Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Suku akhir Piala AFC: Laluan Kelantan getir
Noor Hafiza Che Abdullah
14 Jun 2012
Suku akhir Piala AFC: Laluan Kelantan getir
$entry.content.caption.value
KELANTAN bakal berdepan dengan laluan getir dalam saingan suku akhir Piala AFC apabila diundi bertemu kelab dari Iraq, Arbil.
Saingan suku akhir bermula September ini.

Wakil tunggal negara  itu akan memulakan aksi saingan suku akhir pertama di tempat lawan pada 18 September sebelum beraksi di gelanggang sendiri untuk aksi timbal balik pada 25 September.

Pengurus pasukan Kelantan, Azman Ibrahim berkata, beraksi dalam saingan suku akhir AFC satu pengalaman berharga dan pendedahan kepada barisan pemain Kelantan.

"Kita menyedari kehebatan pasukan lawan, yang sememangnya hebat dan berpengalaman.

"Namun semua itu bukanlah penghalang kepada Kelantan untuk meneruskan saingan sekiranya pemain memberikan komitmen sepenuhnya," katanya.

Pada masa yang sama, meskipun beraksi di tempat lawan dalam saingan suku akhir pertama merupakan satu kelebihan kepada Kelantan, namun itu tidak membuatkan The Red Warriors menarik nafas lega.

"Bagi pasukan yang berkualiti dan hebat, soal beraksi di tempat lawan atau sebaliknya bukan menjadi ukuran kejayaan sesebuah pasukan.

"Namun, bagi Kelantan sudah tentu  kita menyasarkan keputusan seri dengan jaringan di tempat lawan untuk bekalan dalam saingan timbal balik di Kota Bharu," kata beliau yang ditemui pada Majlis Undian AFC di Bukit Jalil, Kuala Lumpur petang ini.

Selain Kelantan dan Arbil yang akan beraksi dalam saingan suku akhir, enam lagi pasukan akan turut mempamerkan kehebatan masing-masing.

Kelab dari Kuwait,  Kuwait SC bakal bertemu Al Wehdat (Jordan) manakala wakil Indonesia, Arema Indonesia berhadapan Al Ettifaq (Arab Saudi).

Wakil Thailand, Chomburi pula menjadi tuan rumah untuk  aksi pertama menentang kelab dari Syria, Al Shorta.

Saingan separuh akhir pertama dijadualkan pada 2 Oktober diikuti aksi timbal balik pada 23 Oktober dan final 3 November.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.