Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Khamis, 15 November 2012

Pusat Bertindak Pindahkan Zainal Sebab Keluar Kenyataan Rugikan Umno-BN?

SHAH ALAM, 14 NOV: Tindakan Kerajaan Pusat memindahkan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Datuk Zainal Abidin Aala dipercayai berkait dengan pendedahkan beliau bahawa kerajaan Umno-BN yang meluluskan projek kondominium di Batu Caves.

Exco Kerajaan Tempatan, Kajian Dan Penyelidikan, Ronnie Liu berkata Zainal Abidin merupakan “mangsa keadaan” apabila beliau terpaksa mendedahkan fakta di dalam projek kontroversi tersebut.

“Dia terpaksa beritahu projek ini diluluskan bukan baru-baru ini tetapi di zaman BN mentadbir lagi.

“Bila ‘press’ minta minit mesyuarat dia kena bagi sebab Selangor ada Akta Kebebasan Maklumat, jadi sesiapa tak boleh salahkan dia,” kata Ronnie apabila ditemui selepas mesyuarat Exco di sini hari ini.

Zainal sebelum ini memberitahu bahawa Kebenaran Merancang terhadap projek kontroversi Dolomite Park Avenue di Batu Caves telah dikeluarkan ketika BN menerajui Selangor, pada 30 November 2007.

Zainal juga mendedahkan projek itu telah diluluskan oleh Jabatan Mineral Dan Geo-Sains (JMG) pada ketika itu.

Namun Jabatan Alam Sekitar (JAS), dalam laporan awalnya, tidak menyokong pembinaan projek itu atas alasan yang tidak disebutkan.

Beliau turut mendedahkan suatu minit mesyuarat MPS yang jelas membuktikan Kebenaran Merancang kondominium 29 tingkat itu dikeluarkan dalam mesyuarat tersebut.

Projek yang dimajukan oleh syarikat pemaju, Dolomite Properties Sdn Bhd di Batu Caves dianggap sebagai sensitif memandangkan kawasan tersebut merupakan tumpuan masyarakat Hindu untuk beribadat.

Ronnie juga memberitahu hari ini pertukaran Zainal ke jabatan yang masih belum diketahui itu akan berkuat kuasa Jumaat ini.

“Hari ini adalah hari terakhir Zainal di MPS sebab esok cuti umum dan saya akan bercakap dengan dia nanti, apa pun saya anggap ini tindakan tidak adil,” ujar beliau lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.