Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Laporan 'Umno Murtad': Fitnah terbaru, kata Nik Aziz
wartawan sinarharian
19 November 2012
Nik Aziz
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
 
SHAH ALAM - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, laporan muka depan sebuah akhbar berkenaan "Umno murtad" hari ini satu pembohongan dan fitnah terbaru ke atas beliau.

Sehubungan itu kata Nik Aziz, beliau akan mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar berkenaan.

"Tajuk muka hadapan Utusan Malaysia hari ini yang menulis 'Nik Aziz dakwa Umno murtad" adalah satu pembohongan yang besar ke atas saya.

"Barangkali gaji mereka yang bertanggungjawab menabur fitnah ini cukup besar sehingga berbaloi utuk menebus dosa akibat fitnah. Insya-ALLAH saya akan mengemukakan saman ke atas fitnah terbaru ini," kata beliau di laman sosial Facebook hari ini.

Utusan Malaysia dalam laporannya hari ini berkata, selepas adiknya mendoakan kehancuran Umno dan Barisan Nasional (BN),  Nik Aziz pula memberi gambaran bahawa Umno merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.
Kata laporan itu, beliau dalam nada tegas kemudiannya melontarkan persoalan sama ada parti itu kini menganut agama Kristian, Buddha atau pun sebuah parti politik yang tidak mempunyai agama.

Sehubungan itu katanya, Umno tidak perlu dimuliakan sebaliknya doa-doa yang memohon agar Umno dan BN ditimpa bala tidak salah kerana ia sama dengan kisah Nabi Noh yang memohon kepada Allah untuk memusnahkan umatnya yang tidak patuh kepadanya.

"Bila Umno buang Islam daripada dasar hidup dia, maka Umno agama apa? Agama Islam itu al-Quran, bila Umno tolak Islam, dalam dasar parti maka Kristian ke, Buddha ke atau tidak ada agama?

"Timbul masalah murtad. Murtad ini khabarnya orang Kristian, paderi-paderi dia. Saya nak kata tidak, yang jadi orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam.

"Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam, dia buang Islam macam benda sudah habis tempoh, macam ubat sudah habis tempoh, buang," katanya dipetik akhbar itu.

Terdahulu 'admin' FB Nik Aziz berkata:

"Setelah layanan baik diberikan kepada media termasuk Utusan Malaysia sepanjang Muktamar Pas Kali ke-58, inilah hadiahnya. Fitnah yang sangat dahsyat terhadap Tuan Guru Al Mursyidul Am Pas."

  • Pakdoe Allan · Top Commenter
    UTUSAN SUKA MENABOR FITNAH KERANA MEMBUAT KESIMPOLAN YANG SALAH...UMNO TERANG-TERANGAN TIDAK MARTABATKAN ISLAM..SEBALIKNYA MEMURTABAKKAN ISLAM...TENGOK GAYA NAJIB DAN ROSMAH PON DAH CUKOP MELAMBANGKAN KE MANA PERGINYA ISLAM TU...BENARLAH KATA NIK AZIZ...UMNO BUANG ISLAM..
    • Zinbad Battle Station · Top Commenter · Smk victoria kl
      bahaya umno/utusyaitan ni...sanggup buat apa saja...
      semua kerja jahat di sapu habis olih umno...pru13 ini
      sama-sama kita buang parti perosak ini...dah melampau..
      aku DOA kan umno/bn hancur ranap...ADA BANTAHAN?
  • Ishak Abdol · · Top Commenter · Senior System Consultant at IDA Singapore
    Susah Betul Nak Faham Pendirian Manausia Begini.

    Ini Hari Cakap Begini, Esok Ubah Cakap Begitu, Lusa Balek Cakap Gitu Gitu, Tulat Cakap Balek Yang Itu, Sampai Bila Kita Tak Tahu.. Ini Syndrom Penyakit Tua.. Doa Kan Semoga Cepat Semboh..
  • Mohd Amin Faris Redzuan · Top Commenter · 59 years old
    malaysia ni negara yg paling pelik dalam dunia, 1. mengaku Islam tapi perangai/perbuatan/pertuturan mcm orang bukan islam. 2. orang yg mengaku dizalimi bila travel naik jet mewah. org yg dizalimi rumah mcm istana, kereta besar2, peniagaan besar2. org yg dizalimi ceramah tiap mlm tak kira tempat. org yg dizalimi duduk hotel 5 bintang. org yg dizalimi kutuk kerajaan siang mlm, org yg dizalimi terimqa duit brim, org yg dizalimi bayar RM1 utk rawatan kat hospital org yg dizalimi hantar anak keselolah tak payah bayar semua free org yg dizalimi doakan kerajaan musnah org yg dizalimi.................................
    • Che Intan Haque · Top Commenter · Universiti Kebangsaan Malaysia
      ada juga buta hati mata kayu jenis perangai bangsat 7 keturunan. ko tahu jenis makhluk mana dan tahap kategorinya? ko nak tahu tak?

      jenis mentekedarah duit rakyat gila babi. lepas tu tunjuk baik. tunjuk baik kpd rakyat bahawa aku la sahaja yg memberi kesenangan dan kebahagiaan rakyat malaysia. belakang perangai jin setan. selama ni ada dia bagi. tulang kambing pun haram jadah nak bagi. ko tahu sapa?
    • Adi Putra · Top Commenter · Unand
      Che Intan Haque kami rakyat Malaysia semua dah tahu siapa yg haram jadah tu, tak lain tak bukan ialah umnongok barisan nasional barisan najis parti syaitan yg dikenali.. Memang org2 pemimpin2 ahli2 umnongok semuanya seperti firaun, hamman, abujahal, abu lahab.. MEmang mereka akan jadi takut dgn doa org2 mukmin, doa adalah senjata rakyat marhaen Malaysia!
    • Mamat Ewah · Top Commenter
      Zalim itu beerti tidak adil...tidak adil itu adalah antaranya beri hak rakyat sedikit dan disapu pemimpin dengan banyak...Kalau nak faham zalim itu bila suami Menteri dan anak beranak sapu duit rakyat kononnya nak bela lembu juataan ringgit. Zalim itu beerti apabila duit rakyat dihilangkan berbillion-billion ringgit. Zalim itu bererti menuduh orang berzina dan meliwat tapi tiada bukti..dan kezaliman yang paling dahsyat adalah apabila membelakangi hukum Allah dan mengkedepankan hukum manusia...Kalau tak faham memang jenis kurang dapat pengajaran...
  • Iskandarnaim Zulkarnain · Top Commenter · University of Missouri
    puta belit. Putar belit akhirnya terlilit. Saya nak tanya nik aziz apakah orang melayu bersama UMNO tidak sembahyang. Malah jika UMNO tidak sembahyang akhlaknya lebih mulia jika dibandingkan dengan nik aziz yang suka mencarut.
    • Politik Itu Syok (PIS)
      Jgn la pandang pada satu pihak sahaja kawan. Jika mahu cakap pasal mencarut, MB Pahang lagi kuat mencarut. Tapi politik ini syok, carut mencarut tak akan bawa masa depan negara. Kita berjuang bersama Islam insyaallah kita akan mengerti apa erti perjuangan. Dan kita akan sentiasa bertafakur. Bumi ni hak Allah dan dari Allah kita datang, kepada Allah juga kita akan kembali....
    • Der RanjAu · · Top Commenter
      TGNA mencarot? itu ikot pahaman sekular lord reid hehehhe
    • Jalak Lenteng · Top Commenter
      IZ..orang umno solat buat penat saja kerana mereka tolak Islam.
  • Rozak Zaki · Top Commenter · Design Engineer at Electro-Mechanical Engineering Technology
    Ketika wartawan mengajukan soalan adakah beliau menjatuhkan hukuman murtad kepada UMNO berdasarkan pandangannya itu, berikut jawapan Nik Abdul Aziz:

    "Tidak kira siapa pun, tidak kira tok guru sekalipun kalau murtad, murtadlah. Usahkan UMNO, tok guru berserban berjanggut kalau dia tolak Islam dia murtad walaupun tiada mufti beritahu, tiada hadis, tapi kalau ia tolak Islam dengan sengaja maka dia murtad."

    Sementara itu, ketika ditanya adakah disebabkan UMNO sudah tidak mengamalkan Islam maka Pas mendoakan supaya parti itu ditimpa bala, beliau berkata:

    "Kalau serangga pun kita bunuh. Macam nyamuk, pacat, serangga tapi kita racun kita bunuh. Ini menyebabkan akidah, akidah salah bila UMNO tolak Islam, takkan kita nak mulia."

    Kalau sesiapa [muslim] tolak islam.. dia murtad le. Tak kira sapa pun. Ko ke aku ke tuan guru ke apa ke.. tak amal islam.. tolak islam murtad la..

    Aku rasa aku cakap kalau sesiapa tolak islam.. bila plak aku cakap ko murtad? Yang ko nak terasa dah kenapa hah?
    • Adi Putra · Top Commenter · Unand
      Oohh biasala puak2 umnongok ni mereka terasa KERANA TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI, MEREKA JADI TAKUT DGN DOA ORG2 MUKMIN, TAKUT DGN DOA MANUSIA YG DIZALIMI, SETIAP HARI MEREKA TAK LENA TIDUR DAN TAK SENANG HIDUP MEREKA SEGALA2NYA AKIBAT DOA LAKNAT KE ATAS MEREKA!
  • Rozak Zaki · Top Commenter · Design Engineer at Electro-Mechanical Engineering Technology
    cuba teliti kenyataan pemimpin2 umno ini...sembahyang, puasa, zakat, haji diterima.. hudud wajib gak dilaksana pemimpin.. ditolak dan dihina.. islam ke ambil sebahagian dan menolak sebahagian nya... entah ler,,, lu fikir le sendiri setakat mana islamnya..
    1. Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitive.
    2. (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”.
    3. (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang...See More
  • Abu Abup · Top Commenter
    Harakah tak pernah kena saman (setahu akulah), utusan selalu kena saman. Cuba fikir, sapa kaki fitnah? Ya, betul, umno apco sahabat yahudi kaki fitnah. Kalau anda tak bersetuju dgn kenyataan ini sila bantah.
  • Iori Kersani · Top Commenter · SMKTM
    Sabar orang umno teruskan perjuangan pedulikan kata mereka jika dulu apa yang kerajaan buat semuanya membazir sekarang target dia nak dapat putrajaya.
  • Kitakan Geng · Top Commenter · UiTM Shah Alam
    Kantoi lagi utusan meloya... TGNA saman ja Utusan Meloya tu....
  • Naim Aim · Top Commenter · Takde
    Sah Nik Aziz Nyanyuk! Nik Aziz tuduh Utusan fitnah beliau berkenaan isu murtadkan UMNO..semalam dia cakap lain, hari ni dia ckp lain..saksikan video kenyataan Nik Aziz berkenaan UMNO murtad..nak bohong lagi si tua tolol ni?

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Xk8IaioA_JU#!
  • Muhamad Hazwan Ahmad
    Ape yang Nik Aziz kate ialah tidak betol..
    Kerana mendoakan untuk kehacuran orang islam ialah seseuatu perbutan yang keji.
    • Adi Putra · Top Commenter · Unand
      Oohh tak keji la mendoakan kehancuran umnongok, golongan syaitan yg dikenali, memang sepatutnya didoakan sebegitu, tak insaf2 maka rasakan azab pedih dari Allah swt, itulah doa yg menjadi senjata org2 mukmin!
    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      ISLAM UMNGOK...............API NERAKO LAYAK!
    • Muhamad Hazwan Ahmad
      Ade kee UMNO memperlekeh kn islam
  • Abdullah Yew · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    Mula2 Sinar Harian pun tulis Nik Aziz cakap UMNO murtad. lepas tu diorang tulis lain. Walllah, aku sendiri baca semalam.
  • Mohd Yusof Muda · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
    TGHA dituduh mengkafirkan UMNO melalui amanatnya dan kini TGNA pula dituduh memurtadkan UMNO...sedangkan mereka hanya merangkan sifat-sifat orang kafir dan orang murtad...kalau UMNO tidak bersifat seperti dinyatakan tidaklah UMNO tu kafir atau murtad...
  • Fairus Abdulhamid · Ikm Sungai Petani,Kedah
    wahai manusia...tggu le bala Allah dtg mmbersihkn yg batil dn menegakkn yg hak. sblum itu byk2kn brfikir dgn akal waras dn matang mncari kbnaran.. dunia & akhirat.
  • Faith Ajar · Top Commenter
    Takpa esok2 tv3 tunjuk rakaman bideo tua kutuk tak sedar diri ni kata bideo tu besi takleh jadi bukti...
  • Nur Insyirah · · Top Commenter · Salesgirl at Linas Textiles
    utusan sumber pendapatan terbesar PR. bape banyak saman depa kena bayar sebab fitnah. haha
  • Long Ok · Top Commenter
    puak2 ini bukan mau menerima teguran bahkan menfitnah semula TGNA, hidup sekejap shj di dunia tapi jika Allah tak redha sengsara di akhirat kelak.
  • Der RanjAu · · Top Commenter
    Harakah di tahan lesen kerana dedah kemungkaran.... utusex pulak diberi lesen oleh MENTERI utk sebar fitnah...... lesen besar tuh.
  • Rosmaiza Daud · Top Commenter · 37 years old
    DOA BIAR PENGARAH UTUSAN HANCUR PERUT.
  • Rosmaiza Daud · Top Commenter · 37 years old
    saman sampai muflis utusan.
  • Politik Itu Syok (PIS)
    Nampaknya sekali lagi Utusan Malaysia bakal menghadapi saman.. Utusan Fitnah tidak akan serik. Akhbar adalah untuk menyebarkan berita bukannya fitnah. Jangan kerana politik sikap kewartawanan juga luluh. Adil untuk semua. PIS
  • Wan Yuzainal · Top Commenter · Sekolah Menengah Kebangsaan Kepala Batas
    jamil ada ulama umno jawab la kalu tok guru kta k kn nmpk sgt jual agama.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.