Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


10 Oktober, 2012

Rupanya Sebab Nih Ceramah Ustaz Azhar Idrus Di UMP Di Batalkan


Sebelum ini berlaku di Kuala Kangsar.. Di saat akhir, pihak berkuasa tempatan tidak meluluskan ceramah Ustaz Azhar Idrus di Dewan Jubli Perak, Kuala Kangsar.  Terpaksalah pihak penganjur, mengalih lokasi ceramah Ustaz Azhar Idrus ke lokasi yang lain (rujuk sini).

Dan kini kejadian tersebut berulang kembali, UMP membatalkan ceramah Ustaz Azhar Idrus sempena Majlis Konvokesyen Universiti Malaysia Pahang pada 10 Oktober 2012. Alasan ceramah tersebut di batalkan tidak pula di ketahui.

Namun, ramai mempercayai campur tangan pihak atasan yang menggagalkan ceramah ini. Sudah pasti, pihak atasan takut akan populariti Ustaz Azhar Idrus yang condong pada PAS akan mempengaruhi golongan pelajar. Sudah tentu, sekiranya rakyat faham agama Umno BN akan kehilangan sokongan dan kuasa.

Ceramah Ustaz Azhar di UMP dibatal, hiburan diteruskan

Ceramah Ustaz Azhar Idrus yang dijadualkan di adakan di Universiti Malaysia Pahang (UMP) Gambang, Pahang pada hari ini (10 October 2012) telah pun dibatalkan..

Ianya dipercayai ada penglibatan tangan-tangan ghaib yang terdiri dari spesis "syaitan yang dikenali",itu sebabnya tangan mereka boleh ghaib...

Universiti Malaysia Pahang (UMP) dan Kumpulan Utusan Malaysia buat julung-julung kalinya bekerjasama menganjurkan Expoconvo 2012 sempena Majlis Konvokesyen UMP ketujuh yang akan diadakan di kampus universiti itu di Gambang dan Pekan dekat sini, bermula pada 6 Oktober ~ 14 Oktober ini.

Walaupun ceramah ilmu agama dibatalkan atas arahan "pihak atasan" namun majlis hiburan tetap diteruskan seperti yang dirancang...

Penolong Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UMP, Prof. Dr. Yuserrie Zainuddin berkata pengunjung akan dihiburkan dengan persembahan artis seperti Ainan Tasneem; Kumpulan Hijjaz, Khalifah; Nash; Rosma (AF1) dan Shuib Sepah.

Kita sedia maklum.. syaitan memang tak suka dengar ceramah agama ni...
dan yang ini pula digelar Tun M sebagai "Syaitan yang dikenali" ,memang kira adik beradik le tu..

Lihat video pengumuman Ustaz Azhar Idrus sendiri mengenai pembatalan di sini.

Akhir zaman.. nak kata apa... ~demolonie

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.