Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LISTEN, LISTEN, PI BLAH LA LU !



16 Januari, 2013

Mahasiswa UM Cabar Cik Pah LISTEN..

KUALA LUMPUR: Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) mencabar Pengerusi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M) Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin untuk berdiskusi di kampus mereka.

Presiden Hal Ehwal Mahasiswi Persatuan Mahasiswa Islam UM Noor Afifah Jamaluddin (gambar) berkata, kehebatan mahasiswi seperti Bawani harus dipuji dan dibanggakann apabila berani membangkitkan pandangan begitu lantang demi mempertahankan hak mahasiswa dan rakyat."Tiada seorang pun mahasiswa yang berani mempertahankan siswi tersebut apabila beliau diasak oleh Presiden Suara Wanita 1 Malaysia (Sharifah).

"Ini agaknya bila mahasiswa yang dijanjikan Galaxy Note, mahasiswa terus diam membisu? "Mahasiswa tidak sewenang-wenangnya terus diperbodoh sedemikian teman-teman," tegasnya.

Beliau turut mempersoalkan apakah motif sebenarnya penganjuran “Forum Wanita & Politik” ini, bukankah untuk melahirkan Mahasiswi yang cakna mengenai isu semasa.

"Saya kira ini kalilah kebangkitan suara anak muda mahasiswi di Utara" katanya. Justeru, beliau mencabar Sharifah Zohra datang ke UM dan berdiskusi secara 'respect' sesama mahasiswa di sini.

Sementara itu, menurut Naib Presiden 1 Persatuan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (PMUKM), Nur Afifah Abd. Rahim kesal dengan tindakan memperlekehkan keberanian seorang siswi untuk memberi pandangan dan kritikan.

"Saudari Bawani tidak sewajarnya diaibkan di hadapan khalayak sementelah dia memberi pendapat dengan wadah yang disediakan sendiri oleh program terbabit."

"Sebagai seorang yang lebih berpendidikan, saudari Sharifah Zohra seharusnya bersikap profesional dan memberi respon yang positif dan menyambut baik pandangan dari mahasiswa," kata beliau. ~harakahdaily

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.