Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SOI LEK DAN TIMBALAN WANITA MCA HARAMJADAH

Pas: Soi Lek patut tutup mulut
Wartawan Sinar Harian
23 Oktober 2012
Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
 
SHAH ALAM - “Beliau patut tutup mulut, Soi Lek tidak patut campur tentang urusan agama lain,” kata Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Beliau berkata, kenyataan dikeluarkan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek itu langsung tidak tepat dan boleh memberi kesan  terhadap keharmonian negara.

“Beliau tidak faham tentang hukum jenayah Islam tetapi sewenangnya mengeluarkan kenyataan yang bukan-bukan. Rasuah tidak termasuk dalam hudud, rasuah berada di bawah hukum takzir.

“Kenyataan dikeluarkan itu sangat celupar dan boleh mencetuskan provokasi agama. Hudud bukan perkara yang patut dipolitikkan, ini perintah ALLAH sebagai kewajipan untuk orang Islam,” katanya ketika mengulas kenyataan dikeluarkan Soi Lek yang mendakwa lapan daripada 11 negara yang melaksanakan hudud dianggap sebagai antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat.

Soi Lek berkata demikian ketika berucap di perhimpunan agung MCA ke-59 kelmarin.
Ketua Pemuda Pas, Nasruddin Hassan turut menggesa Umno mengambil tindakan terhadap pemimpin MCA itu.

“Saya cabar beliau kemukakan bukti serta statistik yang sahih menyatakan negara yang mengamalkan hudud itu paling korup? Saya juga bersedia berdebat dengan beliau,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.