Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UMNO BETOI KAPIAQ KOT ! TU PASAI LA MAMY KENA CAU DARI UMNO


Thursday, January 3, 2013




MENGAPA TAKUT HAJI HADI MUNCUL DI TV?

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin bimbang jika RTM atau TV3 memberi ruang kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersiaran secara langsung di televisyen selama sejam ia akan merosakkan minda pendengar dan berupaya menggugat keharmonian. 
Kata Khairy tindakan untuk menjelaskan isu Amanat Haji Hadi itu boleh mengundang risiko kepada masyarakat. 
Ramai pemerhati politik yang berkecuali atau yang di atas pagar berpendapat Hadi Awang seharusnya diberi ruang untuk menjelaskan apa sebenarnya Amanat Haji Hadi yang telah memesongkan ramai pengikutnya. 
Masa selama satu jam itu sebenarnya tidak cukup untuk Haji Hadi menebus segala dosa-dosanya jika bersabit amanatnya itu yang terkumpul bertahun-tahun. 
Persoalannya siapa yang mengawal RTM dan TV3 untuk lulus atau tidak penyiaran taubat Hadi ini? Jika terlalu banyak syarat dan songehnya terbuktilah badan penyiaran ini dikawal rapi dan ketat oleh parti-parti politik yang memerintah. 
Di mana keterbukaan dan kebebasan bersuara dalam negara ini seperti yang di war-warkan sesetengah pihak hanyalah laungan kosong sahaja. 
Rating penonton RTM yang paling tercorot jika dibandingkan dengan ASTRO khasnya Maharaja Lawak Mega tidak harus membimbangkan mana-mana parti politik yang memerintah.
Begitu juga rating TV3 yang semakin merudum lebih 58% bukan lagi saluran propaganda yang berkesan. Malah rating Ustaz Azhar Idrus di media sosial lebih mencanak jika di bandingkan dengan Forum Perdana Hal Ehwal Islam di RTM.
Sesungguhnya Haji Hadi bukan calang-calang politikus. Kematangannya telah memerangkap dua badan penyiaran negara ini. Pengundi sudah boleh membaca siapa sebenarnya yang mengawal media negara ini dan ramai yang akan beralih arah merujuk media sosial, blog dan Youtube.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.