Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALO MB PAHANG MINTA MAAF, BODOH LA DIA

NGO Tukar mahu MB Pahang minta maaf
NOOR AZIANTY NORMAN
20 Oktober 2012
 NGO Tukar mahu MB Pahang minta maaf
Sedutan paparan pertemuan Adnan dan salah seorang peserta demonstrasi Orang Asli, Rabu lalu, didakwa berakhir dengan cabaran Menteri Besar Pahang itu.
 
KUANTAN – Gabungan Tukar MB Pahang (Tukar) tidak bersetuju dengan tindakan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Diraja Adnan Yaakob yang didakwa menghina Orang Asli ketika berhimpun di pekarangan Wisma Sri Pahang, tiga hari lalu.

Penyelarasnya, Lee Chean Chung berkata, sebagai pemimpin, beliau seharusnya lebih terbuka serta tidak mengeluarkan kata-kata negatif yang boleh menyinggung perasaan orang lain.

“Jika beliau (Adnan) marah sekalipun, tidak perlulah mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya. Tindakannya itu seolah-olah tidak menghormati golongan bawahan.

“Mereka juga sebahagian daripada rakyat Pahang dan mungkin juga salah seorang daripada pengundi beliau. Jadi, mereka sepatutnya mendapat layanan yang sebaiknya,” katanya pada sidang media semalam.

Turut hadir, Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Pahang, Kamarul Hatta Mohamed Ali, Ahli Jawatankuasa Sunflower Electoral Education Developement (Seed) Pahang, Toh Chin Hong dan wakil Stop Lynas, Arumugam.

Chean Chung berkata, pihaknya kecewa dengan sikap Adnan dan meminta beliau untuk mengemukakan permohonan maaf kepada ahli Jaringan Kampung Orang Asli Semenanjung Malaysia (JKOASM).

“Adnan perlu tampil memohon maaf kepada Orang Asli yang terlibat serta lebih berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan selepas ini. Jika tidak, rakyat akan hilang hormat kepadanya,” katanya.

Insiden itu didakwa berlaku pada Rabu lalu ketika lebih 120 ahli  JKOASM berhimpun di depan pejabat Menteri Besar bagi menyerahkan memorandum yang mendesak kerajaan negeri memberi perhatian serius tentang isu pencerobohan dan tuntutan tanah adat.

Melalui memorandum itu, sebanyak lapan perkara telah dibangkitkan oleh kumpulan berkenaan serta mereka bertegas menyerahkan sendiri memorandum itu kepada Adnan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.