Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAGUSSSS ! LAYAN LA ANAK MAD ISA TUH !

PAS  DIPERANGKAP MASA DAN TENAGA MEREKA KERANA MELAYAN SEORANG YANG TELAH DIPECAT, JIKA PAS ADA MASA UNTUK MELAYAN BERERTI PAS MEMBUANG MASA KETIKA PILIHANRAYA SUDAH BEGITU HAMPIR - Pak Karamu
 
Majlis Syura sedia dengar Nasharudin
Wartawan Sinar Harian
9 Februari 2013
Nasharudin Mat Isa
Nasharudin Mat Isa
 
SHAH ALAM - Majlis Syura Ulama Pas bersedia menerima apa juga cadangan atau pandangan bekas timbalan presiden parti itu, Nasharudin Mat Isa yang digugurkan keanggotaannya dalam majlis itu, baru-baru ini.

Setiausahanya, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh berkata, Nasharuddin boleh mengemukakan terus pandangannya kepada kepada Majlis Syura Ulama tetapi bukan menyuarakannya melalui media.


Katanya, sebagai bekas ahli Majlis Syura Ulama, sudah pasti Nasharudin mempunyai pandangan sendiri terhadap Pas, dan Majlis Syura bersifat terbuka untuk mendengar pandangannya, termasuk perkara-perkara yang membabitkan kelemahan jika ada.


"Semua sudah tahu Majlis Syura adalah entiti tertinggi dalam Pas. Jadi, jika beliau (Nasharudin) merasakan ada sesuatu, sila tampil sendiri.


"Adalah lebih baik, datang bertemu sendiri, ia lebih harmoni dan mungkin pandangannya itu akan dibawa kepada mesyuarat," katanya, semalam.


Menurutnya, setelah digugurkan daripada Majlis Syura, Nasharudin perlu istiqamah dalam perjuangan Islam.


"Perbezaan pendapat memang akan berlaku, kerana itu mohon beliau tampil bagi mengelakkan perkara tidak baik berlaku. Ahli Pas taat kepada pemimpin dan parti. Tidak ada lagi sejarah dalam Pas, wakil rakyat lompat parti," katanya.


Nasharudin digugurkan daripada Majlis Syura pada 13 Januari lalu dengan alasan tidak menghadiri mesyuarat majlis itu lebih daripada tiga kali.


Sementara itu, ketika ditanya mengenai isu kalimah ALLAH yang masih menjadi isu hangat memandangkan ada pihak yang masih mahukan ia diguna di dalam Bible versi bahasa Melayu, Nik Zawawi berkata, isu itu sudah selesai.


“Isu ini sudah selesai di peringkat Pas. Namun kita akui masih ada beberapa individu yang masih kurang faham isu tersebut termasuk Pengerusi DAP sendiri, Karpal Singh.


“Tetapi Majlis Syura Ulama tidak pernah berputus asa untuk memberi penerangan iaitu dengan pendekatan tiga perkara iaitu memberi nasihat, menerusi penulisan termasuk surat dan yang ketiga menunjukkan perkara praktikal kepada mereka,” katanya.


Jelasnya, ketiga-tiga perkara itu akan diteruskan supaya semua pihak tidak lagi membangkitkan isu kalimah ALLAH ini lagi.


“Inilah usaha kami. Saya harap semua pihak menghentikan isu ini kerana ia tidak menguntungkan negara," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.