Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Piala Malaysia: Presiden PAS ucap tahniah



5  Zulhijjah 1433H. [MOD] -
KUALA LUMPUR: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengucapkan tahniah kepada pasukan Kelantan di atas kejayaan menjadi juara Piala Malaysia malam tadi.


“Kejayaan ini diharap menjadi pemangkin ke arah meningkatkan prestasi bola sepak negara ke peringkat antabangsa di masa akan datang,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang turut mengucapkan tahniah kepada pasukan Angkatan Tentera Malaysia yang menjadi naib johan dan diharapkan prestasi akan terus meningkat di masa hadapan.
 
Sementara itu, Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat merakamkan ucapan tahniah kepada pasukan The Red Warriors yang telah berjaya membawa pulang Piala Malaysia buat kali kedua kepada negeri itu.

Katanya, rakyat Kelantan berbangga dengan kemenangan ini dan meminta para penyokong meraikan kemenangan ini dengan seadanya.

Bagaimanapun beliau mengingatkan kepada penyokong bola sepak Kelantan agar berhati-hati di jalan raya untuk pulang ke kampung halaman masing-masing.

"Untuk pasukan ATM, tahniah kerana berjuang hingga ke tiupan wisel terakhir," katanya di laman facebooknya sebaik sahaja wisel penamat dibunyikan malam tadi,

Hari ini, Kelantan mengumumkan cuti peristiwa dan ini adalah kali kedua dalam tahun ini selepas Kelantan berjaya memasuki akhir Piala FA yang bertemu dengan Sime Darby pada 20 Mei lalu.

Kelantan akhirnya membuktikan kehebatan sebagai gergasi Pantai Timur apabila mencatat kejuaraan 'treble' musim ini dengan merangkul Piala Malaysia 2012 setelah menewaskan ATM 3-2 di Stadium Shah Alam.

Sebelum ini, Kelantan menjuarai Liga Super dan Piala FA.

Pada Piala Malaysia 2010, Kelantan berjaya menumpaskan Negeri Sembilan 2-1 di Stadium Bukit Jalil.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.