Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

19 Julai, 2012

Siapa Pemilik Kediaman Mewah Jutaan Ringgit Ini?

Berikut adalah pendedahan yang di buat oleh portal Sarawak Report. Ia menceritakan  bagaimana kebanyakan menteri dan YB di Sarawak yang memulakan karier politik mereka tanpa sebarang harta, akhirnya mampu hidup dalam serba kemewahan, sedangkan gaji menteri yang mereka terima sebagai penjawat-penjawat awam tidaklah seberapa sangat. Baca pendedahan seterusnya oleh Sarawak Report..


Kediaman Mewah Jutaan Ringgit Millik Masing
Rumah-rumah besar milik rakan-rakan politik kepada Taib Mahmud merupakan salah satu isu-isu yang tidak terjawab di Sarawak.
Bagaimana kebanyakan menteri dan YB, yang memulakan karier politik mereka tanpa sebarang harta, akhirnya mampu hidup dalam serba kemewahan, sedangkan gaji menteri yang mereka terima sebagai penjawat-penjawat awam tidaklah seberapa sangat?
Orang yang kaya-raya tidak dilarang meminta untuk dipilih sebagai calon menteri. Namun, tidak seorangpun yang harus menyalahgunakan kuasa politiknya untuk menjadi kaya. Ianya suatu bentuk rasuah yang telah memusnahkan negeri Sarawak.
James Jemut Masing, yang merupakan ketua parti politik PRS, adalah orang kanan dalam pakatan BN pimpinan Taib mewakili UMNO menguasai negeri Sarawak, adalah suatu contoh yang baik.
Namun, kami berhak untuk menyoal dari manakah dia dengan secara tiba-tiba beroleh wang yang banyak untuk membeli sebuah kediaman serba mewah di tengah-tengah kejiranan bertaraf perdana di bandaraya Kuching?

Baca selanjutnya laporan Sarawak Report di sini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.