Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Majlis Syura pastikan hala tuju parti
NOOR AZURA SAHRIL
17 November 2012
Haron Din
Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din
 
KOTA BHARU - Majlis Syura Ulama sentiasa peka memantau perjalanan Pas dalam memastikan hala tuju parti itu tidak lari dari landasan perjuangan yang sebenar.

Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din berkata, pemantauan ini termasuk dalam isu berkaitan 'tahaluf siyasi'.

Menurutnya, setiap perkara yang dibangkitkan dalam mesyuarat Majlis Syura Ulama akan dibincangkan dengan teliti sehingga semua ahli berpuas hati dan bersetuju dengan keputusan yang dibuat.

Bagaimanapun, beliau turut berasa hairan mengapa ada sesetengah ahli yang mengeluarkan kenyataan media seolah-olah tidak bersetuju dengan keputusan mesyuarat.

"Dalam mesyuarat seperti tak ada pertelingkahan tapi dalam media, ada pula terdengar suara-suara sumbang seolah-olah tidak setuju dengan keputusan Majlis Syura.

"Tetapi orang seperti ini tak pernah memberi pandangan begitu dalam mesyuarat, tapi di luar mesyuarat perkara itu timbul," katanya menjawab soalan perwakilan dari Kalabakan, Sabah, pada muktamar tahunan parti di Pusat Tarbiah Islamiah, di sini, semalam.

Perwakilan berkenaan, Kasman Karate dalam soalannya bertanya, mengapa masih terdapat ahli Majlis Syura sendiri yang seakan-akan tidak bersetuju dengan keputusan mesyuarat yang diputuskan oleh Majlis Syura.

Haron berkata, pandangan individu kadang kala terbawa-bawa keluar mesyuarat dan mungkin ada sedikit perbezaan pendapat yang tidak perlu diperbesarkan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.