Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN LAWAN SULTAN WAKIL ALLAH KAT BUMI

Thursday, July 19, 2012

Umno MUNAFIQ, Sejarah PEMBOHONGAN UMNO Terhadap Raja - RPK


(THE STAR) - Kira-kira 50 ahli dari dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sini telah membuat laporan polis terhadap tiga orang yang dikatakan telah menghina Sultan Johor baru-baru ini.

Ahli-ahli dari Pertubuhan Kebajikan & Dakwah Islamiyah Malaysia (Pekida) dan Persatuan Belia Bukit Naning telah mengadakan bantahan secara aman di tiga lokasi di Bukit Naning semalam.

Bantahan yang bermula pada kira-kira jam 2 petang telah diadakan di Dataran Air Hitam di Bukit Naning, Air Hitam dan di sepanjang jalan Air Hitam-Yong Peng.

Ahli-ahli kumpulan kemudian berarak ke balai polis Bakri di mana tiga daripada ahli-ahli mereka membuat laporan polis terhadap penulis blog Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas, Ahmad Shukri Kamaruddin dan Haziq Abdul Aziz.

Seorang wakil kumpulan, Abdul Aziz Sharip, berkata rakyat Johor tidak dapat menerima apa yang telah dilakukan oleh tiga individu yang telah menulis di dalam blog, Facebook dan Twitter mereka mengenai Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Beliau berkata pihak berkuasa perlu mengenakan hukuman ke atas mereka untuk menghalang individu lain daripada menghina dan tidak menghormati Raja-Raja Melayu.
************************************************

Saya rasa amat sakit perut apabila melihat sekumpulan Melayu-haprak ini yang berbuih-buih mulut membuat laporan polis, menganjurkan demonstrasi, membuat 'ikrar taat setia' dan sebagainya, demi untuk mempertahankan institusi Beraja.

Bukan bermakna saya anti-Raja. Sebaliknya, saya pro-Raja - walaupun saya percaya bahawa Raja perlu dikritik jika mereka zalim. Ini kerana saya bencikan munafik. Dan kita mempunyai begitu ramai munafik di kalangan orang Melayu yang didakwa menegakkan Islam.

Jika mereka benar-benar memperjuangkan Islam, maka mereka akan tahu bahawa Raja-Raja boleh ditegur. Tegur adalah budaya Melayu menunjukkan kesilapan yang anda lakukan, ia terletak di bawah doktrin amar makruf nahi munkar, prinsip yang sangat penting dalam Islam - sebenarnya, ia wajib bagi semua umat Islam.

Saya cadangkan agar kumpulan Melayu ini belajar kitab Imam Ghazali. Sshhh, nanti mereka akan kata saya tidak layak bercakap tentang Islam kerana saya tidak cukup belajar tentang ilmu Islam dan tidak layak untuk bercakap perkara itu. Ini adalah kerana mereka jahil tentang Islam, bukan saya.

Sudah tentu, tegur tidak bermakna anda boleh menghina Raja-Raja. Bukan sahaja anda tidak boleh menghina Raja-Raja, anda tidak seharusnya menghina sesiapa sahaja dalam apa hal sekalipun. Menghina tidak sama dengan menegur, ramai rakyat Malaysia seolah-olah tidak faham perkara ini.

Kira-kira 30 tahun lalu, kumpulan Melayu yang sama dari Umno telah melancarkan satu kempen untuk melanyak institusi Beraja. Kunpulan bukan Melayu menjauhi dari turut serta dalam kegilaan menghentam Raja. Ini kerana mereka tahu jika mereka turut serta menghentam Raja-Raja ia akan mengundang serangan balas. Jadi bagi masyarakat bukan Melayu mereka telah bertindak bijak dan tetap neutral, walaupun Presiden Gerakan ketika itu, Lim Keng Yaik, turut serta dalam kegila menghentam Raja, menyembur-nyembur air liurnya ketika beliau menghentam Sultan Pahang.

Isunya ialah: Melayu Umno tidak cuba menegur Raja-Raja dengan menunjukkan kesilapan yang telah mereka lakukan. Mereka sebaliknya membelit pembohongan mengenai Raja-Raja. Itu adalah isu yang saya bangkang dan tidak setuju. Jika anda ikhlas untuk menegur, saya tidak kisah. Tetapi mereka membuat pembohongan terhadap Raja-Raja.

Tiga personaliti Umnoi yang membawa pertuduhan terhadap Raja-raja adalah Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Timbalan Perdana Menteri, Tun Abdul Ghafar Baba dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Malah Ghafar pernah berkata bahawa mengkritik Raja-Raja dibenarkan dan tidak dianggap sebagai hasutan. Ia hanya akan menjadi hasutan jika anda meminta untuk menghapuskan sistem Beraja dan menjadikan Malaysia sebuah republik. Selain daripada itu ia dibenarkan dan bukannya hasutan.

Itulah apa yang berlaku pada tahun 1980-an. Ia adalah pesta-menghentam Raja. Dan Umno pernah berkata, ini bukan satu jenayah. Tidak salah untuk mengkritik Raja-Raja jika mereka zalim. Ini adalah apa yang Umno pernah kata. Tetapi mereka tidak mengkritik Raja-Raja. Sebaliknya mereka menyiarkan pembohongan mengenai Raja-Raja. Dan mereka berkata ia dibenarkan, tidak ada salahnya.

Munafik, munafik, munafik!

Stesen-stesen televisyen menunjukkan rakaman sebuah rumah Tauke Cina di Batu Feringgi, Pulau Pinang dan mengatakan banglo mewah ini adalah milik Duli Yang Maha Mulia Raja Muda Selangor, dan dibayar dengan wang pembayar cukai.

TIPU!

Stesen-stesen televisyen menunjukkan rakaman Rumah Kedah di Jalan Northam (kini dikenali sebagai Jalan Sultan Ahmad Shah) di Pulau Pinang dan berkata bahawa banglo mewah ini milik Duli Yang Maha Mulia Sultan Kedah dan dibayar dengan wang pembayar cukai.

TIPU!

Sebenarnya Rumah Kedah adalah rumah lama pra-peperangan (tidak mewah langsung), yang dimiliki oleh Kerajaan (pimpinan Umno) Negeri Kedah untuk kegunaan pegawai Kerajaan Negeri Kedah yang melawat Pulau Pinang.

Lim Keng Yaik, Presiden Gerakan, kemudian muncul di TV untuk mengaitkan 'Tengku' Wong dan Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang menipu beratus-ratus juta tanah hutan bernilai jutaan Ringgit di Negeri Pahang.

TIPU!

'Tengku' Wong sebenarnya adalah rakan kongsi perniagaan Menteri Besar Pahang, Tun Mohd Khalil Yaakob, sekarang ini Yang Dipertua Negeri Melaka.

Apa yang berlaku ialah Khalil memberi banyak tanah hutan kepada 'Tengku' Wong dan memberitahu kepada Exco Negeri Pahang bahawa 'Tengku' Wong adalah rakan niaga Sultan. Sultan telah mengarahkan tanah itu diberikan kepadanya. Sudah tentu, tiada seorang pun Exco yang berani menentang atau berani menyoal Sultan mengenainya. Beratus-ratus juta telah ditipu dengan helah ini dan manusia ini telah dilantik menjadi Yang Dipertua Negeri Melaka sebagai 'hukuman' di atas apa yang dia lakukan.

Ghafar kemudian mendedahkan bahawa kontrak yang bernilai lebih daripada RM116 juta secara 'rundingan' yang sepatutnya menjadi hak Bumiputera telah diberikan kepada 'Tengku' Yong Terengganu, rakan kongsi perniagaan Duli Yang Maha Mulia Almarhum Sultan Terengganu. Nilai RM116 juta itu adalah pada 30 tahun lalu, jadi bayangkan berapa besar nilainya pada hari ini.

Menteri Besar Terengganu, Dato 'Seri Amar Di Raja Tan Sri Haji Wan Mokhtar Ahmad (SSMT, PSM, SPMT, DA, DPMJ, KMN, JP, PJK), kemudian mendedahkan bahawa beliau telah menerima' Surat Kuning' dari Istana mengarahkan beliau untuk memberikan kontrak ini kepada syarikat 'Tengku 'Yong' dan memberitahu bahawa Tengku Yong merupakan rakan kongsi perniagaan Duli Yang Maha Mulia Sultan.

TIPU!

'Tengku' Yong sebenarnya rakan kongsi perniagaan Wan Mokhtar. Kemudian, apabila perkara ini 'meletup' dan kami dari Dewan Perniagaan Melayu Terengganu berhadapan Wan Mokhtar, beliau menafikan beliau pernah berkata telah menerima 'Surat Kuning' dari Istana. Beliau kemudiannya menuduh kami menyebarkan pembohongan dan bahawa ini semua adalah konspirasi pembangkang untuk memfitnah beliau. Selepas itu, mereka yang berhadapan denganWan Mokhtar telah menjadi sasaran 'bunuh' dan Umno menyuruh saya untuk keluar daripada Terengganu dan kembali ke Selangor. (Ya, 30 tahun yang lalu ketika era 1980-an, saya telah berada dalam 'senarai kematian' Umno).

Kemudian Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan mencuri Lamborghini dari gudang Kastam di Subang dan mengimport kereta tersebut tanpa membayar cukai.

TIPU!

Sebenarnya, Raja-Raja mempunyai kuota tujuh buah kereta bebas cukai, manakala Raja Muda mempunyai tiga buah kereta, dan Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan masih di dalam kuota. Anwar kemudian berkata bahawa Majlis Raja-Raja telah tidak meluluskan kuota Duli Yang Maha Mulia Sultan. Tipu lagi. Sistem kuota tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan Majlis Raja-Raja. Kerajaan Negeri telah meluluskan kuota ini dan Negeri Kelantan ketika itu di bawah pentadbiran Umno. Oleh itu Umno telah meluluskan kuota Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan.

Lihatlah bagaimana mereka memutar penipuan ini pada 30 tahun yang lalu sekitar tahun 1980-an?. Dan beberapa kes yang saya nyatakan di atas adalah hanya sebahagian kecil. Terdapat lebih banyak kes lagi. Dan semuanya bertujuan untuk membuatkan Raja-Raja kelihatan buruk.

Dan adakah anda sedar? Kerana penipuan mereka terhadap Sultan Kelantan ini, maka pengundi Kelantan telah memihak kepada Sultan mereka dan pada tahun PRU 1990 rakyat Kelantan telah mengundi PAS-Semangat 46 dan menendang UMNO keluar. Sehingga hari ini Umno tidak boleh mengambil balik Kelantan, dan saya berharap mereka tidak akan berjaya. Saya berharap rakyat Kelantan akan ingat apa yang Umno lakukan kepada Sultan mereka.

Hidup PAS!

Dan itulah mengapa kebanyakan raja-raja tidak menyokong Pakatan Rakyat, terutamanya PKR. Raja-Raja tidak pernah lupa atau memaafkan Anwar serta beberapa bekas ahli Umno yang kini di dalam PKR kerana turut serta dalam menghentam Raja 30 tahun lalu. Raja-Raja tidak percaya kepada Anwar dan beberapa Melayu di dalam PKR yang dahulunya bersama Umno dan pernah mengheret Raja-Raja ke dalam lumpur.

Raja-Raja tidak mempunyai masalah dengan PAS. DAP juga tidak menghentam Raja-Raja, pastinya. Tetapi mereka berdiri di luar dan seronok melihat Umno menghentam Raja-Raja. Oleh itu, walaupun DAP boleh berkata mereka 'neutral', tetapi mereka tidak menolak pembohongan yang diputar tentang Raja-Raja. Tetapi PAS berdiri dibelakang Raja-Raja. Oleh itu, Sultan mengarahkan para pengundi untuk menendang keluar Umno dan memberi Kelantan kepada PAS.

Jadi bolehkah kita menghentikan semua karut ini?. Hari ini, kumpulan Melayu ini berpura-pura hendak mempertahankan Raja-Raja. Sebenarnya mereka adalah orang-orang yang memperkenalkan budaya berbohong terhadap Raja-Raja. Seperti yang saya katakan, tegur okay. Itu adalah perkara yang dituntut Islam. Tetapi untuk berbohong sudah tentu tidak, bukan hanya dalam Islam, tetapi juga dalam mana-mana agama. Dan sebenarnya sekumpulan orang-orang munafik inilah yang perlu dihukum.

Hidup Raja!



Kredit from Malaysia Today article 'Munafiq, munafiq, munafiq!'

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.