk bangang macam tuuuu.... percaya pada perkara2
khurafat... hahahaha...!!!!!

Gua pun sambung lagi... "dalam keluarga gua pun ada juga kerabat raja, iaitu adik ipar gua kerabat Selangor (ini takda rahsia... hahahha... mampuih pi la kat dia...) dia ni pun bab makan minum nih banyak sangat pantangnya.... mak-abah dan adik beradik gua pun pening jugak nak melayan."

Member gua pun interested dan berkata "agak2nya semua keturunan raja2 nih banyak pantang larang kot..."

Gua jawap..." memang banyak sangat pantang larangnya, seperti kes adik ipar gua nih... spesies
Pantang Jumpa makanan/minuman semuanya dia bedal... hahahaha... tapi bila bab bayar atau keluarkan belanja memang kemut nak mampus.... hahahahha... pundek punya adik ipar.."

Ringkasnya.... dalam family, gua dah warning adik beradik gua yang lain bila ada makan2 family... kalau mamat kerabat tu ada join sekali... sendiri mau ingat laaaaa.... bayar masing2 punya.... pi mampuih la kat dia laki bini punya makan minum...., kalau dah spesies dari kecik makan tanggung berak cangkung sampai ke besar bangka pun harap orang tanggung dan suap dia.... ptuuuiiii.... wa cakap luuuuu....!!! (setakat nak tanggung makan/minum adik perempuan gua tarak hal beb...  ini adik kandung gua dan tanggung jawab gua sebagai abang, ini dah jadi bini dia pun kami nak tanggung lagi ke.... agak2 laaaaa.... woooiiii....)

Sampai member gua pun berkata "macam tu punya perangai pun adaaaa....???"

"Ada beb.... perangai diorang nih memang pelik2 belaka... pasal tu boleh jadi raja dan kerabat... senang nak buli orang kot....!!!"... hahahaha...

Tapi bila gua bersuara jerrrr... pasti abah gua akan kata "isssshhhh... biar la kat dia...."... berbulu jer... jiwa gua beb....., gua kondifen lepas nih pasti dia kena taji lagi dengan gua.... dulu dah kena sekali gua kasi bancuh lembu... lembu punya taruk... masih tak sedar diri... kali nih mesti mau kasi hantam lebih dari lembu... lembu punya bancuh...!!!!
 
Peduli apa gua dengan lu punya title Kerabat Raja kononnnn.... musibat aarrr.... pi la mengadu kat Pak Sedara luuuu....!!!! 

ISA

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.