Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Perlu waspada ketika berhenti di R&R


16 Ramadhan 1433H. [MOD] -

RAWANG - Kes kecurian yang berlaku di hentian Rehat dan Rawat (R&R) masih terkawal bagaimanapun masyarakat dinasihati terus berwaspada agar tidak menjadi mangsa.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Suprintendan Rosly Hassan berkata, peranan masyarakat dalam menyalurkan maklumat kepada pihak polis juga amat digalakkan bagi bersama mengekang kejadian seumpama itu.

“Kes curi terutamanya membabitkan wanita di mana beg tangan mereka dicuri ketika berehat atau solat di surau.

“Selain itu, membabitkan kes pecah kereta kerana kebanyakan tempat letak kereta jauh dari tumpuan menyebabkan pengguna yang berhenti rehat menjadi mangsa. Namun, semua kes ini terkawal,” katanya ketika ditemui pada program High Profile Policing (HPP) di R&R Rawang dekat sini.

Program itu turut dihadiri pegawai kanan polis Ibu Pejabat Daerah (IPD) Gombak, anggota dari pelbagai bahagian dan cawangan.

Hadir sama, pegawai-pegawai daripada Plus Seksyen C3 Rawang.

Pada program tersebut, Rosly turut mengedarkan risalah keselamatan dan pencegahan jenayah kepada pengguna yang berhenti di R&R berkenaan sehingga waktu berbuka puasa.

“Program HPP ini kita laksanakan setiap minggu dan pada musim perayaan ini tumpuan diberikan di kawasan begini termasuk pusat membeli belah dan baru-baru ini kita buat di bazar Ramadan.

“Dalam risalah yang kita edarkan terdapat maklumat-maklumat keselamatan, kaedah pencegahan jenayah dan pihak yang boleh dihubungi jika berlaku atau terlihat sebarang kejadian jenayah,” katanya.

Dalam pada itu, ketika melakukan tinjauan pengguna Rosli berkata, terdapat pengguna yang mencadangkan supaya R&R menyediakan pengawal keselamatan sebagai langkah pencegahan jenayah.

Menurutnya, cadangan itu diterima positif sebelum disampaikan terus ke pengetahuan pegawai Plus untuk dipertimbangkan.

Katanya, cadangan tersebut wajar dipertimbangkan sebaiknya kerana akan membantu pihak polis memandangkan jadual rondaan polis tidak hanya tertumpu di kawasan tersebut.

sinar harian/-

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.