Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DENGAR BOLEH CAYA JANGAN, OOOOOO ! IC


Rabu, 15 Ogos 2012

Mesyuarat Agung Luar Biasa OIC Membincangkan Agenda Penting Perpaduan Umat


oic
ARRAYAH.INFO, Jeddah, 15 Ogos 2012 - Mesyuarat Agung Luar Biasa Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) yang diadakan oleh pemerintah Arab iaitu Raja Abdullah bin Abdul Aziz di kota suci Mekah.

Pemimpin Islam pada hari Selasa telah tiba di Mekah, tempat kelahiran Islam, untuk sidang kemuncak Pertubuhan yang mempunyai 57 keanggotaan Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) yang berkemungkinan akan melihat penggantungan keahlian Syria, sesuatu tindakan yang amat ditentang oleh sekutu kuatnya Iran.

OIC mewakili 1.5 bilion umat Islam di seluruh dunia dan bahawa ia akan mengadakan mesyuarat malam Selasa di Mekah, kota suci Islam, khususnya ketika 26 Ramadhan 1433H yang mulia adalah malam apabila Al-Quran diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW.

Isu pemberontakan Presiden Syria Bashar al-Assad amat popular dan pembunuhan umat Islam Rohingya di Myanmar akan menambah antara isu yang akan dibincangkan dalam mesyuarat itu.

Sesi sidang kemuncak OIC:

Raja Abdullah bersama-sama dengan Presiden Iran, Mahmood Ahmadinejad mengalu-alukan tetamu dan wakil-wakil negara-negara yang berbeza.

Raja Arab Saudi dalam ucapannya berkata bahawa Islam memberikan kita mesej kesabaran dan toleransi.

Beliau berkata bahawa dunia Islam boleh boleh dapat menghadapi sebarang cabaran yang mendatang melalui perpaduan mereka.

Presiden OIC, Ekmeleddin Ihsanoglu, juga ditangani wakil negara-negara yang berbeza dan berkata bahawa perpaduan umat Islam adalah satu-satunya cara bagi umat Islam untuk memimpin dunia.

Sumber : http://www.thenewstribe.com/2012/08/15/oic-summit-starts-in-mecca-syria-tops-the-agenda/

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.