Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS Perak dalam bahaya (Part 1)

 
 
Sape pernah dengar lagu nie.. dinyanyikan oleh Klaus Meine Scorpion,

For you, life is just like chess
If you don’t make a move

You’ll lose the game like this “ ….. walking on the edge @ scorpions.
.

Gamak nye sebab berpandukan pada lagu nie la yg menyebabkan mamat sorang ini jadi meroyan mengatur dan mengejar kuasa yg ada di depan mata. Semenjak PR berkuasa di Perak, mamat nie dgn begitu licik menyusun strategi tanpa disedari oleh pimpinan PAS pada ketika itu..

Sebagai peguam kanan dalam PAS, kekayaan diri dan menjadi Pengarah Pilihanraya Negeri menjadikan cakap2 dan arahan2 nya sentiasa mendapat tempat di hati pimpinan. Tambahan pula mamat nie dilantik sbg AJK PAS Pusat dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak. Pada ketika itu , walaupun DS Nizar dilantik menjadi Menteri Besar Perak yg SAH.

Mamat nie menyusun konco2nya memegang jawatan2 penting dalam GLC-GLC kerajaan negeri Perak. Ini bg memudahkan kerja beliau utk berbuat sesuka hati. Lebih geli hati, kununnya beliau dilantik sebagai Pengerusi Syarikat Majuperak Berhad atas pilihan ramai…Poodahh citt

PR bernasib baik kerana walaupun Perak dirampas, nama mamat ni telah disebut2 utk mengisi salah satu kerusi penting dalam PKNP. Tapi org biasa tak perasan ttg percaturan ‘chess’ yg digerakkan… kalo tak bertambah kebal dan makin payah untuk seorg menteri Besar nak menegur.



Sebagai Peguam kanan dalam JUHAM…. Jawatankuasa hak asasi manusia Pas Perak. Mamat nie melantik lawyer2 yg buleh dicucuk hidung… yg keras dan melawan pasti nya akan bertegang urat dgn mamat nie.. siapa mereka2 ini..???

Sifat- sifat cengih dan payah nak menyapa org2 biasa agak merimaskan penyokong2 yang biasa berjumpa dengan mamat nie. Kalo nak kata sombong pun layak sebab makan nak di hidangkan, orang kena hulur tangan dulu untuk bersalam dan menyapa orang nak bersalam & memberi salam jauh panggang dari api… LAYAK ke jadi CALON…??? Ini boleh jadi contoh ker….?

Yang paling penting !!! Nak tanya sikit, Sebelum nie mcm mana cara PAS melantik orang2 sebagai calon…???? Kebiasaan nya kita akan tengok semua yang dipilih akan berdolak –dalik untuk mengelakkan diri dari menjadi calon kerana memikirkan tanggungjawap kepada rakyat dan nak jawap dikubur nanti. Tapi sekarang dah terbalik dan pelik..

Mamat nie boleh memilih kawasan mana yang dia suka untuk bertanding dan sudah tentulah kawasan yg mempunyai potensi tinggi untuk menang. Kenapa dia sibuk sangat kali nie…untuk dia mencalonkan dirinya sebagai calon untuk DUN Manjoi ..!!! Sebelumnya mamat nie selalu bertanding untuk kerusi Parlimen. Sedangkan nama yang telah dipilih oleh majority adalah Ust Wan Tarmizi. ….

Siapa yang bersama mamat nie….???

Apa jadi pada Dun Manjoi…. ????


JPN kini….???? … Jeng..jeng…jeng


Sebelum kita sambung mari kita layan dulu lagu nie …

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.