Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

08 Oktober, 2012

Menteri Nih Risau Rakyat Jatuh Sakit.. Saksikanlah!!

Nak cakap apa lagi bila seorang yang di gelar menteri keluar statement macam nih. Bercampur baur rasanya, geram pun ade.. sedih pun ade. Yang geramnya.. ko orang yang bernama menteri tak rasa kenaikan nih sebab gaji dan elaun ko orang berlambak.

Itu angka yang rasmi, yang tak rasmi.. bocor sana.. tiris sini.. belum citer lagi.Yang sedihnya pulak.. kenapalah ko yang berfikiran 'secerdik' macam nih boleh jadi menteri kat Malaysia?

Kan lebih baik ko jadi menteri kat negara yang rakyatnya IQ setaraf dengan ko je.. macam negara di kepulauan terpencil di Pasifik.
Ini adalah siri-siri kenyataan menteri ekoran kenaikan harga gula 20 sen.. opss!! bukan naik tapi turun. Kerajaan turunkan harga subsidi gula sebanyak 20 sen. Bukankah kenyataan seperti itu bertujuan untuk berbohong kepada rakyat.. terutamanya rakyat di luar bandar.
Kenapa disebabkan kencing manis kerajaan naik kan harga gula? Apa rasionalnya? Gula barangan keperluan.. kalau nak naik harga rokok Addin tak heran sebab bukan semua rakyat Malaysia merokok.

Tapi bila ko oranng naikkan gula, itu dah menyusahkan semua rakyat. Sebab gula adalah barang keperluan.. semua orang pakai gula.  
Naikkan harga gula akan beri kesan domino.. semua barangan berkaitan akan turut naik. So.. alasan naik harga gula untuk elak rakyat sakit tidak boleh di terima pakai sama sekali.

Sebenarnya harga gula di Malaysia dinaikkan di sebabkan kita mempunyai menteri yang sakit-sakit belaka. Tindakan paling wajar adalah kita harus tukar menteri-menteri yang sakit nih pada PRU13 akan datang. Setuju???

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.