Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NASA AKAN BUAT OPERASI UNTUK PENGARUHI ORANG TERTENTU DIDALAM PAS

DENDAM SEBAB KALAH JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN MEMBUATKAN DIA BERUBAH, DIA NAK TUNJUK PERANGAI KAT PUCUK PIMPINAN PAS PUSAT

'Kemenangan Islam tak pernah dibantu orang kafir'
 Bekas timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa mendakwa, seorang pemimpin parti itu pernah memberitahunya bahawa kemenangan Islam tidak pernah dibantu oleh orang kafir tetapi hanya oleh umat itu sendiri.

Pak Karamu: Umat islam ada berapa kerat kat negara ni

"Saya pernah tanya soalan pada seorang pimpinan PAS sebanyak dua kali. Pernah tak dalam sejarah kegemilangan Islam bermula pada zaman Rasulullah sehingga saat soalan saya tanya, kemenangan Islam itu dibantu oleh orang kafir? "Dua kali dia jawab tak pernah dan tak akan berlaku. (Jadi) kemenangan Islam itu hanya dibantu oleh umat Islam itu sendiri," katanya tanpa menamakan pemimpin PAS yang dimaksudkannya itu.NONEBeliau mengulas demikian ketika membentangkan kertas kerjanya pada Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah ke-4: Seminar Dakwah Nasional di Pusat Dagangan Dunia Putra petang ini.

Pak Karamu: Dalam negara yang bukan islam bagaimana islam mahu menang ? bangang juga ahli majlis syura Pas sekor ni

Dalam pembentangan itu, Nasharuddin Mat Isa membangkitkan persoalan sama ada golongan bukan Islam kini berbaik dengan umat Islam "untuk kesenangan bersama (marriage of convenience) dalam langkah percaturan politik singkat semata-mata untuk meraih sokongan di peti undi". "Atau sememangnya benar bukan Islam kini insaf dan mula mengenali Islam yang maha adil dan benar-benar ingin mendokong cita-cita Islam yang diimani oleh majoriti umat Islam dalam konteks mengubah pemerintahan sedia ada ke arah sebuah pemerintahan baru yang bersama-sama mendukung jemaah Islam?," soalnya.

Pak Karamu: Mengapa ko tak insafkan orang melayu terlebih dahulu tentang islam ? Orang kafir adalah lebih jauh dari islam, mereka mungkin meraih sokongan, samalah seperti Pas atau ko sendiri  
Dalam sidang media selepas itu, Nasharuddin juga berkata, beliau bersedia sekiranya dikenakan tindakan disiplin mengenai kenyataannya berhubung kerjasama antara PAS dan DAP.

Pak Karamu: Kenyataan ko mahu memerangkap parti yang ko sertai, semua orang tau ! Ini semua muslihat ko, tapi Pas juga ada muslihat !
"Jadi tindakan daripada parti terpulanglah. Ya (bersedia jawatan dilucutkan). Bagi saya Islam itu yang harus dipertahankan, keahlian perkara nombor dua," katanya.

Pak Karamu: Apa kerja islam yang ko buat, setahu saya orang Pas sendiri tak tahu apa yang ko buat untuk islam, kot adapun dulu ko sentoh tentang islam hadhari (islam ala yahudi)
Beliau turut mengulangi bahawa pendiriannya amat jelas dan akan mengutamakan agama Islam berbanding menjadi ahli PAS.

Pak Karamu: Kalo ko berani ko keluarlah dari Pas, ada berani ? Dan ikut la Hassan Ali
Bagaimanapun, MP Bachok itu berkata beliau buat masa ini masih belum merancang untuk meninggalkan parti itu dan menyertai Umno.

 Pak Karamu: Orang Pas ramai yang tahu apa yang ko nak buat didalam Pas, orang boleh cium hangit otak ko, kalo ko berani ko pengaruhi la mereka untuk tubuhkan kerajaan perpaduan dan pecahbelahkan jamaah Pas, ini la masanya sementara ko berada didalam Pas
"Pendirian saya jelas. Boleh kata semua tau pendirian saya. Saya tak takut nyatakan pendirian saya. - mk

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.