Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Selasa, 16 Oktober 2012

Shahnon Kasi Musuh Pas Kontoi

Masa Pak Shahnon Ahmad keluar dalam sebuah telivesyen (tv) penjilat buntut, yang kononnya melahirkan rasa kesal dengan Pas yang berkawan dengan DAP dan takut kepada parti Cina itu, saya terus membuat catatan di dalam blog menjelaskan apa sebenar yang berlaku dari pengamatan saya. Tujuannya supaya tidak ada yang 'terbolah' terus marahkan Shahnon dengan laporan berkenaan yang jelas berunsur jahat dan khianat.

Laporan penjelasan Shahnon yang dipetik.
Saya mengamati butiran kata-kata Shahnon dan melihat mimik wajahnya semasa bercakap dan disuluh oleh camera tv berkenaan. Saya amat dan depnuh cermat.

Sebagai orang yang ada sedikit ilmu dalam bidang wartawan, dan juga memahami ilmu dan keadah puter belit
(spin) saya menasihat orang Pas agar jangan tidak marah kepada Shahnon. Saya sudah mengagak bahawa bukan semua yang Shahnon ucapan disiar oleh tv berkenaan dengan penuh tanggungjawab dan beretika. Saya yakin beliau ikhlas ketika mengeluarkan pendapatnya itu.

Saya juga ada masuk tv beberapa kali dan menghadapi masalah sama. Saya faham sangat dengan perangai tv atau media Malaysia yang tidak bersikap profesional dan menjadi pentaksub melampau kepada pihak tertentu. Mereka akan eksploikan apa saja asalnya boleh menggembirakan hati taukeh mereka. Sikap inilah menyebabkan bergemanya laungan mengatakan media negara ini tidak bebas dan telus.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.