Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
‘Demam' final warnai Kementah
SITI FATIMAH MUHAMMAD ALI
16 Oktober 2012
ATM
Antara penyokong ATM di Wisma Kementah - Foto Sinar Harian Online
BOLA...bola... bola!

Suasana Wisma Kementah (Kementerian Pertahanan) di Jalan Semarak, Kuala Lumpur, agar lain berbanding hari-hari biasa.


Kelainan dapat dirasai. Bukan kerana majlis keramaian atau perhimpunan luar biasa, tetapi kehangatan bicarakan tentang 'hari besar' – final Piala Malaysia - bagi anggota keluarga Kementerian Pertahanan.


Di sana sini, anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bercakap tentang perlawanan akhir Piala Malaysia. Dari jalan masuk ke Wisma Kementah, di lif, di kafe, hinggalah tempat letak kereta.


"Yakin, ATM akan menang," kata seorang pegawai kepada rakannya.


"Kita sudah lama menanti," balas rakannya. "Kita kena pergi stadium, tengok sendiri," kata seorang lagi pegawai berpangkat kapten.


Mengapa tidak!


Ini kali pertama dalam tempoh lebih empat dekad, ATM turun gelanggang akhir Piala Malaysia.


Sabtu ini, ATM selaku tuan rumah Piala Malaysia bakal menerima kunjungan Kelantan di Stadium Shah Alam.


Kegairahan warga ATM kian terserlah di wajah setiap anggotanya yang yakin pasukannya akan menjulang piala kejohanan tahun ini.


Bagi mendapatkan gambaran sebenar kemuncak penantian ATM selama 46 tahun, kru Sinar Harian Online membuat tinjauan di kementerian tersebut.


Menurut seorang pegawai Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Mohd Nasrun Ismail, "kemenangan akan berpihak kepada ATM kerana corak permainan ATM yang mantap dibawah penyeliaan jurulatih B Sathianathan."


"Dua tonggak utama Kelantan yang digantung perlawanan memberi peluang cerah untuk ATM menjadi juara dengan jaringan 1-0," katanya.


Berbeza pula reaksi seorang pegawai Tentera Darat Diraja Malaysia, Kapten Shaifun Johari Meat memberi kata-kata semangat untuk pasukan ATM.


"Saya yakin dan bersemangat ATM akan memenangi Piala Malaysia tahun ini dengan adanya lapan pemain Liga Super, dua pemain import dan barisan pemain yang sedia ada.


"Dengan ketiadaan Ghaddar dan Farhan sedikit sebanyak akan menumpulkan jentera serangan Kelantan dan saya yakin ATM akan menjadi juara 2-1," jelasnya.


Seorang anggota Tentera Laut Diraja Malaysia, LK 1 PNK, Mohd Azrul Naim Aziz mengharapkan kemenangan berpihak kepada pasukan ATM.


"ATM layak untuk menjulang piala setelah penantian selama 46 tahun, sememangnya ATM layak untuk menang.


"Semangat juang dan kerjasama yang tinggi di bawah pimpinan Panglima Angkatan Tentera menamba semangat ATM untuk berjuang dan ATM akan menang 2-0," ujarnya.


Kejohanan musim ini sememangnya satu penantian buat julung kalinya sejak ATM melangkah ke peringkat akhir pada 1966.


Perlawanan akhir Piala Malaysia antara ATM dengan Kelantan akan berlangsung Sabtu ini di Stadium Shah Alam jam 8.45 malam.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.