Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIA PEROMPAK DAN MENYAMUN KERANA POLITIK KOTOR

Friday, August 10, 2012

SYABAS dihebah-hebohkan sebagai perompak dan penyamun air Selangor

Patut umno dok geram tazkirah kat masjid, kata syabas perompak dan penyamun air selangor.

Saya rasa jika lebih tersebar luas lagi tuduhan perompak dan penyamun kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), termasuk dalam tazkirah, akhirnya syarikat itu, bosnya Tan Sri Rozali Ismail dan Umno akan benar-benar dilihat orang ramai sebagai perompak dan penyamun air Selangor.

Politik, politiklah - Umno maki PAS, PAS maki Umno; Umno makin PKR, PKR maki Umno. Suka hati hampalah. Tapi jangan libatkan air yang jadi keperluan asas rakyat. Jangan kerana hasrat jahat nak naikkan tarif air, berpolitik macam syaitan.

Bagi yang belum jelas, punca asal pergaduhan Syabas yang disokong Umno Barisan Nasional (BN) dan kerajaan Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim ialah kerana kerajaan Selangor sekat tarif air dinaikkan seperti yang digiankan oleh Syabas.

Saya copy and paste laporan di bawah:
Berdasarkan perjanjian dengan kerajaan BN yang memerintah Selangor sebelum pilihan raya umum 2008 dahulu, Syabas diberi hak untuk menaikkan tarif air sehingga lima kali.

Pada tahun 2009 dahulu Syabas dibenar menaikkan tarif setinggi 37 peratus. Selepas itu, pada 2012, diberi lagi kebenaran untuk menaikkan tarif setinggi 25 peratus.

Tidak cukup dengan itu, pada 2015, Syabas mendapat kebenaran lagi untuk menaikkan tarif air setinggi 20 peratus.

Selepas itu, ada lagi habuan untuk meningkatkan keuntungan apabila Syabas dibenarkan menaikkan tarif sehingga 10 peratus pada tahun 2018 dan lima peratus pada tahun 2021.

Bagaimanapun, kerakusan itu dihalang oleh kerajaan PR yang memerintah Selangor selepas pilihan raya umum 2008.
Mau tarif air di Selangor naik mencanak di atas keperitan rakyat? Undi BN.
Penarik beca

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.