Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

15 November, 2012

Live!! Ketua Pemuda PAS Kena Belasah Teruk Dalam Muktamar

Seronok jugak tengok perbahasan perwakilan yang bahaskan ucapan dasar ketua Pemuda PAS Malaysia dalam muatamar kali ni.Walaupun aku tak pi pun ke Kelantan tapi masih boleh ikuti perbahasan secara LIVE.Aku ada kopipes kat ruang sebelah ni video streaming LIVE muktamar PAS kali ke 58 dari Kelantan, kut-kut ada yang teringin nak tengok kat blog aku ni. Yang menariknya, hampir semua wakil pembahas dari negeri-negeri menyuarakan tak puas hati dengan ucapan dasar kali ni yang katanya panjang lebar sampai 55 mukasurat tu.
Ada yang kata ucapan tu sekadar retorik pasai realitinya kepimpinan tertinggi pun takdak kawasan untuk bertanding dengan maksud kepimpinan tertinggi pun takdak grassroot untuk meraisai sendiri macamana realiti sebenar untuk menggerakkan pemuda dan dalam masa yang sama nak tarik sokongan msyarakat digrassroot kepada PAS.

Ada sorang perwakilan pulak belasah pasai Akademi Kepimpinan Pemuda yang walaupun disebuat dalam ucapan dasar untuk diperkasakan padahal realitinya status semasa AKP pun tak jelas, entah hidup entah dah mampus,  langsung takdak dah latihan untuk pemimpin pemuda.

Member tu kata, kesian la sama kepada pemuda macam dia yang takdak peluang untuk ditarbiah di macam yang berkesempatan masuk universiti yang penuh dengan usrah, tamrin dan bermacam-macam program tarbiah perkaderan.

Yang lebih menarik lagi ada perwakilan yang membelasah Pemuda PAS Malaysia yang masih gagal lahirkan pemimpin yang boleh jadi ikon dan igauan anak muda. Pemimpin Dewan Pemuda nampak macam 'tua sebelum masanya", muda tapi sedar diri berlagayk nak jadi orang tua.

Yang positifnya, perbahasan muktamar PAS ni membuktikan yang kebebasan bersuara sangat diraikan di dalam PAS. ~cenangau

Addin:

Memang betul lah ketua pemuda dan exco pemuda kena belasah dalam muktamar kali ni. Addin berkesempatan sertai muktamar kali ni, sekarang tengah ucapan penggulungan. Namun ini merupakan medan untuk muhasabah diri bukannya medan utuk membangga diri.

Inilah bezanya antara umno dan pas, ruang kebebasan bersuara di berikan sepenuh-penuhnya. Syabas kepada perwakilan yang memberikan perbahasan yang bernas.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.