Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

21 Oktober, 2012

Perwakilan MCA Sindir Najib Tanpa Di Sedari

Alangkah indah dan bermakna jika sesuatu temu rapat atau mesyuarat politik membincangkan hal-hal berkaitan dengan dasar negara demi kesejahteraan rakyat yang mengundi mereka dalam pilihanraya.

Bagaimanapun ia tidak berlaku semasa Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Malaysian Chinese Association (MCA) yang dirasmikan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Najib Altantuya sebentar tadi.

Sebaliknya ia saling tak tumpah umpama dalam Perhimpunan Agung Umno, dalam mesyuarat MCA pun Najib Altantuya terus menjadikannya medan mencerca, mengherdik dan memburuk-burukkan keperibadian pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan Setiausaha Agung DAP, Lim Kit Siang.

Sama ada Najib Altantuya sedar atau tidak, para perwakilan MCA yang berhimpun di Dewan San Choon, Wisma MCA di Jalan Ampang sebenarnya menyindir Najib Altantuya apabila cadangannya mahu melantik Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menjadi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat mendapat tepukan gemuruh perwakilan.

Sedangj7 dirinya sendiri yang memangku jawatan tersebut dari Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil pada 10 April lalu seakan tidak perasan bahawa perwakilan MCA sebenarnya mengejek Najib Altantuya kerana dialah yang memangku jawatan tersebut!Apakah perwakilan MCA yang datang dari seluruh negara itu sudah menduga ucapan Najib Altantuya itu sebenarnya terkenajala batamg hidung sendiri dan bukannya Mohamad Sabu?

Rata-rata perwakilan yang ditemui hanya ketawa apabila ditanya adakah bersetuju dengan cadangan Najib Altanuya tersebut dan terus berlalu pergi tanpa memberi sebarang komen mahupun penjelasan lanjut.Bahkan Presiden PPP, M Kayveas juga tersenyum sipu semasa Najib Altantuya mencadangkan perkara tersebut di hadapan lebih 1,000 perwakilan termasuk para pemerhati dari negara asing.

Naji Altantuya sedar bahawa perwakilan MCA sebenarnya menyindirnya atau inikah balasan di atas ucapannya yang sungguh jahat memperlekehkan peribadi pemimpin Pakatan Rakyat? ~jalanpulang

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.