Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Panas!! Tun M dah mula mempertahankan kroni nya..

×
Kini kelihatan tindakan Tun Mahathir mula untuk mempertahankan kroni yang juga jemaah menterinya sewaktu dia memegang jawatan sebagai Perdana Menteri satu ketika dahulu. Tun Dr Ling Leong Sik mengikut cerita auta Tun Mahathir merupakan insan yang mulia dan bukannya seorang pembohong.

Menurut Tun Mahathir, Dr Ling Leong Sik merupakan seorang yang jujur. Bab ni mula nampak Tun mula nak pertahankan jemaah menteri yang dulu nya menjadi rakan subahat dia dalam mentadbir negara.

Kita semua tahu apa yang terjadi kepada mantan Pengerusi MIC. Setelah kalah dalam pilihanraya umum ke 12, tahun 2008,dia telah di lantik sebagai  duta  Malaysia ke India. Walaupun kalah tetapi tetap nak di lantik dengan jawatan yang sama taraf dengan menteri. Bayangkan bhai jadi duta kat India? Jadi macam king la kat sana gamaknya kot.

Tun Mahathir yang di panggil sebagai saksi dalam perbicaraan Tun Dr Ling yang terbabit dengan skandal penyelewengan PKFZ dah macam terdesak nak pertahankan rakan kabinet dia dulu hinggakan Timbalan Ketua pendakwa II Datuk Tun Abdul Majid Tun Hamzah bertanya kat Tun Mahathir macam mana pulak dia tahu yang Tun Ling tidak berbohong?

Kena bidas dengan Pendakwaraya tapi yang aku risau nanti bila Tun Mahathir jeling  jer, segalanya berubah sebab umum masih mengetahui pengaruh Tun Mahathir masih kekal menghantui sistem pemerintahan negara walaupun sudah dua kali perdana menteri nya bertukar. Kesan kepada sistem kehakiman yang rtosak di zaman Mahathir hingga kini nampaknya gagal untuk di pulihkan melainkan dengan secara merombak struktur pentadbiran negara dengan menurunkan parti yang memerintah kerajaan sekarang ni.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.