Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PUSING-PUSING CARI MAKAN

NASHARUDIN MAT ISA: PUSING KOT MANAPUN, NASHARUDIN KALAH

0
0
  
Print Friendly
oleh: Yong

Sebelum Yong buka cerita, Yong cut and paste gambarr ini dulu dari Blog Warga Marhaen dan facebook Danny Tan. Selamba jer mamat ni pakai baju bertulis hudud.
 
Kedua mamat ini dikatakan langung tak takut dengan hudud. Memang betul, apa nak takut kalau yakin tidak akan melakukan kesalahan?
 
Karpal pula, katanya akan memfailkan saman ke atas Nasharudin berdasarkan kenyataan beliau yang tersiar di media utama:
 
SUMBER UTUSEX
Karpal Singh, kot miker nak saman, samanje. Jangan cakap kosong. Memang Nasharudin cakap macam tu. Cer komer baca ayat yang dalam kotak biru. Dia cakap akan menentang sesiapa sahaja yang menghina agama dia, termasuk Soi Lek dan piem. Hahaha…Bab ini Yong nak dengar apa mamat ni kata tentang kenyataan piem 1Malaysia ni.
 
BN TOLAK HUDUD 
Sudah lama BN tolak hudud. Yang duduk sebelah piem tu dengor ceritanyer ada kelulusan yang tinggi dalam bidang agama, weh! Jangan komer tak tau! Walaupun piem tolak hudud, Nasharudin happy jer pergi ke Mekah bertemu ulama negara “Wahabi” di sana! Hahaha, dulu bukan main lagi kutuk Wahabi! Yong tak nak komen bab Wahabi ni kerana ia diluar bidang kepakaran Yong. Komer baca di sini atau di sini kalau nak tahu.
 
Sebenornya, jika Karpal saman Nasharudin, pasti Nasharudin kalah tak kira apa keputusan mahkamah. Mengapa Yong kata begitu? Sebabnya berdasarkan andaian berikut:
 
1. JIKA KEPUTUSAN MAHKAMAH MEMIHAK KEPADA KARPAL
Jika Karpal menang, terbukti Karpal bukan anti Islam walaupun dia menolak hudud. Jadi, bolehlah dia sampai bila-bilapun menolak hudud. Nasharudin kalah. Mungkin dia mampu bayor saman. Tapi, mampukah dia menyelamatkan air muka dan maruahnya?
 
2. JIKA KEPUTUSAN MAHKAMAH MEMIHAK KEPADA NASHARUDIN
Ini bermakna Karpal anti-Islam. Maksudnya MEREKA YANG MENOLAK HUDUD ADALAH ANTI-ISLAM. Ini termasuklah kawan rapatnya ameno dan kawan ameno, Soi Lek dan semua suku sakat demer yang tunduk pada ameno tu! Penghujungnya Nasharudin yang kalah! Dia kalah kerana keputusan ini tidak membuktikan apa-apa. Ameno dan sekutunya dah kata tidak akan melaksanakan hudud di Malaysia! Demerpun satu kapal dengan Karpal!
Hah, macam mana sekarang?


***Sumber Berita Dari:

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.