Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUKTAMAT

Pas Pusat mahu Hadi kekal tanding di Marang
JAMILAH HAMZAH
8 November 2012
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man
SHAH ALAM - Pas Pusat telah mencadangkan kepada Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kekal bertanding di kerusi Parlimen Marang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 meskipun beliau menyatakan kesediaan bertanding di mana-mana kerusi termasuk Pekan jika diperlukan.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Hadi perlu mengekalkan kemenangannya di Marang dan hasrat presiden untuk bertanding di Pekan hanya menggambarkan yang beliau boleh bertanding di mana sahaja dengan sokongan sokongan.


Menurutnya, hasrat presiden itu tidak semestinya beliau akan diletakkan di Pekan.


Tambahnya, "kita tak ada masalah, presiden nak bertanding di mana pun, kita yakin dengan sokongan rakyat diberikan kepada Pakatan Rakyat (PR)."


"Kalau Hadi bertanding di Pekan, penyokong Pas di sana akan menyokong dia di sana, lagipun sejarah pilihan raya lalu, Najib (Perdana Menteri) hanya menang tipis sahaja, dengan 200 undi lebih.


"Bagaimanapun kita dalam mesyuarat Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat dua hari lalu, kita cadangkan presiden (Hadi) pertahankan kerusi yang dimenanginya di Marang," katanya kepada Sinar Harian Online, hari ini.


Sebelum ini, Hadi telah menyatakan hasratnya bertanding di Pekan untuk merebut kerusi yang dipegang oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, jika parti mengarahkannya.


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyokong hasrat itu.


Bagaimanapun pemimpin Umno telah mengkritik tindakan Hadi yang dikatakan akan memakan diri dan pelik.


Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan menasihatkan Hadi supaya tidak mengambil tindakan yang boleh memakan diri.


Terbaru, Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, kesediaan Hadi itu dianggap seperti 'menggali lubang sendiri' dan hanya menunggu masa untuk jatuh.


Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang berkata, kenyataan Noh itu menggambarkan Umno sedang berada dalam kebimbangan.


Beliau berkata, PR yakin mempunyai tokoh yang layak dan kuat untuk bertanding di Pekan bagi merebut kerusi tersebut.


"Di Pekan itu memng sepatutnya adalah kerusi dari pimpinan PR, kita yakin ada tokoh untuk turun di situ daripada PR," katanya lagi.


Dalam pada itu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustaffa Ali berkata kenyataan yang dikeluarkan pemimpin Umno-BN itu adalah provokasi semata-mata.


"Setakat ini memang kita membuat keputusan Hadi bertanding di Marang dan kenyataan pemimpin Umno-BN itu hanya provokasi yang tidak jejaskan parti dan PR," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.